Immersion video TX antenne connector los

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Tbird2, 17 okt 2014.

1. Tbird2

Tbird2

Lid geworden:
    7 nov 2008
    In het kort is mijn vraag, is dit nog te fixen of moet ik deze TX afschrijven....?

Na een slechhte FPV landing met de mini quad viel hij om, precies op de antenne, helaas vond de aansluiting op de print dit niet zo fijn en kwam hij los...

Kan ik hem weer aan solderen (ik neem aan alleen de center pin en in ieder geval 1 pin van de connector frame, moet de connector direct op de print of kan ik er ook 2 draadjes tussen solderen (dat is mischien makkelijker). Of is er mogenlijkheid deze TX op te sturen voor reparatie?
    Het zou jammer zijn als ik hem hiervoor moet afschrijven...

Hopelijk heeft iemand een goed iedee, alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Gewoon de pootjes weer recht buigen, alle overtollige soldeer weghalen met litze en de connector weer op z'n plaats solderen aan alle pootjes. Misschien moet je even checken of er ook geen printbaantje losgekomen is. Verlengen is niet echt handig voor je signaal op 5.8GHz. Bovendien wordt het er niet steviger op.

Martin

3. Tbird2

Tbird2

Lid geworden:
    7 nov 2008
    Ik vrees dat precies de print baan van de center pin ook is los gekomen, ik zal later proberen een betere foto te maken. Als die print baan weg is zijn er dan nog oplossingen?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Dit is de oplossing ;) https://www.facebook.com/video.php?v=808271952535755&fref=nf

Ik kan het niet goed zien, maar er lijkt maar een klein stukje printbaan te ontbreken. Dat kun je best vervangen door een dun draadje dat je na solderen fixeert met een beetje CA. Met een kleine platte schroevendraaier schraap je eerst de groene lak van een stukje printbaan weg voordat je er een draadje overheen soldeert.

Martin

5. Tbird2

Tbird2

Lid geworden:
    7 nov 2008
    Bedankt voor de tips.

Gezien dit buiten mijn "kunnen" ging heb ik iemand met wat meer handigheid in solderen gevraagd er is naar te kijken. Hij heeft de connector weer op de print gesoldeerd en de antenne kern met een dun draadje verbonden naar het juiste component op de print.

Hij doet het weer :)

Deel Deze Pagina