Flycamone2

Op zich kan het wel, wij hebben het ook een keer gedaan op een Tiger 2 en toen bleef het ook zitten tijdens het vliegen in alle mogelijke standen ;-)


Maar op onze andere modellen doe ik het vaak gewoon met plakband (of papiertape) vastmaken.
 
Accu

Even de proef op de som genomen en ook aan de originele accu een BEC-stekkertje gezet.
Na 3 uur opladen aan de USB is hij echt wel vol. Bij controle aan mijn Ultramat gaat er slechts 14 mAh bij dus het laadgedeelte van de FCO2 werkt wel. Blijft over de capaciteit van de accu, die is gewoon te klein als je het mij vraagt.

Maar nu kan ik eventueel ook de originele accu extern verbinden. Als ik hem met een plakbandje aan de buitenzijde bevestig wordt de cam maar een paar millimeter dikker. Door de stekker kan ik hem wel veel sneller (en op het veld) opladen.


080508_FCO2001.jpg

080508_FCO2002.jpg


Berto, ik begrijp dat jij tester bent; neem je dit soort bevindingen ook mee?
 
Laatst bewerkt:
Dit soort zaken worden zeker onthouden en genoteerd, wij zijn echter niet de fabrikant en daardoor kunnen wij ook niet echt de aanpassingen maken die we zouden willen.
We kunnen het alleen maar doorspelen en wie weet bij een FlyCamOne 3 wordt er dan wel aan dit soort zaken gedacht of rekening mee gehouden.

Een kleine externe LiPo is natuurlijk geweldig maar je moet dan wel weer een LiPo lader hebben en dat is nu net weer niet de bedoeling :noo:

Je kan dan net zo goed een verlengkabel monteren en deze direct op je ontvanger aansluiten (of in grote kisten zelfs een extra akku) dan heb je ook een perfecte stroomtoevoer en is alleen je SD kaart nog de beperking.

Door de stekker kan ik hem wel veel sneller laden
Vooral dat sneller is wel een uitkomst, laden via de auto gaat wel maar duurt weer te lang voor het mooie.
 
Een kleine externe LiPo is natuurlijk geweldig maar je moet dan wel weer een LiPo lader hebben en dat is nu net weer niet de bedoeling :noo:

Nee; zoals hij nu zit kun je kiezen. Gewoon aan de USB, of de BEC even lostrekken en aan je Lipolader :p. Dat is nou juist het briljante :cool:

Je kan dan net zo goed een verlengkabel monteren en deze direct op je ontvanger aansluiten (of in grote kisten zelfs een extra akku) dan heb je ook een perfecte stroomtoevoer en is alleen je SD kaart nog de beperking.

Euhhh ook niet mee eens. Zoals het nu zit kan ik hem waar ik maar wil monteren zonder stekkertjes en kabeltjes. De anderhalve meter naar mijn wingtips zijn echt wel een probleem als ik hem vanuit mijn ontvanger wil voeden :D

Vooral dat sneller is wel een uitkomst, laden via de auto gaat wel maar duurt weer te lang voor het mooie.
Absoluut. Daar ging het me eigenlijk ook om. Op zich kan ik nog wel leven met een maximale accucapaciteit voor 20 minuten film maar dan wil ik een uurtje later wél de volgende kunnen maken.
 
1e
Briljant voor jou, maar niet als je geen LiPo lader hebt :-( blijf je dus aan je USB hangen ;-)

2e
1,5 meter is op zich geen probleem je moet alleen je draadje af en toe een stukje vasttapen.
Is natuurlijk niet optimaal en ik wil het eigenlijk ook niet zo maar als de LiPo niet blijft mee werken is het wel een optie.

Feit is dat beide onze FCO 2`s een beetje onberekenbaar zijn, de ene keer filmen ze zonder problemen en werkt het allemaal, de andere keer vallen ze uit of doen ze het helemaal niet.

Kan natuurlijk komen omdat wij ze op brandstofkisten hebben staan en dat ze daar wat gevoelig voor zijn maar dat zou natuurlijk weinig moeten uitmaken.
 
Nog een testverslag en verzoeknummertjes voor fco3 ;)

Na het falen van verse opnames, "kaart schade?" de kaart bekeken met een
harddisk recovery programma.
En wat bleek, 3 van de filmpjes stonden er gewoon op. -verstopt-
Na recovery , alle 3 100% bruikbaar.

Nu de kaart op FAT32 geformateerd, kijken of dat misschien verschil wil uitmaken.

- De grap is, hier hetzelfde probleem eigenlijk, bij brandstof modellen storingen,
bij electro auto's .. geen enkel probleem gehad tot nu toe.

- Aangaande youtube.. ik zet alles op google, heb je geen limiet :) kan je ook met een
soort van ftp programmatje uploaden, dus hoef je niet via je browser te werken.

- Verzoek nummertje, de fco op 7,2v kunnen laten draaien < ingebouwd spanningsregelaartje ? > .. Als je een beetje accuset gebruikt van 5 cellen voor je
brandstof bak, kom je ruim boven die 5 volt uit, met hele goeie cellen boven de 6.

Heb trouwens zelf geen probleem met leeglopende accu's , tot nu toe nog nooit stilgevallen op lege accu's.

- Verzoek nummertje 2, behuizing niet van plastic maar van carbon / titanium / rvs of ander edel metaal.. ;) Iedergeval de verbinding tussen de voet & camera uit 1 stuk te maken.. of wat steviger.

- Het camera-omklap-systeem iets stijver maken, met een beetje trillen gaat dat redelijk zijn eigen leven leiden, klapt vanzelf weer terug in de "vlakke stand".

Stefan
 
FG Monster, roken moet mogen

Heb zo het rare idee, dat FAT32 format beter werkt.
Maar dat kan ook aan de gebruikte geheugenkaart liggen
Alleen heb ik nu weer meer problemen met het geluid goed te laten lopen.
Flycam neemt op met 23,xFPS , mediaspeler & moviemaker speelt dat ook goed af.
Alleen maakt moviemaker er een 25FPS wmf van , en dán gaat dus het geluid
in de soep.

Dus nu op een of andere manier de FCO te dwingen op 25FPS op te nemen, zou het
goed moeten komen.

( ander analyse progje laat ook 23,xFPS zien voor het beeld direct van de FCO )

Misschien dan toch een bug(je) in de FCO ?
... mhh, hoop 3 letter afkortingen in dit berichtje ... ;)

Stefan
 


nieuwe filmpjes, graag reacties!!!
uploaden met een netwerkkabel werkt toch beter dan WiFi...

inmiddels al gecam'd met m'n Dillusion en nu dus de CAP 231
de Arcus en Calmato volgen zeer binnenkort!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, daar zijn ze :D

Beide zien er goed uit maar op de 2de zou ik proberen iets minder romp mee te pakken.
Is nu wat te veel romp in het beeld mijn inziens.

Verder :thumbsup:
 
Ja, daar zijn ze :D

Beide zien er goed uit maar op de 2de zou ik proberen iets minder romp mee te pakken.
Is nu wat te veel romp in het beeld mijn inziens.

Verder :thumbsup:


mooi zo!
net ff wat testjes gedaan "droog" met de Calmato Sport op de keukentafel > bovenop de staart en dan lichtjes naar beneden wordt denk ik erg leuk; je ziet dan wel 't nodige van de kist, maar ook genoeg van de omgeving onder de kist

heb jij nog tips om goed "gevonden" te worden binnen Youtube?
 
Zoalng je de filmpjes niet te groot maakt en voldoet aan de voorschriften van youtube wordt je altijd goed "gevonden" :lol:


Tja, da`s altijd een lastige, ik vermeld vaak een paar pakkende woorden zoals, FCO / flycamone / bosmodelair / rc / onboard etc. etc. weet niet of het veel helpt maar ach.

Tevens zou je ook op de FlyCamOne.eu videopagina geplaatst kunnen worden (hier alvast de pagina die binnenkort geupload wordt: Video | FlyCamOne )
 
Leuk Dennis!

Het beeld en geluid is nog heel netjes:D

Leuk ook die touch en go's the zien vanuit de camera met je Cap!

Zie je wel weer!!

groetjes,
niels
 
Nog wat filmpjes.
Sfeervol zweeffilmpje. Voor de snelle jongens waarschijnlijk slaapverwekkend :D



Rearview vanaf depron Graupner cherokee. Pas op dat je niet misselijk wordt. Het was een beetje turbulent.


En naar voren:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet AVi bestanden toch kunnen uploaden op youtube?
ik heb een Bestand van 945 mb die ik niet upgeload krijg terwijk je mx 1024 mag! hoe is dit bestand eventueel te verkleinen??

Gr
 
Ik dacht dat je max 100 mB mag uploaden, tenzij je een betalende gebruiker bent. Ik zet mijn AVI's altijd om naar wmv. Daar worden ze véél kleiner van, zonder ernstig kwaliteitsverlies.
 
Back
Top