bijna alle zenders kunnen dit aan. Als er 8 AA batterijen of pack ingaan mag dit geen probleem opleveren. Let wel dat het om moderne zenders gaat dan en niet om de oudere zenders. Ik zal corrien eens vragen welke zenders het wel en niet aan kunnen.
ja zou graag horen wat voor lipo het meest geschikt is voor in de dx7. het liefst een met zoveel mogelijk vermogen
Flightpower maakt ze, zie Lithium Polymer (LiPo, EVO LITE, EVO 25, EVO 30) batteries for RC models from global leaders FlightPower Er zijn twee versies; standaard en Spectrum voor DX6 en DX7 zenders. Kijk maar eens bij de Evo-TX accu's.
Dat weet ik niet zo zeker. Volgens mij houdt een Lipo accu zijn spanning veel langer vast en kun je hem tot 80% leegtrekken voordat de spanning te laag wordt. Bij NIMh is dat meen ik minder. Vandaar dat je ondanks de kleinere capaciteit meer "runtime" voor je zender hebt. Maar ik kan me vergissen. -edit- ik vergis me eigenlijk niet. Als mijn 1700 mAh zenderaccu tegen "leeg" staat gaat er over het algemeen ongeveer 900 mAh bij aan de lader. Een 1500 mAh Lipo 80% leeg geeft 1200 mAh. Dus ruim meer. Daarnaast heeft een Lipo veel minder zelfontladind dus hoef je je zender niet op te laden als je hem 2 weken niet gebruikt hebt. Zelf zie ik er de noodzaak ook niet zo van (ik vlieg een aantal keren per week) maar het kan handig zijn, een Lipo in je zender. Volgens Flightpower: "we have tested the standard Spektrum NiMh pack alongside the EVO-TX Spektrum pack and EVO-TX gives almost 3 hours of extra run time"
Zoeken op discussies met in de titel (niet in de body) de zoektermen 'lipo' EN 'zender': lipo-graupner-zender lipo-accu-voor-de-zender accu-voor-zender-lipo veilige-ondergrens-lipo-voltage-zender lipo-zender-accu-bedraden-via-balancer-connector lipo-accu-voor-een-robbe-futaba-ff9-zender lipo-zender-ja-neen Gr.A.
http://home.comcast.net/~truerc/ready_pack/ready_packs.htm dit is ruim meer 2500mAh en nog goedkoper ook Common Sense RC of deze is wel wat duurder. transmitter lipo, Toys Hobbies items on eBay.com nog goedkoper
Mooie vondst Dan kun je echt dagen vliegen zonder te laden. De link naar Flightpower gaf ik ook meer om aan te geven dat er voor DX6 en DX7 aparte packs zijn (want dat was de vraag). Er zijn ongetwijfeld meer fabrikanten.
Ik gebruik in m'n DX7 de voorloper van deze : Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 2500mAh Transmitter Pack (Futaba/JR) $19.95 Degene die ik heb is identiek maar zonder de extra aansluitingen dus ik heb wat soldeerwerk moeten doen. Ik heb zo'n 80-90 vluchten met mijn heli's gedaan alvorens op te moeten laden, en tussendor radio nog veel op gehad voor afstellen e.d. ...toch wel minimaal 3-4 x zoveel als met de standaardaccu. Ben dus zeer tevreden van de aankoop. En voor dat geld...Nu wissel ik gewoon af met mijn standaardaccu, als de ene leeg is gaat hij aan de lader en gebruik ik de andere. De vers opgeladen accu gaat in m'n valiesje met lipo's zodat ik nooit het risico heb om zonder te vallen . Je moet wel opletten met de lipo : de aangegeven spanning blijft heel lang constant, maar als ze begint te zakken moet je vrij snel opladen. Ze zakt namelijk vrij snel dan. Dat is eigen aan de ontladingscurve van een lipo dacht ik : lange tijd gelijkmatige ontlading en dan op het einde plots naar beneden.
lipo in MX-16 Hoi, In mijn MX-16s gebruik ik een Robbe lipo, de 3S 1550mAh 15C heeft precies de goede afmetingen. Robbe nr: ro 4754 afm: 22.5 x 30 x 95 mm Je moet alleen een plugje regelen welke in de zender past. Dit heb ik opgelost door een BEC-plugje aan te passen, dwz, korter maken en er een stukje brede tyrap "onder" te plakken. Helaas zit hier geen nokje op welke het plugje blokkerd tegen uittrekken maar dit wordt weer voorkomen door de accu welke strak tegen de plug ligt. Je kunt natuurlijk ook een plugje kanabaliseren van een originele Graupner Tx accu. Bart