Een schitterend filmpje, maar.......

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Ernst Grundmann, 20 nov 2014.

1. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Kijk eens naar dit filmpje.

Geweldige beelden, schitterend gefilmd en unieke weersomstandigheden. Dit is gewoon fantastisch mooi.
    Maar wel midden in de stad boven bebouwing en mensen gefilmd. Hoe mooi het ook is er hoeft maar één motor te stoppen en die DJI Phantom komt van meer dan 100 meter hoogte naar beneden tuimelen, en dan....... Ik moet niet aan de krantenkoppen denken. Ook niet aan de kamervragen die gesteld gaan worden omdat er nog steeds niets geregeld is en dat het hoog tijd wordt dat die zaken verboden gaan worden.
    Nogmaals ik bewonder dit filmje heel erg en ik kan me voorstellen dat je dit soort beelden heel graag wilt maken. Toch kan het niet omdat er te veel mis kan gaan en wat dan de gevolgen zijn valt niet te voorspellen.

Er is nog zo'n filmpje.

Afgaande op de muziek, de manier van filmen en de professionele montage is het de zelfde persoon. Midden in de stad, gewoon vanaf het dak van (zijn?) huis en dan over de stad vliegen. Over de straten waar de mensen en het verkeer onder hem lopen en rijden. Het kostte mij slechts enkele minuten om te vinden op het dak van welk gebouw hij zat. Op de begane grond zit het Kruitvat!
    Echt ik meen het serieus als ik zeg mooie beelden. Maar ..............

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    In t ad artikel stond ook apecifiek een passage over de onmogelykheid van een vergunning, daarvoor was een specifieke tijd en datum nodig geweest, geen spontane gebeurtenis met byv de mist.

3. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Typisch Nederlands... Iedereen heeft zijn eigen argumenten waarom wetgeving niet voor hem van toepassing is.

4. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    tsja hoe mooi het ook is... de betreffende overheids instanties hanteren al enige tijd een zero tolerance beleid... dus de kans dat hier gevolgen aan zitten zijn wel degelijk aanwezig. Er zijn al meerdere personen die zich hebben moeten verantwoorden op schiphol omtrend de gebruikte apparatuur en overtreding van verschijdene regels.

5. Henri Kaper

Henri Kaper verslagschrijvers

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Nu.nl had er ook een artikel over: Utrechter filmt met drone Domtoren in de mist | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

6. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    En toch vind ik het erg mooi.

7. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Mooi? Ja, best wel.

Maar met dit soort "stunts" geef je de overheid des te meer handvatten om zowel FPV als multikopters keihard te verbieden.
    Of het hele gedoogbeleid met betrekking tot "wildvliegen" per onmiddellijk ingang terug te draaien.
    En dan gaat modelvliegend Nederland terug richting de Belgische situatie:
    Alleen vliegen op modelvliegvelden.
    En Bertus, dan kun jij ook niet meer over de sloot achter je huis het weiland in lopen om daar te gaan vliegen...

Maar daar heeft deze meneer gewoon schijt aan.

8. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik verwacht wel dat de overheid onderscheid kan maken tussen een Charter en een vliegrobot waar een camera onder hangt. De actie van meneer tsjakkaaa was veel gevaarlijker en ook voor de modelvliegerij.

9. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005
  10. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Bericht op site van de Telegraaf:

utrecht - Jelte Keur denkt voortaan wel twee keer na voor hij zijn drone weer de lucht instuurt. De 32-jarige Utrechter maakte met zijn op afstand bestuurbare helikoptertje een wonderschoon filmpje van de Domtoren in de mist. De buitenaards aandoende beelden zijn op YouTube al bijna 300.000 keer bekeken. Maar de politie is minder blij met de actie. Keur hangt een gepeperde rekening boven het hoofd.

Zonder ontheffingsvergunning is het strafbaar om een drone de lucht in te sturen. En omdat Keur die niet had kan hij een boete van bijna 8000 euro krijgen als de luchtvaartpolitie er een zaak van maakt. Van de gemeente Utrecht heeft hij in ieder geval niets te vrezen. Een woordvoerder zegt tegen RTV Utrecht een erg mooi filmpje te vinden.
    De fabrikant van de drone heeft inmiddels laten weten mee te betalen als er een boete komt.

Forse boete voor virale video | Binnenland | Telegraaf.nl

11. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Wel apart als zo'n filmpje in het nieuws komt kan je een boete krijgen.
    Van die honderdduizenden andere filmpjes hoor je niets.
    Raar of niet?

12. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ach... als er een boete komt betaalt de gemeente Utrecht deze wel in ruil voor een licentie op de ruwe beelden. Die kunnen ze prima gebruiken voor eigen promotiemateriaal want ze vinden het immers prachtige beelden.

13. Henri Kaper

Lid geworden:
    25 nov 2006
  14. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    en er wordt veel meer vervolgd aan de hand van video beelden tegenwoordig dus zo vreemd is het niet. daarnaast staat deze meneer met naam en toenaam in de krant dus opsporen is wel erg gemakkelijk.

de brief van de luchtvaart politie kan die al vast op zijn agenda zetten want die zal gaan komen, de 8000 euro is wel wat overdreven zulke hoge boetes heb ik nog niet gehoord. 800 euro is wel waarschijnlijk en mogelijk inbeslagname apparatuur.

15. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    :rolling:

16. Caryl_Stuffertz

Caryl_Stuffertz

Lid geworden:
    13 aug 2014
    Belachelijk! DJI support dus nu illegaal vliegen in Nederland?!

17. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Natuurlijk! Dat het illegaal is zal DJI een worst zijn.
    Voor hen is het prachtige reclame.

18. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Het is nog erger als je het hele verhaal leest. De boete zal wel meevallen roept ook de inspectie. En die kerel wist dat hij het niet mocht doen maar betaalt de boete met liefde. Met andere woorden, het mag niet maar als je wilt betaal je een boete van een euro of 300 en ben je er vanaf. :rolleyes::rolleyes:

Maker is commotie rond drone-filmpje al flink beu - AD.nl

19. Henri Kaper

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Ik dacht dat er een goede reden voor is dat je niet boven bebouwing mag vliegen. :confused: Zoals het nu allemaal verwoord wordt in de media lijkt het meer een "het mag niet omdat het niet mag" waar je rustig aan voorbij kunt gaan. Of dat nou een goed signaal afgeeft?!?

20. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Wat mij betreft maakt hij iedere dag zo'n mooi filmpje.

Ik verwacht dat we de langste tijd gehad hebben wat drones betreft.
    We kunnen dan lang nagenieten van de beelden.

verstuurd met mijn smartphone

Deel Deze Pagina