Burp
Forum veteraan
De altijd leuke discussie of afterrun nou echt noodzakelijk is of dat we het doen omdat "het in ieder geval geen kwaad kan" en "het de kosten ook niet zijn" en meer van soortgelijke kreten ga ik een test doen om te kijken of het noodzakelijk is om te gebruiken. De test zal ik doen met verschillende bandstoffen.
Om de test niet nodeloos ingewikkeld te maken dacht ik erover om een (versleten) lager/krukas/zuiger/cylinder te nemen en deze in de brandstof te dompelen. Daarna in een pot met deksel te stoppen en een week te laten liggen. Volgens een aantal mensen zou er al na 24 uur roest te vinden moeten zijn op de onderdelen, andere zeggen weer van niet. Zijn er suggesties om de test aan te passen zodat het betrouwbaarder wordt of makkelijker?
Ik zal bij mijn collega rijders op Hoogtij een beetje brandstof bietsen zodat ik de test kan doen met verschillende brandstoffen. Wellicht zal blijken dat de ene brandstof eerder roest veroorzaakt of juist niet. Voor zover ik nu weet kan ik testen met Tornado 20% oil+, Model Technics, GammaLube, Tornado 16% en Sidewinder 25%
Suggesties zijn welkom.
Om de test niet nodeloos ingewikkeld te maken dacht ik erover om een (versleten) lager/krukas/zuiger/cylinder te nemen en deze in de brandstof te dompelen. Daarna in een pot met deksel te stoppen en een week te laten liggen. Volgens een aantal mensen zou er al na 24 uur roest te vinden moeten zijn op de onderdelen, andere zeggen weer van niet. Zijn er suggesties om de test aan te passen zodat het betrouwbaarder wordt of makkelijker?
Ik zal bij mijn collega rijders op Hoogtij een beetje brandstof bietsen zodat ik de test kan doen met verschillende brandstoffen. Wellicht zal blijken dat de ene brandstof eerder roest veroorzaakt of juist niet. Voor zover ik nu weet kan ik testen met Tornado 20% oil+, Model Technics, GammaLube, Tornado 16% en Sidewinder 25%
Suggesties zijn welkom.