auto schoonmaken

• Topicstarter Topicstarter LP
  • Startdatum Startdatum
L

LP

Guest
Omdat ik de eerstkomende tijd waarschijnlijk niet meer kan rijden met mn autootje, wil ik deze goed schoonmaken (ontvetten enzo).
Waarmee kan ik dit het beste doen?

Volgens de winkel waar ik hem toen kocht was afspoelen onder de kraan voldoende, maar hiermee blijft ie vet enzo..

LP zei:
Omdat ik de eerstkomende tijd waarschijnlijk niet meer kan rijden met mn autootje, wil ik deze goed schoonmaken (ontvetten enzo).
Waarmee kan ik dit het beste doen?

Volgens de winkel waar ik hem toen kocht was afspoelen onder de kraan voldoende, maar hiermee blijft ie vet enzo..

Ik hoop dat je alleen de body hebt afgespoeld met water...

En als het om het ontvetten van de body gaat dan kan je daar heel goed Muscle of zoiets dergelijks voor gebruiken...

Greetz.

Bartje.

Vaak wordt er gezegt remmenreiniger, maar dat is toch wel erg droog en trekt in het kunststof; ga je op den duur zien.
Water is prima hoor; zelf trek ik mijn auto's helemaal uit elkaar tot ik alles los heb, haal de lagers uit de wielophangingen en maak ze schoon onder de gloeiendhete kraan met een afwasborstel met normale (soms garage-) zeep. Echt dat er geen vet meer aanzit hoor.
De motor doe ik dan met een heel kleine (als nodig) zachte staalborstel (koperen draadjes) en wel remmenreiniger (in en uitlaatgaten goed afdoppen) en blaas dat direct met perslucht droog.
Wielen gaan ook prima zo met de afwasborstel onder de kraan; velgen worden erg netjes weer.
Alles op de kachel of in het zonnetje en weer monteren.

Ja, wat denk je wat voor bagger dat is wat er bij een baby uitkomt? En als het dan een uurtje aan het kontje plakt.... Dat MOET wel sterk spul zijn ;).

Wim-Leen zei:
haal de lagers uit de wielophangingen en maak ze schoon onder de gloeiendhete kraan met een afwasborstel met normale (soms garage-) zeep.

8O 8O 8O

Maak lagers school met water???!!! Gaat niet goed komen!

Als ik mijn auto's helemaal heb gestript, haal ik de lagers eruit, en al het andere gaat zo de afwas machine in... Komt er uit als nieuw!!

Bart_Banaan zei:
Als ik mijn auto's helemaal heb gestript, haal ik de lagers eruit, en al het andere gaat zo de afwas machine in... Komt er uit als nieuw!!

Ah kijk Bart doet zijn lagers niet in de afwas... :lol:

Baby doekjes gebruik ik ook al jaren, echt geweldig! Vooral je handen als je klaar bent, ook schoon!!

Ik laat hem lekker vettig....alleen zand ed haal ik goed weg.

Waar vet zit kan geen roest komen, ik bedoel daarmee niet dat ik de auto invet he! lagers goed schoon en eventueel nieuwe olie erin.

Gewoon na elke keer rijden goed afspuiten met perslucht en thuis de moeilike plekjes demonteren en opnieuw invetten met zuurvrij vet..
Afterrun in het blokje, even op de starbox en hij kan de kast in.

Niet op de bandjes laten staan natuurlijk maar op een standaard of startkist :D

Ik laat hem lekker vettig....alleen zand ed haal ik goed weg.

Waar vet zit kan geen roest komen, ik bedoel daarmee niet dat ik de auto invet he! lagers goed schoon en eventueel nieuwe olie erin.

Gewoon na elke keer rijden goed afspuiten met perslucht en thuis de moeilike plekjes demonteren en opnieuw invetten met zuurvrij vet..
Afterrun in het blokje, even op de starbox en hij kan de kast in.

Niet op de bandjes laten staan natuurlijk maar op een standaard of startkist :D

ik ga wel voor de babydoekjes, deze liggen hier vast nog wel ergens in huis.
bedankt.

k doe het met brillendoekjes van de aldi :wink: kost niet zo veel en werkt best wel goed. :lol:

hoi
ik strip hem meestal ook en was het gewoon met water af.
maar hoezo mag je de auto niet op de wielen zetten.
doe ik altijd wel :?

Back