"Retro" Rafale, 2de hands opkappertje...18-07-07 i

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Gerald Rutten, 6 mrt 2007.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.160
    Locatie:
    Ederveen
    Om Gerard zijn draadje niet teveel te verpesten, voor de MB graag naar dit nieuwe draadje:
    skymaster-mb339-vliegt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Henri Artz

    Henri Artz Guest

    Tailpipe Rafale

    Heeft er iemand een tekening of de afmetingen van een tailpipe voor een Ravale van Avonds?

    Of misschien zelfs eentje liggen?

    Graag een berichtje,

    Grtz,

    Henri
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2009
  3. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hey, die twin jetpipe van Philip was zeker vrij prijzig??;) Ik heb alleen tekeningen van een single pijp die recht naar achteren loopt, enkelwandig en erg simpel. De oude uit mijn Avonds is in de AD Rafale gegaan dus helaas niets over. Misschien je vraag beter stellen op het amerikaanse rcuniverse.com, daar kun je nog wel een paar van die gekken vinden, bij mijn weten vliegt er in nederland geen Avonds Rafale met een dubbele twin pijp. Wimpy Vliegt met een Rafale maar die is volgens mij veel groter.

    Groetjes,
    Gerald
     
  4. butler

    butler

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    786
    Locatie:
    de koepel
    ik heb er een gehad met een originele pijp.
    het was een enkelwandige broekspijp

    iemand in nederland heeft hem van mij overgenomen.
    ik weet niet meer zijn naam , maar hij heeft een bouwmaat vestiging.

    gr maikel
     
  5. Henri Artz

    Henri Artz Guest

    Hoi mannen,

    Bedankt voor jullie reactie.

    Gerald,
    Phillip Avonds heeft hem niet liggen -misschien wel prijzig- maar nu dus niet te koop.

    En als ik nu de maten kan vinden maak ik hem zelf.


    Maikel, ik heb wel contact gehad met Phillip Avonds en hij vertelde mij dat het inderdaad een enkelwandige pijp is.


    Groetjes,

    Henri
     
  6. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi Henri, je kunt het anders hier eens proberen, deze Rafale is ook 1/9 en precies even groot. Die pijp zal dan ook wel passen lijkt me.
    Fly Eagle Jet Model Factory

    [​IMG]

    Grt,
    Gerald
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2009
  7. Henri Artz

    Henri Artz Guest

    Gerald,

    Bedankt voor de tip.

    Groetjes,

    Henri
     
  8. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Na een aantal jaren gevlogen te hebben wordt het eens tijd voor een goede winter beurt voor de Rafale. Alle brandstof leidingen zijn aardig hard aan het worden en de motor had ook een beurtje nodig.

    Deze motor was de laatste luchtstart die ik nog had, iedere keer de zware duik perslucht fles meenemen dus tijd voor een elektrostarter, zie hier voor de ombouw: [18237] kj66-conversies-59

    [​IMG]

    Deze kist vind ik een mooi voorbeeld van een simpele jet installatie, zo weinig mogelijk onnodige attributen. Houd het lekker simpel, overzichtelijk en vooral betrouwbaar. Dat wil ik zo houden dus op de elektrostart conversie na veranderen we weinig. Het model heeft er een berg veilige vluchten mee op zitten.

    Alle brandstof leidingen vervangen door nieuwe tygon, heb goede ervaringen met het spul op lange duur. Ook gelijk een iets grotere tank er in gezet die ik nog had liggen, 300cc meer, ongeveer 1,5 minuut bij deze motor. Alle beetjes helpen ;).

    Alles er uit:
    [​IMG]

    Oude tank, beetje smudgy....:rolleyes:
    [​IMG]

    Klunk uit de oude tank overgezet, nieuwe tygon:
    [​IMG]

    Hier en daar wat nodige epoxy body reparaties gedaan en de motor accu vervangen. Was nog een oude 550mAh NiCad 6 pack, nu een 2S lipo van 2200mAh bij hetzelfde gewicht! :D

    Nieuwe plek gevonden voor de hoppertank, netjes vlak voor de hoofdtank.
    Het zaakje weer in positie, ziet er weer goed uit voor komend seizoen.

    Oude situatie:
    [​IMG]

    ...en nieuw:
    [​IMG]

    [​IMG]

    De oude tank gebruik ik als start/taxi tank. Ik heb beperkte vliegtijd, ongeveer 7 minuten, elke beetje brandstof wat ik uit bespaar bij starten en taxien kan ik langer vliegen ;).
    [​IMG]

    En hier staat hij weer klaar voor het seizoen:
    [​IMG]

    Groetjes,
    Gerald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Nice Gerald :D
     
  10. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Tsja..., het houd je bezig op regenachtige dagen!

    Grt,
     
  11. zendesigner

    zendesigner

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    486
    Locatie:
    lummen Belgie / DMC DIest en KMC meerhout
    leuk om te zien dat hij nog altijd vliegt Gerald.

    Veel leuke vluchten.

    Bart
     
  12. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi Bart, tnx! Ja, still going strong ha ha ha!

    Grt,
    Gerald
     
  13. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Tof!
    Klaar voor een mooi seizoen met een lekker kissie!

    Gewoon lekker rondbrullen zonder het verplichte figuren vliegen trainen voor de JWM!

    Lekker van genieten en hopelijk zie ik m snel eens vliegen op Deelen!
     
  14. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Precies, komt goe!:D

    Grt,
     

Deel Deze Pagina