35Mhz ombouwen naar Base Load

Discussie in 'Multicopters' gestart door World Citizen, 1 mei 2013.

1. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik heb een 35Mhz zender set op de kop getikt van Graupner en ben nu wat aan het zoeken naar de antenne mogelijkheden voor de ontvanger.

Nu blijkt dat je daar een Base-loaded antenne op kunt zetten.

Officieel zien er die zo uit:

Maar als je wat gaat lezen dan blijkt dat dit eigenlijk een 10uh weerstand met bv een piano snaar is zoals:

Nou dat lijkt me wel wat. Het is niet echt praktisch om met een meter kabel onder je quad uit te vliegen.

Toch kan ik me niet voorstellen dat het zo simpel is als hier word uitgelegd

Hij knipt de antenne draad van zijn reciever af en laat 10.1 cm over.
    Aan dat kleine uiteinde soldeert hij een 10uH weerstand.
    Aan de andere kant van de weerstand soldeert hij een 17.8 cm piano snaar.
    het uiteinde van de snaar buigt hij in een cirkel zodat je een loop krijgt voor de veiligheid.

- Is het echt zo simpel?
    - Elke 10uH weerstand voldoet?
    - Dit gaat ook gewoon met een Graupner R700?
    - Waarom moet het een piano snaar zijn, en niet een stuk ijzerdraad of gitaar -snaar of viool snaar...
    - heeft de weerstand een voor en achterkant? (ingang uitgang?)

Alvast bedankt.

2. KoekieMonster

KoekieMonster

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Over de rest van de antenne weet ik niet zoveel, maar als we het over (micro)H(enry) hebben hebben we het over spoelen, niet over weerstanden.
    verder denk ik dat dit geen pianosnaar hoeft te zijn maar dat een ijzerdraad ook voldoet.

3. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Thanks... En piano snaar heeft afhankelijk van de toonlader een kern met daaromheen een coil gewikkeld. Vooral bij lage noten.. De hoge noten zijn weer een solide draad. Ze gebruikten allemaal een dunne (hoge noot) snaar... dus vandaar de vraag.

Het zal dan een mooi stukje ijzerdraad worden.

Ik vertaal Choke inderdaad verkeerd.. Ik bedoel een Smoorspoel. Ik zat te denken aan deze

HF-smoorspoel SBC: 10 UH 10%
    Conrad

4. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Ik heb recent voor € 45,- een ombouwset met 2-weg telemetrie ontvanger van FRSky gekocht en nog geen moment spijt gehad.

Voordat ik deze kocht was ik ook op zoek naar manieren om een antenne van een meter lang weg te werken op een multicopter, totdat ik het volgende artikel las: RC-CAM Projects: R/C Antenna Experiments

Als ik het artikel mag geloven kun je ipv een base loaded antenne maken net zo goed je antenne overmidden knippen.

Deel Deze Pagina