Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Indoorvlieger

Forum veteraan
De eerste video van deze Solo Pro met schaalromp. Gezien het vliegbeeld, hij lijkt sneller dan de Solo Pro, is er "onder de kap" ook het een en ander verbeterd. Let alleen niet op de muziek, die is wat vervormd...

[URL="
[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie trouwens dat ik per ongeluk de "preliminary" naam van deze heli als topic titel heb getypt. Hij heet de "Bravo SX" en niet "Hughes SX". Kan een moderator dat svp aanpassen? Alvast bedankt! ;-)

Hey,

je kan dit snel zelf doen. Op uw eerste bericht klikken, dan op aanpassen en hier op de knop meer opties! Dan kan je de tittel aanpassen.

Geert
 
Dan zou je even naar de rotor diameter van de Kestrel moeten kijken.

Zullen we het verder dan hier weer over de Bravo SX hebben? ;)
 
Mijn vaste modelbouwzaak krijgt ze aankomende week woensdag binnen, en gaan dan direct een review filmpje plaatsen op youtube. Ben erg benieuwd, want heb er ook wel oren na!
 
Mijn vaste modelbouwzaak krijgt ze aankomende week woensdag binnen, en gaan dan direct een review filmpje plaatsen op youtube. Ben erg benieuwd, want heb er ook wel oren na!

Volgens een Duitser en een Italiaan die ik via een forum heb gesproken vliegt hij sneller en beter bestuurbaar in bochten dan de Solo Pro. Wel meer geluid door de romp, maar dat zullen de meesten er wel voor over hebben.

Wisten ze al een prijs te noemen?
 
Hij is daar zelfs al de pre-orderen, pre-order prijs is 109,95 en anders 119,99.
Ik heb hem dus als nog maar besteld voor de pre-order prijs. Mocht je de winkel willen weten, stuur mij even een PB.
 
Hij is daar zelfs al de pre-orderen, pre-order prijs is 109,95 en anders 119,99.
Ik heb hem dus als nog maar besteld voor de pre-order prijs. Mocht je de winkel willen weten, stuur mij even een PB.

Ah, dat is gelijk aan de prijs op eBay in Duitsland. Adres van winkel is dus wel welkom, want verzenden of afhalen in Nederland is goedkoper dan vanuit Duitsland...
 
De mijne kwam vandaag. :D

Meteen de batterij opgeladen en gewogen (weegt 4,72 gram) en dan de lucht in. Ik moest de heli nog wel binden aan de zender vreemd genoeg, maar de trims stonden al bijna perfect. Een klikje staart hooguit, maar verder, precies goed. En wat vliegt dit fantastisch!

De Solo Pro heeft sterk de neiging om naar voren of achteren te schuiven met sturen op de staart, wat je dan met de sticks moet compenseren. Deze heeft dat nauwelijks. Bochtje linksom, geen probleem. Rechtsom, ook net zo relaxed. Hij stuurt net als een coax, zo gecontroleerd. Ook landen was super makkelijk, geen wegglijden als je in grondeffect komt, netjes met beide skis rustig aan de grond gezet, net echt!

Wel tijdens het vliegen duidelijk meer geluid dan de Solo Pro, door de holle romp, die net een klankkast is natuurlijk, maar voor dit vlieggedrag heb ik dat wel over. Wat je ook merkt is dat de heli iets zwaarder is, en je hebt minder vermogen over om een snelle daling af te vangen. Misschien dat de akku nog wat moet "loskomen" en anders binnenkort maar eens kijken wat hij doet met een Intellect of Thunder Power lipo.

Een ook nog kijken hoe hij zich buiten gedraagt, maar gezien het eerder gespotte Youtube filmpje zal dat wel goed zitten. Ik kan bijna niet wachten op de eerste testvlucht buiten. ;)
 
Vanochtend buiten gevlogen, ook super! Iets sneller dan de Solo Pro, zo lijkt het, en erg goed bestuurbaar, ook als het wat sneller gaat. In de bocht gaat de heli al een beetje hellen, wat er erg goed uitziet in combinatie met die mooie Hughes 500 romp.

De standaard akku valt alleen een beetje tegen. Ik had meer dan 60% gas nodig voor hover, en na 3 minuten al 80%. Maar met een Thunder Power 160, die ik zelf van NE connector heb voorzien, gaat het een stuk beter. Daarmee had ik 50% nodig voor hover, en na 4 minuten was dat gestegen tot iets boven de 60%. Misschien moet de meegeleverde akku nog op gang komen, maar anders is zeker voor buiten een betere akku een must.
 
De meegeleverde akku blijft wat minder. Blijkbaar heb ik een wat mindere gekregen, een andere Bravo SX bezitter haalt langere vluchten met zijn akku's.

Ik heb ook de 150 mAh van Hobby King binnen, en die doen het wat beter. Ze wegen 4.60 gram, maar ook bij deze is de pasvorm wat te strak, net als bij de 120ers van Hobby King. Natuurlijk moet eerst de extra "ribbel" eraf, omdat de akkuhouder van de Bravo SX daar geen uitsparing voor heeft. Maar ook dan is de passing te krap. Met een fijn vijltje heb ik de hoekjes wat afgerond, en de zijkanten iets afgevijld. Daarna gaat hij wel vrijwel net zo soepel als de standaard akku erin.

Daarna eerste vlucht, na iets meer dan 5 1/2 minuut is het bekeken. Wel een minuut beter dan de standaard akku, en de staart hoefde nauwelijk bijgetrimd te worden. Dus timer op 5 minuten om aan de veilige kant te blijven.

Daarna even een Hobby King OEM 120 geprobeerd, die haalt net 4 1/2 minuut. Door het hogere gewicht van de Bravo SX wordt er duidelijk meer van de akku's gevraagd. Binnenkort maar eens verder testen met de Thunder Power 160. Die is meer dan een halve gram lichter dan de standaard akku, maar heeft wel nog 10 mAh meer, en kan met 25C ontladen worden.
 
Om 12:00 gekocht, 4 lipo's verder...

Quartel was open, stond de importeur met deze speeltjes in alle kleuren.

Voor nu was mijn criterea een heli voor binnen, een blade 120sr, de solo of de bravo SX misschien? En van de zomer, als ik er handig in geworden ben, dan een serieuzere in de grote van een 4oo-serie.

Voor binnen, iom de vertegenwoordiger, ivm de stabielere vlucht gekozen voor de witte SX (de army of blauwe 'politie' (??) uitvoering vond ik mooier maar qua contrast binnen leek de witte een goede keus).

99,- met koffer, 2 lipo's (150ma), lader en ter plekke ingevlogen mee gekregen, thuis aan de slag in een ruimte 8x8x4m. Hiervoor had ik van die infrarood silverlitheli's van 3 tientjes.

Nou, daar gaat hij dan, een beetje gas er op, een beetje terug en hij hangt in de lucht. Verder geen ervaring dus vervolgens aan de gang met de oefeningen zoals vermeld in de handleiding, dit gaat goed komen! Dit is toch wel een heel groot verschil met mijn vorige speeltjes, dit gaat gauw (veel-) te hard binnen! 4 lipo's verder, en je begrijpt, best wel een stuiter gemaakt, zonder defecten is hij weer terug de koffer in gegaan, tot een volgende keer.

Leuk, 2 ledjes onder de romp (een blauwe en een witte) en 1 achter de voorruit van de cabine op de print, rood schijnsel. Ook even gevlogen in schemer, prachtig.

Aanrader, koop er 2 extra lipo's bij, kan je blijven oefenen zonder te wachten op een set volle lipo's.

Tot zover...
 
Laatst bewerkt:
Prachtig helitje. ! K zag dat er nog uitvoeringen bestonden met donkerdere kleuren. Zijn er links naar Shops die deze al hebben?
 
Allemaal...

Prachtig helitje. ! K zag dat er nog uitvoeringen bestonden met donkerdere kleuren. Zijn er links naar Shops die deze al hebben?

Ik wil er geen shopreview van maken maar om 12:00 stonden alle type uitvoeringen bij quartel in stapels op nieuwe eigenaren te wachten.

De army en politie uitvoering (donker blauw) zien er het mooiste uit omdat door deze kleuren het er minder plastic-achtig uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
99 euro voor de kofferversie is netjes. De Solo Pro was dat ook, maar werd daarna weer opgetrokken naar 110 en later 120 euro.

Ik vind de donkerblauwe ook erg strak, maar ik heb altijd mijn twijfels over het witte landingsgestel. Bij de Solo Pro is het witte kunststof wat brosser dan het zwarte.


Valt me op hoe bestuurbaar deze heli is. Ik heb al aardig wat ervaring met de Solo Pro, maar in onze niet al te grote huiskamer is het toch oppassen. Met de Bravo SX vlieg ik zonder problemen circuitjes, zelfs een paar achtjes gingen vrij goed. Ook langzaam vliegen gaat zonder schudden of andere bijwerkingen. Waar je wel even op moet letten is dat je hem zachtjes neerzet bij het landen, want anders kantelt hij achterover, en de staartvin is net te kort om de staartrotor vrij van de grond te houden.
 
Back
Top