Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

hallo,

heb een cesna gekocht en daar zit flaperon mixing function op, twee (een aan elke kant) flappen die allebei hetzelfde omhoog of omlaag gaan.
daarnaast zitten grotere flappen die omgekeerd bewegen (een omhoog dan de ander omlaag)

mijn vraag is : als de eerste omlaag staan heeft het vliegtuig dan meer stijging of juist daling

groet alfred

ps vleugel door de midden/ propellor gebroken en neuswiel kaduuk, nog wel te fixen

had hem uit de hand weggeworpen, vloog 5 meter en dook de grond in
nog niet zo makkelijk dat vliegen, is er een instructie voor ?

Laatst bewerkt:
hallo,

heb een cesna gekocht en daar zit flaperon mixing function op, twee (een aan elke kant) flappen die allebei hetzelfde omhoog of omlaag gaan.
daarnaast zitten grotere flappen die omgekeerd bewegen (een omhoog dan de ander omlaag)

mijn vraag is : als de eerste omlaag staan heeft het vliegtuig dan meer stijging of juist daling

groet alfred

ps vleugel door de midden/ propellor gebroken en neuswiel kaduuk, nog wel te fixen

had hem uit de hand weggeworpen, vloog 5 meter en dook de grond in
nog niet zo makkelijk dat vliegen, is er een instructie voor ?

Uit je post kan ik begrijpen dat je er weinig van kent. Zoek eens in het beginners gedeelte of ga de lokale club opzoeken dit om te vermijden dat je voor het eindejaar er de brui aan geeft. Je leert ook vakjargon te gebruiken op die manier, mijn mouton retourneé jas heeft flappen aan de zijkant.

Vliegtuigvleugel :

-Flaps (geen flappen dus) Deze hebben, kort door de bocht, een extra liftende eigenschap.

-Aileron of rolroeren : Zorgen dat het toestel links of rechts kan banken (draaien)

-Flaperons : Mix op de zender waarbij ailerons gedurende een bepaald deel van de vlucht als flaps worden gebruikt en waardoor je nog steeds links en rechts kan banken.

PS. Dit was niet oneerbiedig bedoelt. Alleen voor je eigen goed.

Stevo

hallo

bedankt

nee het was de eerste keer

de binneste op de foto bedoel ik

100_7019.jpg

begrijp dat deze bij de start het best naar beneden kunnen staan voor extra stijging ?

groet alfred

Het beste stijgen beginnerstoestellen.... bij een (lokale)vliegclub.
De contributie heb je binnen 50 meter al terugverdiend. :mrgreen:

Succes ermee!
Frank

ik zie dat hij van arttech is, die vliegen heel goed.

maar als je op eigen houtje wilt leren vliegen gaat dat veel teleurstelling en geld en stukken kosten.

sluit je aan bij een vliegclub, en haal je brevet. dan leer je vliegen.

mvg hans

Dat brevet is zo zeer niet nodig, maar iig wel eens met het aansluiten bij een club.

Ik heb mezelf ook leren vliegen, maar als ik het overnieuw kon doen was ik direct naar de club gegaan:

-je gaat dan via de kabel lessen, wat je erg veel schade bespaart
-je leert op de juiste manier sturen

en je krijgt ook alle belangrijke basis informatie die je nu mis zal lopen, wat je later in je modelvliegcarriere toch ineens erg nodig zult hebben bij andere vliegtuigen.

En zet even je woonplaats ofzo in je profiel, dan kunnen de mensen die in je buurt wonen je verder opweg helpen met welke club oid ;)

ja best een club gaan opzoeken, en als je kan eerst wat simmen,….
doe je dit niet, dan kan je nog altijd je forum naam veranderen naar alfred.totallos :)

Inderdaad Johan... clubs bij de vleet. Allemaal prima toeven... dat zie je weer op de overal gezellige Fly-Ins! Ron geeft je direct de juiste links (dat doet ie nu altijd ;) )
De jongens roepen het allemaal. Les! Les! Les! Daar heb je de rest van je leven grandioos plezier aan! Zulks een kistje kan zowaar het begin zijn van een schitterende hobby!

Flaps zijn voornamelijk voor het landen. Dan is eerst leren vliegen wel handig om ze goed te kunnen gebruiken.
Ervaren piloten kunnen er zeker mee starten. Heb je ze voor zo een kistje bijna niet nodig... maar de producenten vinden dat stoer... afnemers worden hebberig, vertonen emissie verschijnselen... en zo verkoopt het zich wat beter?

Schade? Foto's plaatsen. Dan komen de reparatietips vanzelf boven water.
Er is sturend talent genoeg. Als je niet weet wat je doet is het ook zo verpest.
Welk materiaal of lijm je moet gebruiken... of glasvezel versterkte tape? Zoveel slimmigheden... zonder dat het te zwaar wordt.

Laat eerst maar even zien die schade!
Joepie!

Oja... www.flyolc.nl

hallo,

is intussen gelijmt, denk niet dat het zo sterk genoeg is en denk erover een houten of aluminium strip over de vleugel te plaatsen

100_7021.jpg

100_7020.jpg

groet alfred

Beste Alfred,
Mijn advies: doe het niet! Spreek er eerst 'ns over met clubleden en overweeg bijvoorbeeld een carbon staf of carbon profiel over de gehele lengte van de vleugel. Dit materiaal weegt erg weinig en is voor dit soort doeleinden probaat.

Back