wat is de beste manier om de motor uit te zetten

• Topicstarter Topicstarter brain
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

brain

Guest
Ik zou graag willen weten wat de beste manier is om,
de motor uit te zetten.
ik hoorde al een verhaaltje dat je niet je vinger op de carbarateur
mag zetten.
van iedereen is ze verhaaltje welkom :D

Uitlaat dichtdrukken is volgens mij het beste. Als je model het toelaat, kan je een extra stukje siliconen slang aan de uitstroompijp monteren die je samen kan knijpen zonder je vingers te branden aan de uitlaat.

Het knellen van de brandstof leiding is niet verstandig, omdat de motor dan even arm loopt, en het afstoppen van de uitlaat stopt de motor sneller (wat de beste methode is voor het stoppen van een op hol geslagen motor)

Dus gewoon uitlaat dichtdrukken :)

Er zijn mensen die een vinger of (en dat is veiliger) een handvat van een schroevendraaier tegen het vliegwiel houden

Er zijn mensen die de uitlaat dicht drukken (let op dat kan HEET zijn)

Maar er is al een heel topic geschreven over exact hetzelfde onderwerp. gebruik de zoekfunctie bovenaan maar:

als je zoekt op "motor uitzetten" kom je oa dit onderwerp tegen:

wat is het beste manier om een motor te stoppen

mja, gewoon met je vinger tegen 't vliegwiel? als 't goed is draait ie stationair niet zo hoog dat je gelijk je fikken pijn doet en omdat ie stationair ook niet zoveel kracht heeft gaat 't gewoon uit...

doet vrijwel iedereen op 't circuit zo... als de motor te hard draait dan gebruik je je schoen of 't handvat van 't schoevedraaier op 't vliegwiel.. is de motor echt op hol geslagen dan wil het luchtfilter eraftrekken en de luchttoelaat dichthouden wel helpen, maar dat is bij 1:10 met touringcar body nogal moeilijk :)

Er zijn trouwens mensen die hebben zo'n propeller-aan-sla-robberding en die zijn ook uitermate geschrikt om het vliegwiel mee tegen te houden....

gewoon vinger op de uitlaat. zo heet is dat nu toch ook niet.
duurt maar een secondje normaal gezien voor ie uitvalt.
ik doe het altijd zo.
luchtfilter afdekken en brandstof toevoer dichtknijpen zijn beide slecht voor de motor
greetz

ik doe het bij allebei mijn autotjes door de uitlaat ff dicht te houden, hij verzuipt idd een beetje, maar hij start daarna bij mij altijd goed, in 2 keer trekken.
heb altijd gedacht dat als ik het vliegwiel tegenhou dat je dan inderdaad een ontbranding tegengaat en er dus kracht op komt te staan, leek me niet zo goed voor het geheel.
dus voor mij gewoon uitlaat dichthouden :)

Dat zijn twee draadjes over hetzelfde onderwerp, en we weten allemaal wat er dan met een van de twee gebeurt... Juist :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back