yups ik heb ondertussen al 2 maal een smoke pomp gehad van powerbox en geen enkel van beiden hebben een vlucht gewerkt. de eerste had ik het probleem dat ze niet wou draaien en nu bij de nieuwe soort heb ik net hetzelfde probleem. dus besloot ik maar om ze eens te demonteren. want ik heb ondekt 8) het motortje van de smoke pomp is een doodnormale speed 400 met een gewoon regelaar(merk weet ik niet) ik denk dat de tandwielen het probleem zijn met deze pomp want ze zaten redelijk vast. heb deze juist een keer losgemaakt en ik ga ze zo dadelijk terug in elkaar zetten en nog een keer testen hopelijk haalt het iets uit want de pompen zijn net iets te duur voor weg te gooien (149€ het stuk) greets GiBi
dus het probleem speel zich af met de tandwielen want ik heb het motortje getest met de regelaar dat op de pomp zelf zat. dus nu moet ik het probleem zoek waar het klemt of niet goed past dus we moeten zien wat het wordt het probleem is dus al een stukje opgelost 8) greetsGiBi
jawel maar ik heb er al eens een nieuwe gehad en ik wou nu zelf eens kijke waar het aan zou kunnen liegen :roll: maar we zien wel wat het wordt 8) greets GiBi
Als ze echt niet zo goed zijn, dan ga ik die dus niet gebruiken in de toekomst :roll: (heb in de 3meter Extra de smoketank, leidingen en aansluitingen op de uitlaat al zitten) Grt.
ik zou dan toch voor de sullivan kiezen goedkoper en ze werken normaal beter maar ik heb natuurlijk ook al smoke pomps gezien van powerbox die wel werken dusja het is kiezen :roll:
Die van Pete Tindall schijnt ook een goeie te zijn, is compleet en niet zo duur als de powerbox. Dit wordt mijn keuze voor in de large scale D-VII 8) Pete Tindall Smoke
De smokepomp van MZ modellbau is gewoon een brandstofpomp voor in je startkist met daar tussen een regelaar. Dit werkte ook niet echt. Ook bij deze pomp gingen de tandwielen kapot van het pomp gedeelte. Betaal je toch 129,- euro voor. http://www.mz-modellbau.de/Rauch.htm De smoke olie die hun verkopen is wel heel goed. Werkt echt stukken beter dan gewone diesel.
Ik heb een 3W smokepomp, stelt niet veel voor. Na enkele vluchten door trillingen uit elkaar gevallen. Ik moet eens de moeite doen om alles weer netjes te monteren, ze is gelukkig nog compleet. Ik denk dat een skywriter de beste optie is. Hier heb ik nog het minst klachten over gehoord.
Heeft er hier op het vaste land iemand ervaring met de pomp van Pete Tindal? Filmpje ziet er in ieder geval goed uit, maar ja dat is reclame materiaal :roll:
Die van 3W is crap... DIe van sullivan is wel goed denk ik. Ik heb de smokepomp van powerbox zonder problemen...
Ik heb Pete Tindall ontmoet op de ambiorix cup te Tongeren. Best een sympathieke kerel. Ik denk niet dat er in de Benelux met zijn systeem wordt gevlogen, ik ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen. Ik weet niet wat een pond momenteel staat, maar ook zijn systeem is duur. Dan zou ik voor zekerheid gaan en de Sullivan kopen. Dit is reeds een bewezen systeem.
Valt in verhouding met de Powerbox en andere wel wel mee, Die van Pete Tindal kost 65 pond en omgerekend kom je momenteel op 90 euro, en dat is incl. de accu die erbij zit!
ik weet niet veel van smoke gedoe, maar waarom kan je niet gewoon een pompje van Conrad (€12) gebruiken?? de voedingsspanning is 4.5v tot 13,5 op 6 volt geeft ie al aardig wat druk, ook verkoen ze van die printplaatsjes om 2 kanalen te schakelen (€8.50) en anders een miniservo met een schakelaar. greets Ron
maar het speelt ook een rol welke dempers je gebruikt voor de smoke denk ik want als je den jmb dempers zag die gaven bijvoorbeeld heel veel smoke en dan zijn er sommige die een pak minder hebben. maar mijn powerbox smoke pomp is nu gerepareerd en klaar voor gebruik zou ik zeggen 8) het probleem zat dus bij de tandwielen dat deze maar juist pasten en ik heb ze een beetje uit geslepen :? en nu is er geen probleem meer greets GiBi
maar het speelt ook een rol welke dempers je gebruikt voor de smoke denk ik want als je den jmb dempers zag die gaven bijvoorbeeld heel veel smoke en dan zijn er sommige die een pak minder hebben. maar mijn powerbox smoke pomp is nu gerepareerd en klaar voor gebruik zou ik zeggen 8) het probleem zat dus bij de tandwielen dat deze maar juist pasten en ik heb ze een beetje uit geslepen :? en nu is er geen probleem meer greets GiBi