RBC Corby Starlet CJ-1

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door jitze, 4 mei 2009.

  1. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Ton, ik heb een complete piloot nodig voor in de Corby... Maar die vind ik voorlopig even te duur dus gaat hij even zonder piloot of met knuffelbeer vliegen.

    Vandaag de cockpitinstrumenten gehaald. Kunnen jullie helpen met achterhalen welke meters er in dit dashboard zitten?
    [​IMG]

    van het middenvlak heb ik alleen de fijne altimeter (linksboven) en het magnetisch kompas (midden boven).
    Wat is de rest?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ik ben zo blij met mn cockpitje dat ik toch snel een foto heb gemaakt:
    [​IMG]

    Dit zijn de eerste instrumentjes, ongeveer op de plaats waar ze moeten komen als de cockpit verder afgewerkt is.

    Rest nog steeds de vraag: kunnen jullie van de foto uit de vorige post afleiden welke instrumenten waar zitten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.951
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb je geen duidelijkere foto?

    Ik haal er dit uit:
    Bovenop het instrumenten paneel staat het kompas,
    De kleine klok in het midden is de slipindicator/bochtenaanwijzer,
    De grote klok links daarvan de hoogtemeter,

    Dan wordt het lastiger :roll:
    Daaronder de Vertical Speed Indicator?!
    Rechtsboven is denk ik de toerenteller,
    Daaronder lijkt een meter te zitten met 4 quadranten met elk een eigen aanwijzing? (oliedruk, olie temp, brandstof druk etc.).
    In het midden de kleine lijkt net zoiets maar dan met 2 aanwijzers, die zie je wel eens als koptemperatuur en uitlaattemp.)
    En geheel rechts een Voltmeter?
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.595
    Locatie:
    Dordrecht
    Jitze,

    Leuk zo'n dashboard heb daar zelf ook nog aan willen werken, maar vond dat net weer teveel toestanden.
    Heb er nu meer zin in om de Corby de lucht in te sturen:D, moet af.

    [​IMG]

    Staartwiel;

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ton
     
  5. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    @Berto: bedankt! Jij ziet heel wat vaker dan ik dit soort instrumenten en zal ze sneller herkennen. Ik probeer ervan te maken wat ik kan. En anders zet ik er wel wat anders in wat er leuk uitziet, t blijft funschaal!


    @Ton: leuk, dat achterwieltje. Bij mij komt het door RBC meegeleverde achterwiel er gewoon in, dat lijkt eigenlijk nog meer op het origineel bij 'mijn' versie. zie:
    [​IMG]
     
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    pfrt, de romp is nu ongeveer klaar om geglast te worden op 1 ding na: de neus! Ik heb de neus inmiddels al 3x geplamuurd en geschuurd, maar hij is nog steeds niet netjes rond. Dit komt omdat het hout daar zo slap is dat het naar binnen gedrukt wordt tijdens het schuren. Ik twijfel nu: de hele zooi dichtplamuren en gladschuren OF gewoon gaan glassen en daarna nog het een en ander plamuren?
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.595
    Locatie:
    Dordrecht
    Doe zelf nooit vooraf plamuren maar eerst altijd glassen en dan pas plamuur.


    Ton
     
  8. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    oke, dankje Ton. Dan gaat hij eerdaags in de porienvuller en daarna in de glasmat.

    Overigens, heb je interesse in een setje tellers? Praktisch alles zit er dubbel in. kwestie van 10 minuten die dingen in elkaar zetten en met een drupje CA in je cockpit lijmen.
     
  9. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.930
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ik zou het eerst plamuren met balsaplamuur. Dat is lekker licht en makkelijk te schuren. Na het glassen kun je IMO alleen nog maar met fijnkorrelige (lees moeilijk te schuren en zwaar) plamuur aan de slag.

    Wel schuren met een rechte of licht holle schuurklos :teacher:
     
  10. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ik gebruik nu Alabastine Easy supervuller, als dat niet licht is weet ik het ook niet meer.

    eerst maar eens kijken over welke verschillen het gaat die weggewerkt moeten worden, dan beslis ik of ik nog verder ga plamuren.

    Eerst maar weereens tentamens leren (in en voor tentamenweken bouw ik altijd het meeste!)
     
  11. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    en de hele neus van de Corby staat weer in de plamuur. Deze keer is het een hele dikke laag omdat er ong best grote oneffenheden op de neus zaten. Na het weekend hopelijk schuren en dan nog een keer dun plamuren. en daarna moet hij echt geglast kunnen worden!
     
  12. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    en zojuist geschuurd en het resultaat stelde me tevreden. Daarom staat hij nu in de porienvuller en later op de dag komt de tweede laag eroverheen.

    Ik heb het nu binnen gedaan, dat was duidelijk geen succes. Mn keel voelt nu nogal raar aan :nosmile: De volgende laag dus maar buiten doen!
     
  13. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.828
    Locatie:
    Heesch
    Zo, draadje gevonden Jitze.
    Nou, bouwen dan! ;)
     
  14. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ghehe :D

    t was erg stimulerend om afgelopen zaterdag de Corby van Ton te zien en de maiden te volgen.
    Ik heb het hobbyhok maar weereens een beetje opgeruimd en zojuist de dorsal verlijmd, deze was ik nog vergeten. Ook bij de cockpit moesten er nog wat strookjes hout verlijmd, daar ben ik nu mee bezig.
     
  15. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.828
    Locatie:
    Heesch
    Goedzo :)
    Dan ga ik ook nog wat doen aan de Waco.
     
  16. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.930
    Locatie:
    Vlaardingen
    Onder de afzuigkap werken scheelt ook een boel stank (wel aanzetten natuurlijk ;))
     
  17. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    jaja, leg dat hier maar eens uit :p

    ik ben bang dat het spul niet onder het nulpunt verwerkt mag worden, dus het is OF binnen doen OF even wachten tot het warme wordt. Ik weet nog niet wat het word. Misschien neem ik met 1 laag wel genoegen en ga ik hem gewoon glassen.
    Of even aan de vleugel werken tot het buiten warmer word.

    We zien wel. Ik ben nu bijna klaar met de extra latjes bij de cockpit. Krijg straks mn schoonouders op bezoek, dus vanavond gebeurt er weinig meer.
     
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.595
    Locatie:
    Dordrecht
    Onzin Jitze vele handen maken licht werk dus zet ze maar aan werk je schoonouders.


    En Kim niet zoveel kletsen hup aan het werk en opschieten met de Waco.

    Voor dat je het weet is er weer een maiden meeting bij de Red Eagles.

    Ton
     
  19. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ja, dat zouden we in het voorjaar moeten doen. Alle winterbouwprojecten van het forum op 1 dag maidenen :D
     
  20. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.595
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb je in ieder geval veel camera's in de buurt en kun je zien waar het fout gaat als dat zo mocht gebeuren.

    En anders heb je direct veel foto's en video van je nieuwe kist.

    Ton
     

Deel Deze Pagina