het schoonmaken van je auto!!

• Topicstarter Topicstarter TnT nelis
  • Startdatum Startdatum

hoe vaak maak je je auto schoon?

• Total voters
    417
T

TnT nelis

Guest
hallo mede hobby gasten,

ik heel wat dingen geprobeert en tips gehad en weet nu(denk ik) hoe je het makkelijkst en snelst je auto schoon kan maken.

benodigheden:
1 flessenborstel
1 kwast
wat wattenstaafjes
tandenborstel
oude lap
remontvetter(te koop bij een automaterialen zaak)
en je gereedschap

wat doe je:
in mijn geval ik heb een HPI RS4-3 ik haal het servo-radioplaat gedeelte weg en ga met een kwast of flessenborstel ff overal langs en poets mijn mtor nog ff met de doek dan nog plekken waar de kwast of flessenborstel niet bij kan met een tandenborstel of wattenstaafjes en klaar.

het is nog maar een klusje van 3 minuten nu om hem goed schoon te maken.

nog aanmerkingen of meer tips zijn welkom want ik vind het rijden en sleutelen onwijs leuk maar dat schoonmaken heb ik een hekel aan en aangezien het heel vies kan worden.

ik kuis hem elke keer schoon ( ik heb een kyosho 4WD alpha ten pure ) en een protech nitro fun 12 ( 2WD ) , eerst met de compressor erop , zodat alle vettigheid enzo naar 1 kant van de wagen gaat , en dan dat afkuisen met een vod ( wordt dit woord ook gebruikt in nederland.... vod , lap , ...stofdoekje? )
maar na 2-3 weken haal ik er het benzinetankje , uitlaat ,... eens af om die ook af te kuisen en er onder , ook de wielaandrijving optijd eens ontdoen van het stof :)

ja een compressor is ook nog een droom van me maar ja die koop je niet zo maar ff, we hadden er 1 maar die heeft mijn vader weer verkocht dus das balen. maar miss dat ik wel iets ga maken met behulp van een föhn en daar een slang op aansluiten maar niet de lucht laten verwarmen.

offroad: elke naar elke keer bashen
onroad: 1x in de 2 weken ofzo als ik me verveel en alsie vies is

tnt nelis zei:
ja een compressor is ook nog een droom van me maar ja die koop je niet zo maar ff, we hadden er 1 maar die heeft mijn vader weer verkocht dus das balen. maar miss dat ik wel iets ga maken met behulp van een föhn en daar een slang op aansluiten maar niet de lucht laten verwarmen.

compressor is wel vier keer goedkoper als de auto die je juist hebt gekocht :wink:

ik haal mijn auto een keer per jaar helemaal uitelkaar om de lagers te smeren en de electromotor schoon te maken
dit doe ik door de motor in een bak met water een paar minuten te laten draaien op twee cellen
werkt perfect :P :P :P :D :D :D :idea: :idea: :idea:

na elke rit schoonblazen met een kompressor,daarna verder met kwastjes en doeken.
Nu voor winterperiode geheel uit elkaar en alle metalen delen in bakje olie schoongemaakt.
Overal nieuw vet en olie in en staat weer te wachten op mooi weer.
Ook komen er wat extra opties op deze winter.
(dubbele schijfremmen stabilisators e.d.)
p.s. Ik heb een Kyosho Inferno MP 7.5 sports (een 1:8 buggy)

hallo
ik rijd zelf een serpent impulse en fg
na rijden schoon blazen met de compressor en als ik gemort ff met glas sex ontvetten.
4 keer per jaar de motor en bestring er af en goed met de hoge druk spuit er over heen. daarna de lager openen en nieuwe vet er in en klaar s kees loopt dan weer als een zonnetje :)

mikehomerun zei:
hallo
ik rijd zelf een serpent impulse en fg
na rijden schoon blazen met de compressor en als ik gemort ff met glas sex ontvetten.
4 keer per jaar de motor en bestring er af en goed met de hoge druk spuit er over heen. daarna de lager openen en nieuwe vet er in en klaar s kees loopt dan weer als een zonnetje :)

een hogedrukspuit?? komt die auto dan niet bij je buren terecht ?? :twisted:

Bij de speelgoedwinkel kan je van dat kneedgum kopen. Dat kan je in alle hoeken van je auto duwen en er weer uit trekken, het zal dan al het vuil meenemen. Serpent verkoopt dit ook in een potje.

Voor electroauto's is een grote verfkwast al voldoende om de auto af te "stoffen"

Roelof,

Ik rij zelf electro..en een kwast is meestal niet voldoende..

Ik moet vaak ook andere dingen gebruiken!

Na elke keer. Maarja, wat wil je als je een HPI Savage 26 rijd :lol: :lol:

Greetzz, Robbert

Ik pak de compressor spuiit de hele zooi weg..:-) en dan ff alles weg stoffen... dat doe ik na 2 keer rijden..en na 5 x gereden te hebben (week) dan haal ik alleen de motor eraf en tank en alles wat op mn plaat zit behalve mn diffs en dan ga ik dat allemaal schoonmaken... en na 5liter reviseer ik mn motor.

Rick

nou ik haal ook steeds veel eraf maar vraag me af is dat niet slecht want al dat plastic gaat op den duur wel dol?

ligt er aan wat je allemaal los haalt.

bij de HPI heb je om je besturing er uit te halen die body clips die je los haalt dat is geen schroef werk. dat steuntje van de uitlaat heb ik gelijk vervangen want die was wel zo dol. en de rest schroef ik eigenlijk nooit los op me tank na maar daar heb ik ook een systeem gemaakt met bodyclips.

end.jpg

als je tank en je besturing er uit is dan kan je heel makkelijk de auto schoon maken en kan je overal bij.

heb je ergens een beschrijving hoe ik mijn tank ook zo kan aanpassen?

jaaa maar ik heb een carson... daar zit de tank aan de onderkant vast.....

en hoe maken jullie je kap schoon als ie echt vies is met wat voor middel?

ikzelf dacht met gewoon wat afwasmiddel ontvet ook en glanst ie ook mooi weer.

Back