Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. ceppodo

    ceppodo Guest

    Pffffff,dat lachen heb ik vandaag al weer gedaan.Op het moment dat hij onbereikbaar in de bomen hangt,ja dan heb ik de pest erin.Maar we hebben tenslotte allemaal wel eens een model verloren.Dat hoort er een beetje bij.Maar moet liever niet te vaak gebeuren.En we hadden weer een leermomentje- buiten bereik van de bomen blijven-.En ik ga ervanuit dat hij dit weekend(als het droog blijft) zijn vluchtjes weer maakt.
    @SRS :je hoeft geen sorry te zeggen.Er is geen mooier vermaak dan leedvermaak.Tenslotte is de schade erg gering.
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik moest meer lachen op de manier waarop jij jouw verhaal schreef. Met humor, wat ik weer wel kan waarderen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  3. ceppodo

    ceppodo Guest

    Joaaaaaaa..Ik word vaker beticht van het bezitten van humor.........en dat voor een Duitser!
     
  4. R.c. Paul.

    R.c. Paul.

    Lid geworden:
    14 aug 2008
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Ootmarsum.
    Mooi kut voor jou zeg!

    Ha ha ha, mooi verhaal. Sterkte met de reparatie :).

    Groeten,

    Paul.
     
  5. ceppodo

    ceppodo Guest

    Kijk Paul,dat was nou net het drieletterig woord wat mijn moeder mij vroeger probeerde af te leren.overigens zonder resultaat!
     
  6. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.034
    Locatie:
    Sassenheim
    Eigenlijk zou dus iedere vlieger een rolletje nylon en een tennisbal in z'n uitrusting moeten hebben zitten.
    Tipje van de oosterburen (forum).
     
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    bij ons zijn de bomen middels legale regels aardig uitgedund ,zodat het geen vliegtuigmeppers meer zijn . simpelst hulpmiddel is zichtbare lucht tussen de boom en vliegtuig houden (behalve als je aan de lijn ,net die start maakt waardoor je hartkleppen tegen je fontanelletje tikken)
     
  8. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.034
    Locatie:
    Sassenheim
    Serge, je bent toch hopelijk wel bekend met het magnetisch effect van bomen? :)

    Hoe vaak lees je niet van die ene boom op het of bij veld waar men toch weet in te vliegen. Net als vroeger op je fietsje. Stoeprand ==> niet naar toe sturen, NIET NAAR TOE STUREN!! Helaas mijn ontveld knietje gehad door magnetische stoeprandjes.

    Ok >>>> oude-zak-modus off ;)
     
  9. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    tsja dat werkt heel simpel ,omdat je zo geconcentreerd bent op die stoeprand ,stuur je er dus naar toe . dat is ook exact de reden waarom je in een slip in de auto net die ene paal weet te raken .tipje van deze kant kijk dus altijd waar je heen wilt , en dus nooit naar de kant waar je niet heen wilt in deze situaties .(ja ook door ervaring geleerd)

    maar dat bomen magnetisch waren :D
     
  10. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.028
    Locatie:
    Haarlem
    In mijn VV tijd vlogen mijn A2 's regelmatig tegen dat ene paaltje op de hei.
    Rara.
    Nu met RB weer....... Of in een sloot.:confused:

    Groet, JH
     
  11. ceppodo

    ceppodo Guest

    Dat magnetisch veld is inderdaad een fenomeen wat nader onderzoek vereist.Eigenlijk alles wat van hout is.Heb in de beginperiode eens gevlogen op een weiland van een hectare of 2.Geen hekken,geen bomen.Niks Nada Noppes.Alleen op driekwart van de wei stond een paal waar ooit eens een weidedrinker heeft gestaan.Drie maal raden waar ik dus vol plof.Begin jaren tachtig had ik een Curare 60 (gelukkig heb ik er nu weer eentje).Even volgas soepel voor een bomenrij langs.Tenminste dat stond in mijn vluchtplan.Helaas was mijn ruimtelijk inzicht dusdanig dat ik dus volgas in de bomenrij vloog in plaats van er voor langs.Het gaf hetzelfde beeld zoals de vliegtuigen die destijds in de Twin Towers verdwenen.Zo zie je een compleet vliegtuig en zo is het ineens weg.Begeleid door een vermeende stofwolk en een zielig wurgend klinkend hikje van de motor.De Curare was weer terug getransformeerd in zijn atomaire bestanddelen.Het bergen van de wrakstukken bestond uit het oprapen van de motor,tank.ontvanger ,retracts en vier servo's.Het vliegtuig zelf was het gemakkelijkst te verwijderen met een kruimeldief.De overige servo en het accupakket zijn nooit meer opgedoken.Is overigens van Serge wel een gouden tip,om steeds zichtbare lucht te houden tussen het vliegtuig en de bomen.Dat ik daar niet eerder opgekomen ben!
     
  12. ceppodo

    ceppodo Guest

    @ Serge:tipje van deze kant kijk dus altijd waar je heen wilt , en dus nooit naar de kant waar je niet heen wilt in deze situaties ....Dat ga ik eens proberen.Moet morgen naar mijn schoonouders.Ik zal mijn schoonmoeder de hele avond niet aankijken.Eens kijken of het werkt!
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    [​IMG]
     
  14. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.034
    Locatie:
    Sassenheim
    Kleine voorspelling:

    [​IMG]

    In verband met volgend bericht: Zie Te Koop overig
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  15. ceppodo

    ceppodo Guest

    neeeeeee.mijn schoonmoeder heeft geen deegroller!
     
  16. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hahaha, das wel een goeie.... Gelukkig heb ik een lieve schoonmoeder. Kijk waar je heen wil gaan, een gouden regel op de motorfiets. De tip met de bomen en blauwe lucht neem ik serieus, had daar moeie mee tijdensde maiden van de Elipsiod...
     
  17. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    hoera hoera

    Na heel veel problemen met mijn ogen en nog meer problemen om de juiste (zonne) bril te bemachtigen was het vandaag dan eindelijk zover. Na, bijna 3 jaar, tijdens het vliegen nooit echt goed "beeld" gehad te hebben was mijn langverwachte bril er eindelijk (Zeiss Skypol Fun glazen met Lotutec) en ik ben zeer zeker niet teleurgesteld :D:D
    Super gevlogen vandaag en zelfs 500 meter + was geen probleem meer; zegt iemand die nooit verder kon als max 300 meter :confused:

    [​IMG]
    verschilende vluchten langer als een 1/2 uur en een max hoogte van 508 meter; volgende keer gaan we nog langer, nog verder en nog hoger; ik kan het weer :D
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  18. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Hee wat ontzettend gaaf!! Ik kan me er wel iets bij voorstellen, zelf heb ik ook last van mijn ogen. Gelukkig haast geen beperking met het vliegen.
    Echt super voor je dat die nieuwe bril goed werkt!
    Succes met de volgende vluchten!
     
  19. fireforx309

    fireforx309 Guest

    oppassen met hoogtes te posten.... je zou niet de eerste zijn die teruggefloten wordt hierop.
     
  20. ceppodo

    ceppodo Guest

    @Fireforx309 Is er een wettelijke maximum vlieghoogte voor modelvliegtuigen?
    (dan heb ik het niet over mijn door bomen bepaalde maximumstarthoogte van 10 meter)
     

Deel Deze Pagina