Hallo, Na ongeveer een jaar een EMHW Funtana S van 2M gehad te hebben werd het tijd voor iets nieuws. Ik ben gegaan voor de Edge 540. De kist op 1 januari ingevlogen in Uden. Met de 10s Setup van Hyperion Lightstrom 4200 Mah 2P. En een TURNIGY Sentilon100A HV 2-12S in koppeling met een Tower Pro 5330-8T Brushless Motor gaat de kist verticaal omhoog. Servo's zijn de Hitec HS 645 MG geworden. 10 Kilo op 6 volt. Ontvanger is een Robbe Futaba R 136F. Kist weegt zo vliegklaar 5.6 Kilo. En met deze setup is het mogelijk om 6 minuten vol 3d te vliegen. Een paar foto's Morgen zet ik een video online van de 5e en 6e Vlucht. MVG Peter van de Riet.
Netjes. Best laag rtF gewicht of niet. Wat had hij met benzine moeten wegen? Wat ben je kwijt aan aandrijving? Lipo's enzo. Gr. Dennis
Ik kreeg een vraag van iemand om wat meer uitleg van de lipo's te geven. Hier even centraal. Ik bedoel dus 2 x 5S 2P, dus in totaal zitten er 20 lipo cellen 3,7V in het complete paket. ( 2 lipo's 5S op een plankje) Alle 10 ( 1 lipo's van 5S ) lipo cellen zijn 2,100A en 16C. Deze dus 2 Parralel schakelen, Waardoor je het A verdubbeld naar 4,200A . En deze 5 x samen in serie zetten, Waardoor je van 3,7V naar 18.5V gaat ( 3,7 x 5 = 18.5 ). Deze paketen heb ik 2 in serie staan, Waardoor V omhoog gaat naar 37V ( 18.5 x 2 = 37 ). Zoals eerder verteld zijn de lipo cellen 16C, dus 16 x 4,200 = 67,200 A continu. Momenteel draai ik een 20/10 Menzs proppeler, waarmee ik ongeveer 46A continu en 58A maximaal trek. Dat houd in dat de lipo's niet overbelast met de 67,2 A die ik er maximaal continu mag gebruiken. Mvg Peter van de Riet
Dank je voor je nadere uitleg. iets van minimaal 80 dollar per pack bij HC lipo's zippy of rhino is het denk ik dan, dus 320 dollar aan lipo. = 240 euro. Motor 40 euro regelaar 85 euro. Totaal minimum. voor de aandrijving wordt dan 365 euro. Is dit trouwens een 50cc modelletje of 25cc?
haha mooi filmpje Die edge is toch voor motoren vanaf 26cc? Mijn Katana is voor 160 nitro, en <50cc gasser. en die is wel een schoenmaatje kleiner. Maar dat electro...... OS 160, ooh mooi :lol:
Hallo, Deze foto´s wil ik nog even met julie delen. Ondertussen zitten de antennes van de ontvanger ook mooi in buisje in zijn alle kabeltjes netjes weggewerkt. Grt.
Hi, ik ben ook een aan het opbouwen en heb gemerkt dat motorschot recht staat. Moet de motor wat naar rechts en onder gemonteerd worden of gewoon recht ? Er staat niets van vermeld in de handleiding. Bedankt, Willy