14mm motormount voor hexcopter.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
@All,

Weet iemand toevallig óf en wáár er motormounts te koop zijn voor 14mm buis? Dit ter vervanging van de standaard mounts van mijn H.A.L.

Dit idee bijvoorbeeld;

QDF013.jpg

733827_581023005249962_1682449272_n.jpg

Kweet niet hoe handig je bent maar misschien is zelf maken wel een optie. Of vraag iemand met een 3D printer of die ze voor je kan printen.

Kweet niet hoe handig je bent maar misschien is zelf maken wel een optie. Of vraag iemand met een 3D printer of die ze voor je kan printen.

Zelf maken zie ik niet 6x gebeuren, daar is het veel te gecompliceerd voor....
Ik heb al bij een maatje geïnformeerd, als je het CNC laat doen ben je zo 300 euro kwijt....

@markjuhh; was dat een serieuze reactie? (hopelijk niet:confused:)

Hier een voorbeeldje, 1,5 min werk. uit een nylon snijplank van de IKEA (gewicht 4 gr voor die twee blokjes samen). Als je er iets meer tijd aan besteed kan het nog mooier worden. (de foto maken en plaatsen was nog meer werk)

8699756586_eb040a33c5.jpg
[/url]

Als je 2mm dik rubber pakt komt t echt niet meer los hoor ;)

Het heeft niks met los komen te maken. Ze breken in de vlucht spontaan af;) (en dat leverde me bijna schade op.....)

@TRML; opzich een goede tip, thanks!

Bedankt voor het meedenken!

Uiteindelijk heb ik het met originele H.A.L. spullen + carbon plaat kunnen oplossen;

Armen zijn vervangen door gfk exemplaren.

hexamotormountaanpassing_1_.jpg

hexamotormountaanpassing_2_.jpg

hexamotormountaanpassing_3_.jpg

hexamotormountaanpassing_4_.jpg

hexamotormountaanpassing_5_.jpg

hexamotormountaanpassing_6_.jpg

hexamotormountaanpassing_7_.jpg

hexamotormountaanpassing_8_.jpg

hexamotormountaanpassing_9_.jpg

hexamotormountaanpassing_11_.jpg

hexamotormountaanpassing_12_.jpg

Enige zwakke schakel is wellicht de gekozen prop, dat is gewoon een goedkope plastice prop.

Iemand een gfk/cfk alternatief die ik snel in huis kan hebben? (zit nu een 10x6 op, maar vanwege de stroom mag het ook iets kleiner/minder spoed worden)

Back