iemand ervaring met de: Carson Specter v25

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door flash1, 19 okt 2009.

1. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Hallo,

Ik wil waarschijnlijk de Carson Specter v25 kopen en wilde wat meer weten over dit model maar kon er vrij weinig van vinden op google:sleepy:

Deze buggy word verkocht door een modelbouw winkel die nog meer 2 liter heeft gelopen en vroeg me ook af waarom hij hem nu al verkoopt?:confused:
    misschien slechte kwalitijd?

2. roland1973

roland1973

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Je hoeft niet steeds een nieuw topic te maken als je een andere auto op het oog hebt. Je oude sticky was toch ook goed en daar worden toch ook je vragen beantwoord.

3. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    is me 2e topic maar:confused: en wilde toch even graag de meningen hebben over dit model niet dat ik morgen een miss koop maak:eek:

4. rcwally

rcwally

Lid geworden:
    10 jul 2008
    Ha, is bijna net zo goed als een HBX. Dus neem die maar.
    Groet, Walter.

5. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Nou ik heb hem gekocht:D
    Wilde natuurlijk meteen even starten en ja hoor meteen naar half uurtje touwtje kapot getrokken:mad::mad: En ook geprobeerd te maken is een heel lastig klusje waar ik eigenlijk niet steeds elke keer zin in heb om te doen dus ik wil een andere start manier hebben kwam 2 dingen tegen: startbox of een roto start. wat kan ik nou het besten nemen?:confused:

en nog even een vraagje ik had een accu lader erbij gekocht: EDIT - Edit Your Performance - Product Information - #ED110010 - 3 IN 1 CHARGER FOR NITRO CAR

en daarmee wilde ik de accu pack mee gaan opladen maar hij wil maar niet opladen lampje brand wel:confused:

6. d0nny41

d0nny41 Guest

hoe krijg je het touwtje kapot ? ik trek zeker erg hard aan het touwtje maar hij gaat bij mij niet gekapot

7. snowmansion

snowmansion

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Dat de lampjes branden is normaal. Hij laadt dus op. Maar aangezien hij dat doet met een'' zeer' lage stroom duurt het heel lang voordat de accu vol is. Als jij een 3600 mAh accu voor je gloeiplug hebt kan het wel +- 28 uur duren voordat hij vol zit.

Als jij het presteert in 1x een touw stuk te trekken ligt het niet aan het touw, maar aan jezelf. Niet lullig bedoeld maar touwen moeten zeker veel langer meegaan. Je moet ook niet het touw volledig uittrekken en niet als een bezetene gaan trekken aan het touw zeker niet als de motor nog koud en nieuw is (compressie/klemming).

Bij een startbox komen ook nog 2 stickpack accu's of 1 loodaccu kijken. Rotostart moet de accu ook weer opladen om hem te voeden. De vraag is of jij je motor kan ombouwen naar een backplate geschikt voor rotostart. Start box wordt dan te zwaar als je dat niet wilt (mag niet te zwaar zijn zoals je zegt). Dan houdt je rotostart over de vraag is of dat kan. Ik zou gewoon nieuwe trekstarter kopen of hem maken (zoek hpiracing.com en tutorials hoe het moet) en dan het touw goed gebruiken..

@ Flash 1

Graag doorgaan in 1 topic. Dat kon makkelijk in dit topic. Dat is makkelijker en hoeft men niet alles dubbel te zeggen.

Zijn laatste reply:

8. marder_art

marder_art

Lid geworden:
    15 mrt 2005
    maakt dat nou uit, hij trekt er gewoon te hard aan, of schuin. Anders knapt hij toch niet?
    Ik geloof zelfs dat ik elke manual wel staat dat jet het touwtje nooit helemaal uit moet trekken. En ook rechtstandig omhoog, dus niet dat het touwtje ergens tegenaan loopt.
    Ik rij nu een paar jaar met nitro, maar nog geen enkele keer het touwtje kapot getrokken...

Ontopic:
    Als je echt geen trekstarter wilt, zou ik voor een startbox gaan. Rotostarter is kwetsbaarder mijns insziens, die punten van de rotostarter en de backplate op je motortje voor de rotostarter zijn gewoon slijtagegevoelig. Een startbox is misschien wat lastiger in het terrein, dat is het nadeel van een startbox...

Zijn ook aardig wat topics over te vinden trouwens met de zoekfunctie!

9. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Oke sorry voor dubbele post dacht dat deze vragen hier niet thuis hoorde in dit topic.

Maar de accu pack die moet toch wel een teken van leven geven aangezien hij er al zeker 12 uur in zit:confused:

En nee het touw was niet in een keer geknapt maar naar ongeveer 25x hebben gebruikt (niet achterelkaar maar onder het afstellen viel hij wel eens uit)
    mij lijkt het eigenlijk best een dure grap steeds zoon nieuw trekstarter te kopen want ze zijn toch wel 30 euro:eek:
    Heb ook geprobeerd het te maken toen naar een half uurtje gaf ik het op (heb wel de stappen gevolgd van een sticky maar het blijft toch een heel erg iritant klusje)

Maar even een vraagje over de roto start, zou ik deze met 2 kabels bv op een 12 accu kunnen aansluiten? Of evt 2 kabels die ik dan weer door kan verbinden met een andere lader op het stopcontact zodat ik nooit met een legen roto start zit.

10. hunter_xd3

hunter_xd3 Guest

ik had dat ook wel eens met die trekstarters enzo.
    toen heb ik besloten om er een backplate op te zetten en dan een rotostarter pin los tekopen. en dan die pin in een accu boor doen.
    nooit geen gedonder meer met die trekstarters en loopt dan ook heel snel (bij mij)
    ik had backplate + pin bij conrad voor 13 euro.
    ik weet niet of alle aansluiting het zelfde zijn (misschien past het wel) moet je even kijken op de foto.
    dan ben je goed en goedkoop uit 13 euro:D

je hebt dan alleen een accuboor of normale boor nodig.
    accuboor is het makkelijkste kun je ook nog meenemen.

Hunter:p

11. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Het is maar net wat je zelf fijn vind. Ik persoonlijk vind het zeer lastig om allerlei extra spullen mee te moeten nemen op het fietsje alleen om het ding aan de gang te krijgen. Een bijkomstigheid is dat wanneer je netjes om weet te gaan met een trekstarter dat eigenlijk het enige wat kapot zal gaan het touwtje is. Hier kun je makkelijk een andere in stoppen van een rol touw van de bouwmarkt. Zelfs wanneer de veer breekt is er nog geen nood aan de man. Slecht de veer wat opwarmen en op de juiste manier een nieuw eindje eraan buigen en klaar is kees. Maar ach...ieder zijn eigen keus hierin:)

12. hunter_xd3

hunter_xd3 Guest

ja die extra dingen zijn niet fijn ja maar ja als hij makkelijk start en gewoon snel kan starten is ook een voordeel.
    je kan ook trekstarter kopen en dan rustig aan doen.

het is een voorkeur:D

13. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Starten met eeen boormachine is zeer slecht, bv: motor loopt met een rotostart vrij snelv ol met brandstof, en op een gegeven moment raakt die verzopen, de ''echte'' rotostarts die stoppen dna met draaien, jouw boormachintje mooi niet, die blijft doordrammen, met een beetje geluk breekt dan de startas af, en blijft je krukas, je startas in de motor, en je one way nog een beetje heel.. als je krukas afbreekt, kan je een nieuwe halen alla 60 euro...

14. charger

charger

Lid geworden:
    26 jun 2006
    lijkt mij dat je nog moet leren hoe je moet omgaan met een trekstarter ;).
    geen probleem, trek gewoon rustig aan en recht omhoog. ik heb het ook nog nooit voor elkaar gekregen om een touw te laten knappen.
    overigens, is het niet mogenlijk dat je dr een ander touwtje om legt? bij Bigscale kan het wel, maar ik kan me eerlijk gezegt niet goed herinneren hoe het bij mn nitromotortje zat..
    scheeld je toch weer 30 euro ;)

ik ben trouwens niet zo kapot van een rotostart (en boormachine), je hebt er namelijk niet echt veel gevoel in.. met een trekstarter voel je bv wanneer hij verzopen is, en met een rotostart kan je blind doorgaan.. athans, bij een vriend van me. geloof dat dat is opgelost bij de nieuwere rotostarters(correct me if i'm wrong).

groeten,

Ruben

Laatst bewerkt: 21 okt 2009
  15. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Nou ik ben net nog een hele tijd bezig geweest en eindelijk is de trekstarter weer in elkaar:D Maar ik wil toch een andere mogelijk heid hebben stel dat hij weer kapot gaat. Dan is de startbox de beste oplossing??
    Is dit een goede: Ansmann Ansmann Starter Box with Two Motors for 1/10 & 1/8 - RC-Freak

en kan ik hier evt een scooter accu op aansluiten of aansluiten op een andere stroom bron zodat ik hem toch altijd kan gebruiken? ipv zoon batterij pack die er meestal bij gekocht moeten worden

16. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    even nog een vraagje ik wilde hem weer proberen te starten doet hij ook netjes maar hij gaat meteen al rijden en ja heb stickys gelezen en de gasschuif staat echt heel dicht. en als ik hem nog een heel klein beetje dichter wilt doen dan valt hij ook meteen uit en krijg ik hem ook niet meer aan voordat ik hem weer beetje open heb gedraait.

En is het verstandig om aan de LSN te draaien om hem beter stationair te laten lopen? en welke kant moet ik hem draaien zodat ik hem rustiger krijg bij stationair en niet gaat rijden? door minder benzine of door meer lucht?

17. roland1973

roland1973

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Ga hem nou eerst eens inrijden alvorens overal aan te gaan draaien. Lees ook eens de sticky's in het brandstof gedeelte waar BELANGRIJK voor staat. Ga je eerst eens verdiepen in de materie voor dat je hier het forum bestookt met allerlei vragen die je ook in de voorgenoemde sticky's staan.

Dit is niet afzeikend bedoelt maar gewoon een echte goeie tip van een medelevend forumgenoot:rolleyes:

18. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    zoals ik al zij heb ik al de stickys gelezen.. maar op deze vraag kon ik niet echt een duidelijk antwoord vinden, verder heeft de buggy al 2 liter gelopen dus is al ingereden. maar hoe zorg ik er nou voor dat hij niet meteen zo hoog in de toeren vliegt als ik hem start:confused:

ik heb ook de gasschuif vrij dicht gedaan zodat hij net blijft lopen maar toch gaat hij automatisch rijden. kan dit komen door de LSN? zo ja moet ik hem verder erin draaien zodat hij minder benzine krijgt of juis uit draaien zodat hij meer benzine krijgt?

19. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Als je de stickies gelezen had had je kunnen weten dat je met de LSN geen stationair afstelt, kort samengevat:

HSN = afstelling toptoeren
    LSN = afstelling laag tot midden toerengebied, maar goed te zien in de acceleratie vanuit stilstand
    Stationair = afstelling toerental bij stilstaan

Wel is het zo dat als je de ene verdraait het invloed op een andere afstelling kan hebben en je die dus moet corrigeren.

20. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Oke dat klopt heb hetzelfde gelezen in de stickys maar waar kan het probleem dan vinden want de gasschuif staat zelfs minder dicht als 1 mm:confused:

en op hoeveel slagen moet ik beginnen met de LSN want de standaard afstelling is nu totaal verloren gegaan:(

:help:

Deel Deze Pagina