LRP elektro algemeen

hmm nog niet zo'n slecht idee,ben al blij dat ik terug kan rijden nu maar je hebt wel een punt.
Volgende keer even naar kijken wanneer ik weer eens bij de bouwmarkt kom :)

Was ik ook weer eens effe blij met mijn quick/cheap fix :D

Nu liep ik net nog wel tegen een ander probleem aan,pinion gear is zo afgesleten als maar kan.(tanden volledig puntig geworden)
Geluk dat ik het nu opmerk voor die weer mijn spur begint op te vreten...Maar heb sinds die nieuwe tandwielen 4-5 keer 2 lipo's leeg gereden,hoe kan mijn pinion zo snel slijten? Of is die lrp pinion kwaliteit gewoon k*t?
Gearmesh is zeker goed,rolt allemaal zeer soepel.Beter tamiya pinions nemen dan?

Bij mijn Blast is de pinion nog prima. Het materiaal is wel iets zachter dan staal bijvoorbeeld. Er zit niet teveel speling op het lager van je spur?

dat schroefdraad gaat wel vreten he... zo sloop je je ophanging ook. daar gaat dus erg veel speling op komen. waarom pak je niet gewoon een stuk rvs lasdraad of massief messing waar je even schroefdraad op tapt met een snijplaatje van 2 euro 50?

Jij zegt het, ik dacht het. Als "quick fix" kan het wel even, maar beter zsm vervangen door een glad stuk draad.

Onderdelen Traxxas Rustler? Direct uit voorraad - Screw pin set - TRX3739 - RCSuperStore.nl
dit werkt ook mooi. alleen past het....
hebje niet nog een paar oude shocks liggen? druk je die assen erin ;)

of ditte
Onderdelen Traxxas Rustler? Direct uit voorraad - Suspension screw pin set steel - TRX3640 - RCSuperStore.nl
erin draaien en klaar ben je. dat zou ideaal zijn zeg! iemand met een roestler zoeken en dan testen!
ik had een tijdje terug voor iemand zo'n ding gerepareerd en vandaar dat het me even tebinnen schoot... ik denk dat je een grote kans hebt dat het past! deze onthoud ik even

Totaal geen speling op de lagers dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik ga van de week maar eens langs de modelbouw winkel om een setje pinions van tamiya,werken die ook niet naar mijn zin dan probeer ik eens traxxas.
Is gewoon 48dp wat ik moet nemen dacht ik?

Naar die suspension pins had ik ook al zitten kijken,moet inderdaad ook wel lukken.
Thanks voor de linkjes.

mod 0.6 staat in de handleiding! dat lijkt erop maar dat is het net niet!
moet je bij conrad bestellen. daar zijn ze cheap.
daarom wil ik dus niks uit de blast serie. ik heb alles hier 0.5 module op voorraad ;)

maarehmmm

hoe is het nu met rick en mathijs? ;)

Heb ze gevonden denk ik :) is wel aluminium dus misschien even slecht als die van lrp?
Had er eerst lrp pinion 19t opzitten maar motor werd handwarm dus kan een tandje bij.
Natuurlijk wel kut van die verzendkosten,moet ik misschien wachten tot ik nog wat nodig heb (25 euro) of anders toch maar de modelbouwzaak eens binnen stappen.
Als ze nu nog die hinge pins hadden kon ik die erbij doen maar ze verminderen precies met lrp in het algemeen,de bouwkit van de twister is er ook al tussenuit en verschillende spare's ook al... :s

Tamiya Reserve-onderdeel Aluminium motorrondsel 20/21 tanden M0,6/48dp (50356) in de Conrad online shop | 238233

Gehard alu kan net zo slijtvast zijn als staal. In principe heeft spur meer te lijden dan pinion. Had je nu wel of niet een kapje over de tandwielen? Dat zou anders kunnen verklaren waarom het zo is ingesleten.

Gehard alu kan net zo slijtvast zijn als staal. In principe heeft spur meer te lijden dan pinion. Had je nu wel of niet een kapje over de tandwielen? Dat zou anders kunnen verklaren waarom het zo is ingesleten.

Er zit een kapje over de tandwielen en dacht ook dat de spurgear harder te lijden zou hebben maar blijkbaar dus niet :D
Er staat volgens mij niet bij of deze gehard alu zijn of niet dus vrees eigenlijk dat deze net hetzelfde gaan doen.
Ach ja,we gaan het maar proberen,anders maar eens kijken naar andere merken.

:cool:gewoon goed afstellen en vuil buiten houden dan is er niks mis met alu of nylon tandwielen
doe eens een foto van je gebruikte pinion dan...
waarschijnlijk zitten en scherpe punten aan nu ofnie?
ik heb al eens gepost hoe je dat af moet stellen.

ben benieuwd ;)

Ik zeg het je,gearmesh is perfect,geen gekrijs ofzo alles rolt zeer soepel. Ja tanden zijn puntig geworden.ik zal zien dat ik morgen een foto kan plaatsen.

Hoi,

Kan iemand me vertellen of de LRP A.I. Automatic Runner Reverse regelaars betrouwbaar zijn als ze snel vooruit achteruit moeten kunnen schakelen? Het is voor een tanksturing waarbij je dus met de wielen stuurt.

Hoi,

Kan iemand me vertellen of de LRP A.I. Automatic Runner Reverse regelaars betrouwbaar zijn als ze snel vooruit achteruit moeten kunnen schakelen? Het is voor een tanksturing waarbij je dus met de wielen stuurt.

Ze hebben wel "reverse-delay" dus hij remt bij van vooruit naar achteruit gaan eerst, en pas een paar seconden later kun je dan achteruit. Is misschien uit te schakelen. Van achteruit naar vooruit geen probleem, heb ik met de Blast regelmatig gedaan, eerst volgas achteruit, dan stuur om, en dan vooruit, 180 graden gedraaid, weer verder.

weekje is blijkbaar goed bevallen, ik voel een 2e aankomen: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

haha :D

En voor poebe:

2myn1n5.jpg

Toch spijtig dat die tandwielen van LRP k*t zijn,vond het net zo leuk omdat deze tenminste met een iets deftigere maat van boutje worden vastgezet...Op die boutjes van de tamiya pinions draai ik dikwijls mijn sleuteltje door...

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo ziet mijn tandwiel er toch niet uit. En dat terwijl, nu ik op lipo rij, de transmissie toch flink wat te verduren krijgt, gezien de inmiddels iets getwiste dogbones, en de deukjes in de sleuf waar de cardan in valt. En je spur is nog wel gaaf?

Zo ziet mijn tandwiel er toch niet uit. En dat terwijl, nu ik op lipo rij, de transmissie toch flink wat te verduren krijgt, gezien de inmiddels iets getwiste dogbones, en de deukjes in de sleuf waar de cardan in valt. En je spur is nog wel gaaf?

Spur is inderdaad nog bijna als nieuw,juist op tijd gezien.
Vorige keer spur mee stuk op bij beide auto's... :s

verkeerde afstelling of speling op je motor as.
duidelijk scherpe punten, deze heeft dus te strak gestaan.
gearAnimation.gif

FigI.gif

zoals je op de onderste foto kan zien moeten de tandwielen dus vrij van elkaar kunnen zijn bij stilstand.
1 tandje van je spur maar maar 1 tandje van je pinion raken tijdens het rijden.
worden dan er 2 dan klemt het en krijg je scherpe punten

verdiep je er maar in, het is echt heel simpel

neem voor de borboutjes het tamiya sleuteltje uit de verpakking. die zijn voor mij de beste! nog nooit door gedraaid.

Back