Ik weet het niet. Ik heb hierover een beetje zitten te piekeren maar ik kwam er niet uit. Mijn gevoel zegt dat dit kan helpen om moment effect van de motor (=duiken bij het gas geven) ver boven de vleugel op te heffen.
Er is eerder een ander draadje van mij geweest bij de aerodynamica forum effecten-motor-op-pylon. Daar heeft HarmS een geweldig linkje (------------Les Grands Planeurs Radiocommands------------) geplaatst naar de Franse vliegers die ook hiermee experimenteren. Hun bevindingen komen overeen met mijn vermoedens.
Aan de andere kant, alle commerciële modellen hebben de motor gewoon uitgelijnd met de vlieglijn en het zou natuurlijk wijs zijn te denken dat ze iets weten wat ik niet weet. Tja, ik ben in een beetje experimentele mood, even kijken of het zo werkt, anders maak ik een nieuwe rechte pylon.
Groet, Sinan
Er is eerder een ander draadje van mij geweest bij de aerodynamica forum effecten-motor-op-pylon. Daar heeft HarmS een geweldig linkje (------------Les Grands Planeurs Radiocommands------------) geplaatst naar de Franse vliegers die ook hiermee experimenteren. Hun bevindingen komen overeen met mijn vermoedens.
Aan de andere kant, alle commerciële modellen hebben de motor gewoon uitgelijnd met de vlieglijn en het zou natuurlijk wijs zijn te denken dat ze iets weten wat ik niet weet. Tja, ik ben in een beetje experimentele mood, even kijken of het zo werkt, anders maak ik een nieuwe rechte pylon.
Groet, Sinan
Laatst bewerkt door een moderator: