Ervaring met Robotmaaiers

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Rinus2103, 9 okt 2023.

  1. Rinus2103

    Rinus2103

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik ben op zoek naar clubs, die mogelijk ervaring hebben met het gebruik van een robotmaaier om het veld te maaien. Als club staan we voor vervanging van onze maaier en de optie met een robotmaaier willen we ook onderzoeken. De voor- en tegens.
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ideaal voor roeivereniging sint gapus.........
     
  3. Rinus2103

    Rinus2103

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Noord Holland
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.859
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar het roept bij mij wel een paar vragen op die ik als club graag zou willen weten.
    1 tot hoeveel m2 kan zo'n ding kort houden?
    2 hoe maait zo'n ding nat gras als en nul procent toezicht op is?
    3 Ik hoor dat die dingen makkelijk gestolen worden hoe voorkom je dat?
     
  5. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.096
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    wij hebben er twee in gebruik (Husqvarna) en we zijn er erg tevreden over. De grasmat is veel dichter dan ooit en het veld ligt er netjes bij. Deze zijn met GPS uitgerust inclusief een steunzender op het dak van het clubgebouw.Ze maaien strakke banen en geen random patroon. Voorzover ik weet pakken ze ruim 3000 m2 per stuk
     
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.499
    Locatie:
    Heerenveen
    Wij hebben er ook 2 in gebruik (Stihl) op een veld van 80x100. Ideaal. Maait en versnipperd het gras. Uitgerust met instelbare regensensor waardoor het maaiproces wordt onderbroken. Diefstal beveiliging oa door gps tracker en niet compatible met andere (vreemde) laadstations. Maaien door een voorgeprogrammeerd programma een x aantal dagen in de week via een vaste route het veld.
     
  7. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.405
    Max heeft geljik, we hebben vanaf begin van dit jaar twee Husqvarna robotmaaiers in gebruik bij MVC Cumulus in Kampen. Ze pakken geen 3000 M2 per stuk, maar 8000 m2 per stuk. Dankzij de RTK steunzender wordt de positiebepaling nauwkeuriger en is er geen begrenzingsdraad meer nodig. Door deze exacte positiebepaling word er ook netjes in banen gemaait wat de maaicapaciteit vergroot.

    Verder zijn deze hebben we een verzekering afgesloten die het risico bij diefstal afdekt. Daarnaast zijn deze maaiers denk ik heel goed beschermd tegen diefstal. De locatie van de machines wordt gecontroleerd en zodra ze zich buiten de aangegeven zone bevinden dan werken ze niet meer en moeten ze via de bijbehorende app weer vrijgegeven worden.

    Nat gras maaien is geen enkel probleem voor deze maaiers. de maaiers, maaien die 8000 M2 per maaier gemiddeld zo'n 3 á 4 keer per week, waardoor er niet ineens veel gras voor de messen komt. Dit regelmatig maaien zorgt er ook voor dat het maaisel snel composteerd.

    Mocht je geinterresseerd zijn, dan ben je altijd van harte welkom om het resultaat eens te komen bekijken.
     
    easy vindt dit leuk.
  8. S.K.

    S.K.

    Lid geworden:
    1 nov 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zeeland

    Het is een wat ouder draadje maar mocht je dit nog lezen: bij welke maatschappij hebben jullie de verzekering? Heb wat rondgevraagd maar nog geen gevonden.
     

Deel Deze Pagina