Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Deze persoon gaf als reden het vliegen met 2.4 ghz en de problemen met de stroom voorziening die dit oplevert !!!!
Ontvanger accu is 2x een 4er Eneloop 2000 Mvg Johan
Hee Gert-Jan,
Verplicht? hahaha, laat me niet lachen.
Persoonlijke voorkeur vooruit, maar om dat iemand anders op te leggen gaat te ver.
Maar denk dat we de vraag moeten omdraaien zodat jij je antwoord zelf al wel weet.
Voor jouw Sting zou ik geen Powerbox toepassen, zo`n groot model is het nu ook weer niet :nooo:
Je weet wel waar ik mijn F15 mee vlieg?
2x 25kg digitaal voor de taileron,
2x 12kg voor de flaps,
1x normale servo voor het gear en brakes,
1x normale servo voor het neuswiel,
2x mini servo voor cockpitkap/airbrake.
Geen powerbox,
Wel een stroomvoorziening van Jeti die mijn 2x 2200mAh 2S LiPo regelt naar 6V en gelijkmatig leeg trekt (en dan bedoel ik ook echt gelijkmatig).
Deze voorziening zit met 1x en MPXstekker rechtstreeks in mijn ontvanger geplugt.
Lekker makkelijk, simpel en goedkoop ;-)
Tevens betrouwbaar.
In mijn Formost had ik dit allemaal niet, gewoon 1x een 4 cellen blok op de ontvanger en vliegen maar, die had meer servo`s dan jouw Sting.
Denk dat bij grotere kisten een Powerbox nog geen eens nodig is daar de ontvangers van tegenwoordig zeer goed grote stromen kunnen hebben.
Vaak zijn het hebbedingetjes en bij sommige versie makkelijk daar je ze ook als V of Y kabel kan gebruiken.
Mijn mening?
Voor jouw kist niet nodig :nooo:
Die extra servo's zaten zeker op de lucht cylinders?In mijn Formost had ik dit allemaal niet, gewoon 1x een 4 cellen blok op de ontvanger en vliegen maar, die had meer servo`s dan jouw Sting.
hoeveel en wat voor servo's ga je gebruiken ??
Als je veel digitale servo's gaat gebruiken zie ik het nut er wel van in om een powerbox te gebruiken.
ik vlieg met mijn beech 2,9m met analoge servo's zonder powerbox wel met 2x 5cellen NiMh2400mAh sub-C , met een spannings regelaar/accuweige.
mijn TC piper met 9 analoge servo's met 1 accu 2400mAh sub-C.
Voor mijn 1:3,5 staggerwing wil ik 2 AR12100* ontvangers gaan gebruiken ook weer zonder powerbox (11 servo's waarvan 1 digitaal)
In mijn 2,6m P51 (10 analoge servo's) had ik een AR9100* ontvanger zitten met 2 pakketten eneloops 5 cellen tot iemand tegen mij zei dat eneloops niet echt grote stromen kunnen leveren toen heb ik 1 paket vervangen door
2400mAh NiMh sub-C pakket,
* de AR9100 en de AR12100(spectrum) hebben ingebouw accu weige en dikke accukabels.
Ik heb 1 keer het nut gezien van een powerbox in een zwever.
hier ging een servo letterlijk in rook op tewijl de rest van de servo's gewoon bleef werken
Ja, maar als er een korstluitende servo is trekt die wel je akku leeg.Maar als 1 servo ermee stopt dan gaat de rest gewoon door toch tenzij er kortsluiting is?
Wat mij nog altijd verbaast is waarom men nog steeds op 4 cellen vliegt. Nominale spanning is in rust 4,8V en bij zware belasting kan de spanning per cel al rap naar de 0,9V tot 1,1V zakken. Ik zou het toch niet aandurven mijn (digitale) servo's op 4,4V te zetten. Dat is vragen om problemen. Daarnaast is 4 cellen leuk voor de zomermaanden maar als het wat kouder is zal de nuttige capaciteit van de accu snel afnemen. Op de club zijn er de afgelopen jaren genoeg neer gegaan door spanningsproblemen. Pakketje was niets mis mee maar kon het vermogen niet leveren.Heren het gaat mij niet om deze te kopen ik had er alleen nog nooit van gehoord. Ik heb een mooi pakketje van 4 cellen 2500 mah nicad voor deze kist.