BEVRC Skywalker met carbon neus en Go Pro HD

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door mskroese, 28 dec 2010.

  1. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Even wat pics van m'n nieuwe skywalker waar ik nu een week mee aan het testen ben geweest. De neus heb ik met carbon bekleed om hem te beschermen bij de landingen. Werkt fantastisch maar vergt best wat geduld om te maken

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Als je vakje opendoet komt de kamera ervan zelf uit ?
     
  3. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    De camera zit op een voet welke aan een servo vast zit. Het klepje gaat dus mee met de camera en klikt vast met een magneetje.
     
  4. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    ziet er goed uit heer kroese

    wat is jou totaal gewicht van je kist,vliegklaar

    rob
     
  5. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Hey Rob,

    Hij weegt 1650 gram incl 500mah 3s lipo voor de video tx, 3000mah 4s en de gopro hd.
    Landings snelheid ligt heel laag met flaps vol uit, en opgooien is dus ook geen probleem. Ben tot nu toe heel tevreden over zijn vliegeigenschappen, heel rechtlijnig en stabiel.

    Heb ook een 5000 4s welke 130 gram zwaarder is. Deze heb ik nog niet getest maar ik verwacht daar niet echt problemen mee.

    Maurits
     
  6. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    1650 gram,,mooi gewicht

    daar wil ik ook naar toe

    welke motor heb jij er op zitten

    rob
     
  7. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
  8. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
  9. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Ja 4s. 45amps esc. Hij trekt 29amps en 419W. Met een 8x4 prop. Vind het wel fijn een beetje power achter de hand te hebben. Wat hij ook nodig heeft om een beetje vlot te kunnen stijgen. Ik heb wel een beetje de guidelines van BEVRC aangehouden.

    Ga je er flaps in zetten?
     
  10. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    oke je prop is 8 inch

    geen idee over flaps

    als foto vliegtuig op kleine veldjes mischien wel handig
     
  11. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    hoe vindt jij de standaard motor domp??
     
  12. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Ik heb de standaard motor nooit gekocht. Ik had deze Turnigy nog liggen en hij pastte goed.

    cheers,
    Maurits
     
  13. Aaalie

    Aaalie Guest

    Vraag was volgens mij de standaard motor DOMP (hoek), niet de standaard motor ;) . En ook ik ben daar wel benieuwd naar, wat doet hij bij gas geven, minder gas, gas los? Moet je veel met hoogteroer werken? En heb je de domp (hoek) gelijk gelaten?

    Nog even een opmerking over je filmpjes... Fantastisch, erg mooi!


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  14. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Top, dankje Aldert. De motor domp heb ik iig zo gelaten. Ineens vol gas geven zorgt wel voor wat onbedoelde klim. Gas los of minderen gaat heel gelijdelijk, merk je niet bij het vliegen (glijdt gewoon rustig verder). Flaps uit merk je uiteraard wel (neus hard omhoog ineens), maar is met een goede mix prima te verhelpen.

    Persoonlijk vind ik dat hij nog wel wat beter mag rollen. Hoewel de ailerons ver uitslaan maakt hij toch niet hele snelle bochten (rolls moet je al helemaal niet proberen). Dit komt denkik omdat het zwaartepunt ver onder de vleugelbasis zit.

    Het enige nadeel tot nu toe is dat de staart redelijk makkelijk tov de romp tordeert (merk je verder niet tijdens het vliegen trouwens). Je ziet dat veel mensen dit oplossen door de boel te verstevigen met carbon stokken.

    Groet,
    Maurits
     
  15. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Die carbon neus ziet er prachtig uit, maar bij het fpv vliegen is het ongeveer het slechtste wat je kan hebben. Carbon blokkeert radio signalen. Als je nu op je af komt vliegen zal je ontvangst een stuk minder zijn. Op de korte afstanden zal je hier niet zo veel last van hebben maar als je eenmaal wat verder gaat vliegen en je draait om om terug te komen kan zomaar je beeld weg zijn. Je kan de neus beter van glasvezel maken, dit houdt radio signalen bijna niet tegen.
     
  16. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Dat klopt ja. Ik heb er echter nog helemaal geen last van gehad. Ik ga steeds wat verder om te kijken wat het bereik is. Thanks for the heads-up!

    Maurits
     
  17. maartenvd84

    maartenvd84

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    34
    Hallo!

    Ik zat ook al eventjes te kijken naar die Skywalker van BEVRC. Al bij al nog tevreden enige tijd later? Geen problemen gehad met verschepen van ginder (ik heb enkel ervaring met HK voorlopig). Of staat deze kist al een jaartje op zolder en vlieg je nu met een véél betere FPV kist ;-) ?

    Groeten,
    Maarten
     
  18. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    Ik ben nogsteeds erg tevreden over m'n Skywalker. Ik heb nogsteeds de met kevlar verstevigde versie, wat me al een paar keer heeft behoed voor schade aan mijn apparatuur. Twee weken gelden had ik een n-1 tijdens het opstijgen wat ik te laat door had, dus toen stallde hij met een nosedive in het weiland tot gevolg (vanaf +/-15m hoog), alles heel maar vleugelbasis en staart losgebroken. Een nieuwe skywalker zit denkik wel in het verschiet, gezien hij zo waanzinnig stabiel is (dyhedral hoogdekker met een laag zwaarte punt) Ik hoef niets anders, bovendien zorgen de flaps (ik heb twee standen door een 3 weg schakelaar) voor makkelijk opgooien en 'stapvoets' landen.

    De nieuwe versie heeft een aantal handige aanpassingen waaronder de cockpit die nu van elapor is en een dikkere staart, wat hem wat stijver zou moeten maken. In elk geval nog steeds enthousiast erover dus ;) Ik heb wel de vleugel bevestiging veel steviger gemaakt want twee kruislingse elastieken vertrouw ik niet. Mocht je tips bij het bouwen nodig hebben, feel free...:D

    hier is wel een mooie compilatie van beelden van de skywalker in vlucht gemaakt door een falcon en de skywalker zelf (alle zijwaardse beelden zijn van de skywalker) https://vimeo.com/30599734

    de rest staat hier: http://www.youtube.com/user/fpvftw/featured
     
  19. maartenvd84

    maartenvd84

    Lid geworden:
    12 feb 2011
    Berichten:
    34
    Dag Maurits,

    Blij te horen dat je nog steeds een fan van de skywalker bent :)
    Wat bedoel je met n-1? Ik zou er eventueel zelfs nog een landing gear onder zetten... Bestel jij dan rechtstreeks bij BEVRC of heb je een verdeler dichter bij huis gevonden?
    Knappe beelden! Ik heb me bij deze geabonneerd :)
    Bouwen is wel niet zo moeilijk veronderstel ik (heb zelf al zo'n 4 MPX modellen in elkaar gestoken, en ze leven nog allemaal :)).

    Groeten,
    Maarten
     
  20. mskroese

    mskroese

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    43
    N-1 is als je een engine failure krijgt (totaal aantal motoren N min 1), maarja als je maar één motor hebt zoals in de skywalker wordt het wat lastig natuurlijk in de klim... Landing gear heb ik ook al aan gedacht ja, biedt wel een mooie uitdaging om daarmee te landen dan ;)
     

Deel Deze Pagina