200mw 5.8ghz TX stuk gemaakt?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door wdvanoyen, 15 apr 2013.

1. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Hee allemaal,

Ik zit even met een probleem. Ik heb een fpv setje, 5,8 GHz 200mw. Dit deed het tot gister avond nog allemaal top, totdat ik per ongeluk kortsluiting maakte met de twee voeding draden voor de video zender. Ik hoorde een fractie van een seconde wat geknetter. Sinds dien krijg ik geen beeld meer op m'n monitor.

Alles is correct aangesloten. Wanneer ik de ontvanger en videozender aanzet, krijg ik een zwart beeld. Als ik op de ontvanger van kanaal verander, springt hij op ruis. Wanneer ik weer naar het goede kanaal ga (kanaal acht), dan gaat hij weer op zwart. Hij zend dus wel nog uit, maar geen beeld.

Denken jullie dat hij nu stuk is? Of valt er nog iets van te maken?

Alvast bedankt!

Ciao!

2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Zelfde verhaal gehad aan de Rx kant, weinig aan te doen wegens heel erg kleine componentjes (die volgens mij niet eens gesoldeerd zijn in de zin van het woord zoals wij het gebruiken).

Lijkt me overleden en weer een les geleerd ( is met niet meer overkomen nadien, hout vasthouden zeggen ze dan)

Stevo

3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    in nl noemen we dat leergeld ;)

4. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Als je alleen sluiting maakt op de draden voor voeding die direct uit de accu komen zou er niets mogen zijn.
    Heb je bv sluiting gemaakt op een camera uit voeding dan wel. Maar deze zijn vaak direct of met een stabilisator. En aangezien je acm nog aan gaat is dat het ook niet.

Zoek even goed op de print of je kapotte onderdelen ziet of verbrande sporen.
    Schetst anders even je bedradingsschema en waar je sluiting maakte.

5. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Bedankt voor de reacties. @ d.knoppers, op de printplaat van de tx heb ik niets ongewoons gevonden, niets dat er op lijkt alsof er iets doorgebrand is!

zie hier de foto's van de tx en de bedrading!

[​IMG][/IMG]

[​IMG][/IMG]

[​IMG][/IMG]

6. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Overigens, zoals de setup hier te zien is, heeft hij zeker gewerkt!

7. ntotheo

ntotheo

Lid geworden:
    7 aug 2012
    Ik wou vorige week net opstijgen toen m'n beeld ineens zwart werd. In mijn geval was 't mijn rx (rc305) die het loodje gelegd heeft. Mijn beeld is altijd helemaal omzeep, maar de audio werkt nog wel. Ik heb het met 2 verschillende tx setjes getest, dus het zou wel erg toevallig moeten zijn dat de 2e ook kapot gegaan is terwijl die veilig in de kast lag. Misschien ook eens troubleshooten of het nou je rx of tx is, evt met een rx/tx setje van een kennis?

8. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Maar op welke draden maakte je nou sluiting?

Zie idd zo snel niets op de print wat gebakken is.

9. wdvanoyen

wdvanoyen

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    D.noppers, ik vermoed dat ik kortsluiting maakte met de draadjes vlak voor de ubec. Gek genoeg is er niks met de ubec aan de hand. Deze doet t nog perfect!

Bedankt!

Maar zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen? Of is het denk je een verloren zaak?

Ik zou het indd kunnen testen met een setje van een ander, maar ja, woon in de buurt van Venlo en niemand hier die ook fpv vliegt:0

Thanks!

10. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Als je sluiting maakt in de bedrading dan is alleen het gene wat stroom levert hooguit stuk.
    (in dit geval je uBEC)
    Niet de ontvangers zoals Vtx/OSD of Rx. Want die krijgen bij sluiting in de bekabeling geen spanning meer.

Dan is er toch nog ook iets anders mis gegaan.

Teken het nog eens in welke 2 draden.

Gr. Dennis

11. sicarius

sicarius

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    Dat is niet helemaal waar, bij gevoelige apparatuur zoals een VTX kan er een piekstroom over de lijn gaan door de kortsluiting.
    Ik heb zelf een keer 6 escs gesloopt omdat ik kortsluiting maakte via een ander gedeelte in de stroomkring (dat was een dure fout, 400 euro aan apparatuur kaduuk)
    Helaas is mijn kennis van het 'waarom' niet groot genoeg, maar ik heb in meerdere gevallen meerdere apparatuur kapot zien gaan door kortsluiting op een andere plek :)

Deel Deze Pagina