Is er dan geen duidelijke lijst die aangeeft wat wel en wat niet een nieuwe keuring vraagt?
Ik vind een kleine en/of een fysieke aanpassingen wel een hele vage indicatie!!
Kan mij bv voorstellen dat een andere prop plaatsen een kleine aanpassing is maar als je dat bv doet met een prop die verkeerd om is (veel voorkomende fout) heeft dat aardig wat fysieke gevolgen, en zo kan ik me legio voorbeelden voorstellen die grote gevolgen kunnen hebben dmv kleine aanpassingen.
Klein waar gebeurd voorbeeldje uit de praktijk, bij ons op de club was er iemand die de jesus bolt van zijn heli dol draait, de beste man gaat vervolgens zonder enig overleg even naar de Gamma om de hoek om een nieuw boutje te halen en vliegt een half uurtje later weer vrolijk rond, een ieder die een beetje verstand van heli's heeft begrijpt wat er kon gebeuren en dat gebeurde dus ook!!
Wat ik hier mee wil zeggen is dat als dit niet goed dicht getimmerd is er ons nog heel wat te wachten staat!! en nu ben ik totaal niet benauwd voor de piloten met een modelbouw achtergrond die een sociale opvoeding (essentieel met dit soort speelgoed) op een club genoten hebben maar wel voor de mensen die vanuit een foto/video achtergrond besluiten dat ze ook de lucht in moeten, er zullen er best wel een paar in het lokaal tijdens de cursus bij gezeten hebben toch? en anders gaan ze zeker nog komen.
We hebben dus zometeen piloten in de lucht hangen met alle papieren op zak + de benodigde verzekeringen en ontheffingen maar die totaal geen affiniteit hebben met de techniek die ze gebruiken en ook nog eens de sociale opvoeding van een club cq mede piloten missen, deze mensen gaan en mogen dus kleine aanpassingen uitvoeren aan hun toestel, ik zie de kranten koppen al, jullie ook?