auto schoonmaken met stoomding

• Topicstarter Topicstarter timpie
  • Startdatum Startdatum
T

timpie

Guest
hoi ik wil morge weer is mijn auto schoonmaken 1:8 buggy
en nou kwam ik in de garage een stoomcleaner tegen ( een kleintje ) die bij de stofzuiger zat.
en nou heb ik dat op de spoiler geprobeert en dat werk ook nog is goed.
daar ga ik morge dus alle plastic delen mee schoonmaken.
maar ik dacht misschien kan ik daar de motor ook wel mooi schoon mee krijgen maar kan het kwaad als er door het gaatje waar de brandstofslang normaal opzit wat water naar binnen komt.
of is er een goede mannier om dit af te dekken.

gr.timothy janssen

Jochemicalie zei:
in een stukje brandstofslang zo een geel kogeletje uit een bb-gun proppen en dat erover zetten... zo doe ik het altijd
oke zal is kijken of ik dat nog ergens kan vinden maar verder kan het geen kwaat als ik hem schoonmaak met de stoomcleaner want dat gaat wel een stuk sneller :o

Ik heb het nog nooit zo gedaan , maar als het water de motor niet inkomt en je je motor daarna lekker insprayed met WD-40... dan moet het denk IK wel kunnen (maar correct me if i'm wrong)

niet met stoom (=water) je motor reinigen..........alleen met brandstof, of dieselolie. Water is zo'n beetje het slechtste voor je motor dat er is.

lijkt mij geen probleem.
Ik had het ook is een keer ik had mijn afstandbedienig op de straat gezet en op een of andere manier viel er een batterij uit en schoot de auto ervandoor zo de vijver in... (Daarom verstandig om een fail safe er op te doen ;) ) Het lijkt mij zowieso niet echt verstandig om in de moter te gaan spuiten met stoom hij rijd niet op water !!

Daarna heb ik de gloeiplug eruit gehaald en een paar keer aan het startkoort getrokken en voila hij deed het weer verder geen servo's kapot en ontvanger deed het nog dus het is mogelijk lijkt mij alleen denk niet dat het echt goed is voor de motor...

Waarschijnlijk bedoelen jullie een hogedrukreiniger je weet wel zon gele die pa in de schuur heeft staan net zo groot als en stofzuiger als ik jullie autos ga reiningen met een stoomcleaner blijft er weinig van jullie autos over waarschijnlijk wat vormloze kapjes die door die hitte een stoomcleaner spuit met zeer heet water ook wel stoom genoemd om het water heet te maken moet er diesel in als in die van jullie geen diesel hoeft is het het ook geen stoom reiniger maar een hogedruk reiniger.

Ik heb het even in jullie eigen taal getypt, wij leerden vroeger ook over komma's en punten.
Dat las wel zo gemakkelijk.

:evil:

Johan

:D

oke dus de motor doe ik gewoon met wat doekjes en een tandenborstel. maar de draagarmen en al het andere plastick doe ik wel met dat stoomding . heb toen ik het op de spoiler geprobeert heb ook op mijn hand gspoten, maar opzich valt het wel mee hoe heet het word.

en het is ook maar zo´n klein handing niet zo´n groote.

gr.timothy janssen

hoe kan ik de lagers het beste schoonmaken eerst in remreiniger laten liggen en dan doospuiten met wd-40

J o h a n zei:
Waarschijnlijk bedoelen jullie een hogedrukreiniger je weet wel zon gele die pa in de schuur heeft staan net zo groot als en stofzuiger als ik jullie autos ga reiningen met een stoomcleaner blijft er weinig van jullie autos over waarschijnlijk wat vormloze kapjes die door die hitte een stoomcleaner spuit met zeer heet water ook wel stoom genoemd om het water heet te maken moet er diesel in als in die van jullie geen diesel hoeft is het het ook geen stoom reiniger maar een hogedruk reiniger.

Ik heb het even in jullie eigen taal getypt, wij leerden vroeger ook over komma's en punten.
Dat las wel zo gemakkelijk.

:evil:

Johan

:D

:offtopic:
Als je het over onduidelijke berichten hebt dan is die van jou het beste voorbeeld.
Hier even een afbeelding van een stoomreiniger die werkt ZONDER diesel!!

stoomoe3.png

Bedoel je niet zo'n Tell-Sell ding ter grootte van een theepot, die zo'n beetje alles schoon zou moeten krijgen :D

Dirk Jan zei:
Bedoel je niet zo'n Tell-Sell ding ter grootte van een theepot, die zo'n beetje alles schoon zou moeten krijgen :D
ja het is zo´n ding net zo groot als een theepot maar niet zo´n duure neem ik aan als je die zo bij een stofzuiger krijgt.
maar hij werkt voor mijn auto goed zat.

gr.timothy janssen

ik gebruik een hoge lucht compressor. Werkt ook wel best goed. Alle stofdeeltjes en zelfs aangekoekte aarde, no problem. Ook ideaal om je motor weer als nieuw te laten zien. Wel opletten met het aantal BAR je er op steekt anders vliegen de stukken vrolijk in het rond :lol:

Barfly zei:
ik gebruik een hoge lucht compressor. Werkt ook wel best goed. Alle stofdeeltjes en zelfs aangekoekte aarde, no problem. Ook ideaal om je motor weer als nieuw te laten zien. Wel opletten met het aantal BAR je er op steekt anders vliegen de stukken vrolijk in het rond :lol:

En opletten dat je de troep niet tussen lagertjes spuit.

jorrit14 zei:
Barfly zei:

En opletten dat je de troep niet tussen lagertjes spuit.
lagers heb ik er allemaal uitgehaald

gr.timothy

hoi nee heb toch maar besloten de motor gewoon met wat doekjes en een tandenborstel te doen.
maar dat ging ook goed.

kan hem nou alleen niet in elkaar zetten want ik heb sleutel 1,5 en 2 kappot.

zal vandaag is geld overmaken en dan hoop ik ze dinsdag te hebben ofzo.

gr.timothy janssen

Back