500 Ronden de Baanbrekers (Endurance Race) 14 JUNI 2009

• Topicstarter Topicstarter Whippo
  • Startdatum Startdatum
W

Whippo

Guest
500 De Baanbrekers (14 Juni 2009)

00000013.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
met 2 rijders per team wordt het wel een echte endurance inderdaad. :P

Dat is ook een beetje de bedoeling het moet een uitdaging zijn.

[sarcasme modus aan]
Als ik zo zie hoe storm het loopt met de inschrijvingen op nationaal niveau met de 1/10, denk ik dat jullie wel meerdere weekenden nodig hebben voor deze race...
[/sarcasme modus uit]

Oke, ik geef de Nomac het voordeel van de twijfel.
Wellicht zijn er al heel wat inschrijvingen nog niet verwerkt op de site.....

Laatst bewerkt:
re

[sarcasme modus aan]
Als ik zo zie hoe storm het loopt met de inschrijvingen op nationaal niveau met de 1/10, denk ik dat jullie wel meerdere weekenden nodig hebben voor deze race...
[/sarcasme modus uit]

Oke, ik geef de Nomac het voordeel van de twijfel.
Wellicht zijn er al heel wat inschrijvingen nog niet verwerkt op de site.....

Kom anders gewoon eens kijken Martin, of heb je ook een 1/10 competitie klaar staan? Doe anders gezellig mee als je de mogelijkheid hebt.

[sarcasme modus aan]
Ik snap dat 1/10 een stukje gewaagder is voor je, we hebben dan ook geen extra brede achterwielen en lolabody's nodig om onze rijvaardigheden te verdoezelen...
[/sarcasme modus uit]

Kom jij maar kijken, 4-5 april, als we de 1e NK bij de BB rijden.
Kun je meteen zien waarom we lola body's rijden... ;)

re

Kom jij maar kijken, 4-5 april, als we de 1e NK bij de BB rijden.
Kun je meteen zien waarom we lola body's rijden... ;)

Ik ga je wel meer dit seizoen in actie zien, dus maak je niet druk ;)

Maar ik was meer benieuwd hoe jij met een 1/10 om kan gaan, vandaar het grapje eromheen. Maar bedankt voor de waarschuwing, ik neem hoofdbescherming, tok, en veiligheidsschoenen mee! :)

Grts Ralph

Ik 1/10?
Denk niet snel dat dat zal gebeuren.
Niet omdat het me niet leuk lijkt, maar ik rij nu eenmaal al 1/8.

Overigens is er 14 Juni een clubrace op de MACH, dus....

Ik 1/10?
Denk niet snel dat dat zal gebeuren.
Niet omdat het me niet leuk lijkt, maar ik rij nu eenmaal al 1/8.

Overigens is er 14 Juni een clubrace op de MACH, dus....

Hee Martin, mocht je van gedachten veranderen ik heb nog een 2e Serpent 710 staan.... :mrgreen:

groeten Thrustmaster

re

Als we nou caravans achter die autootjes hangen, dan is het tenminste echt anders dan die andere enduranceraces. :D

als we allemaal een achteruit erop bouwen en dan gaan rijden doen we ook iets compleet anders...

Weleens gedacht aan een concept dat mensen van buitenaf moeten kunnen halen? Om niet te veel af te wijken: iedereen zal dan een hand-out caravan moeten hebben om het eerlijk te laten verlopen en geen zooi op te hoeven ruimen van rob & nico taferelen die in elkaar gezet zijn.

Vandaar een endurance die WEL anders is omdat we maar met 2 auto's en 2 rijders de strijd aangaan... of wil je me zeggen dat je dat nog niet zo bekeken had? Enne het concept is nog niet helemaal rond voor jullie, we hebben nog een verassing!

Schrijf gezellig in, en merk het verschil ten opzichte van een 3 persoons team zou ik zeggen, praten we na afloop na!

Grts Ralph

Laatst bewerkt:
De eerste gedachte was een caravanrace wedstrijd maar die die werd al snel van tafel geschoven om men alleen maar zeurde per mail.
Toen was het idee om een endurance wedstrijd te rijden met een truckbody van Serpent maar aangezien ze niet leverbaar en schijnbaar ook niet meer geproduceerd worden was dat ook zo over.
Toen ff gedacht aan de Honda Stationwagon Body van HPI maar dacht toen van na allerlei gezeur dan maar een gewone body.
Nu een Endurance waar je vooral moet zorgen dat je rijdt want tijd kun je snel verliezen als er 1 ff stil valt.
Jammer dat ik nu zie dat die wedstrijd gelijk valt met een clubwedstrijd van de MACH.

FF offtopic Martin wat zie ik nou Twisterbanden.

als we allemaal een achteruit erop bouwen en dan gaan rijden doen we ook iets compleet anders...

Weleens gedacht aan een concept dat mensen van buitenaf moeten kunnen halen? Om niet te veel af te wijken: iedereen zal dan een hand-out caravan moeten hebben om het eerlijk te laten verlopen en geen zooi op te hoeven ruimen van rob & nico taferelen die in elkaar gezet zijn.

Vandaar een endurance die WEL anders is omdat we maar met 2 auto's en 2 rijders de strijd aangaan... of wil je me zeggen dat je dat nog niet zo bekeken had? Enne het concept is nog niet helemaal rond voor jullie, we hebben nog een verassing!

Schrijf gezellig in, en merk het verschil ten opzichte van een 3 persoons team zou ik zeggen, praten we na afloop na!

Grts Ralph

Ik heb ook mee proberen te denken over het concept van die wedstrijd. Wat betreft die caravan ben ik het absoluut niet eens met het hand-out principe. Als je een goede caravanbouwer bent dan ben je in het voordeel en daar heb je ook recht op dan. Dus een globaal reglement is dan voldoende.

Maar okee, als daar dan geen animo voor is omdat modelracend Nederland spontaan linkerhanden gekregen heeft en geen tijd heeft voor dit soort ongein dan heb ik daar ook vrede mee.

Het hindernis gebeuren vond ik trouwens ook wel een tof idee.
Maar ik begreep wel het probleem dat mensen dan weer bang zijn dat ze hun auto stuk rijden. Wellicht een hele zachte baanafzetting?

En tja een endurance race hebben mensen over het algemeen liever niet midden in het seizoen. Dat is eigenlijk ook onzin, want anderhalf uur rijden is echt geen gigantische slijtageslag voor je auto..
Maar al met al niet ideaal getimed dus. Al helemaal niet omdat het ook nog eens op een clubwedstrijd van de Mach valt. Maar daar konden jullie niks aan doen want die waren toen nog niet bekend.

En dat er twee mensen in een team zitten in plaats van drie leid er volgens mij alleen maar toe dat veel teams vaak niet eens aan het rijden zijn omdat er gesleuteld moet worden. Ik denk niet dat dat veel spectakel brengt.

Dus nee, ik schrijf me helaas niet in. En ik denk dus ook dat er vrijwel geen inschrijvingen van buitenaf komen. Tenzij die verrassing van jullie heel erg gaaf is, dus ik ben benieuwd.
Wellicht toch een achteruit erop? ;)

Ik vind het wel tof dat jij, Fedor en Inge dacht ik, en waarschijnlijk nog wel meer mensen er zoveel energie in steken. :)

re

Ik heb ook mee proberen te denken over het concept van die wedstrijd. Wat betreft die caravan ben ik het absoluut niet eens met het hand-out principe. Als je een goede caravanbouwer bent dan ben je in het voordeel en daar heb je ook recht op dan. Dus een globaal reglement is dan voldoende.

Maar okee, als daar dan geen animo voor is omdat modelracend Nederland spontaan linkerhanden gekregen heeft en geen tijd heeft voor dit soort ongein dan heb ik daar ook vrede mee.

Het hindernis gebeuren vond ik trouwens ook wel een tof idee.
Maar ik begreep wel het probleem dat mensen dan weer bang zijn dat ze hun auto stuk rijden. Wellicht een hele zachte baanafzetting?

En tja een endurance race hebben mensen over het algemeen liever niet midden in het seizoen. Dat is eigenlijk ook onzin, want anderhalf uur rijden is echt geen gigantische slijtageslag voor je auto..
Maar al met al niet ideaal getimed dus. Al helemaal niet omdat het ook nog eens op een clubwedstrijd van de Mach valt. Maar daar konden jullie niks aan doen want die waren toen nog niet bekend.

En dat er twee mensen in een team zitten in plaats van drie leid er volgens mij alleen maar toe dat veel teams vaak niet eens aan het rijden zijn omdat er gesleuteld moet worden. Ik denk niet dat dat veel spectakel brengt.

Dus nee, ik schrijf me helaas niet in. En ik denk dus ook dat er vrijwel geen inschrijvingen van buitenaf komen. Tenzij die verrassing van jullie heel erg gaaf is, dus ik ben benieuwd.
Wellicht toch een achteruit erop? ;)

Ik vind het wel tof dat jij, Fedor en Inge dacht ik, en waarschijnlijk nog wel meer mensen er zoveel energie in steken. :)

Toch bedankt voor je reactie dan zou ik zo zeggen! ( en om niemand te kort te doen voor de tijd die men erin steekt denk ik dat we geen namen moeten noemen, ieder draagt zn steentje bij om het tot een mooi geheel te laten komen waarvoor dank!).

Denk dat we met deze endurance dus echt voorbereiding vragen van de mensen, zoals je zelf al aangeeft is het een kwestie van goed afstemmen en goed teamwork anders wordt het niet veel idd en wordt het kaf van het koren gescheiden. Een beetje serieus zijn en je spullen in orde hebben is daarom een vereiste, vandaar endurance.

Je zegt gelukkig "als" met het bouwen van een caravan, want ik bedoelde meer degene die misschien niet zo handig daar in zouden kunnen zijn (netjes uitgedrukt denk ik?) en er misschien wel een fiasco van kunnen maken (denk aan rondslingerende caravans, schade aan iemands rc auto enz enz).

Misschien wel eens leuk om een fun factor te doen idd, lekker met een reserve auto bashen enz ik persoonlijk ben daar niet zo van, tis toch redelijk prijzig spul maarja misschien zijn er meer die met hun dure, net nieuwe competitie chassis willen gaan stunten maar dan nog is het de vraag of je een groep mensen moet loslaten op een circuit. Van tevoren is het meestal "ja we ruimen na afloop alles op" maar zien is een tweede, en dan laat je fenomeen circuit heelhouden nog buiten beschouwing.

Anyway, voor een echte endurance zien we de inschrijvingen graag tegemoet, tijd zat om nog in te schrijven!

Grts Ralph

Laatst bewerkt:

Klopt Inge en ik hebben er aardig wat tijd en brainstormen in gestoken.
Aangezien dat vanuit onze club telkens werd gevraagd voor een dergelijk evenement.
Ben je ermee bezig en dan is het telkens ik wil dit niet en dat niet, ja wat wil men nou.
Dus knoop doorgehakt en is het dit geworden maar misschien voor volgend jaar een caravanrace of iets.
We hadden een betere datum maar die hebben we aan Kyosho cup gegeven en een wedstrijd in de buurt van heemstede 3 uurs vind ik al helemaal niet logisch.

We zullen wel zien wat het kwa inschrijvingen zal worden

re

Klopt Inge en ik hebben er aardig wat tijd en brainstormen in gestoken.
Aangezien dat vanuit onze club telkens werd gevraagd voor een dergelijk evenement.
Ben je ermee bezig en dan is het telkens ik wil dit niet en dat niet, ja wat wil men nou.
Dus knoop doorgehakt en is het dit geworden maar misschien voor volgend jaar een caravanrace of iets.
We hadden een betere datum maar die hebben we aan Kyosho cup gegeven en een wedstrijd in de buurt van heemstede 3 uurs vind ik al helemaal niet logisch.

We zullen wel zien wat het kwa inschrijvingen zal worden

Lezen is ook niet je sterkste vak hey Whippy hahahaha :)

FF offtopic Martin wat zie ik nou Twisterbanden.

Dan heb je niet opgelet Fedor, ik reed daar vorig jaar ook al mee rond... ;)

Tja, wellicht had de MACH een andere datum moeten kiezen voor hun clubwedstrijd?....
Maar dit zal altijd een probleem blijven, als clubs ook nog eens moeten proberen met hun onderlinge agenda rekening te houden....
en een wedstrijd in de buurt van heemstede 3 uurs vind ik al helemaal niet logisch

Precies.
Wel lees ik dat er veel vraag vanuit jullie club was voor een dergelijk evenement, en jullie 1/10 groep is volgens mij best aardig, dus wellicht hebben jullie al een gevuld veld, zonder eventuele inbreng van buitenaf....

Blijft lastig met die kalenders... elke club wil natuurlijk wat leuks doen, terrecht ook, maar vraag me af of 't nu juist niet tegen werkt...

Back