9de Mbf multicopter meeting!! 15 Juni In Soesterduinen !

9De Modelbouwforum Multicopter meeting!
15 Juni!
Iedereen is welkom.
Begint rond 10u , wie vroeger of later wilt komen kan dat :)
Laten we er een leuke en gezellige dag van maken!

hoe kom ik op de locatie?
vrij simpel, klop het in op je navi en rijd door tot het einde van de weg.
geen navi? net zo simpel...
en! vanaf de A28 neem je afrit Soesterberg/Soest (afrit 4) en volg je de borden Soest.

Vanuit Noord (Soest, A1) is het rechtsaf voor het spoor...
Vanuit Zuid (A28, Utrecht) is het linksaf over het spoor...

Of....aan de Noordzijde naast het spoor staat een snacktent...daar tegenover is de Beaufortlaan....30 km/h zone, helemaal uitrijden, aan het einde rechterhand parkeerplaats...

--------------------------------------------------------------------------

de kleine lettertjes:

op deze vliegplek zijn wij "wild" aan het vliegen en het is een toeristisch gebied. er pal naast ligt voormalig vliegbasis Soesterberg en er word hiervandaan met 1:1 zwevers gevlogen. vandaar toch een paar regeltjes.

-blijf uit de buurt van mensen en dieren, vlieg er niet overheen of vlakbij.
er zullen veel mensen komen genieten van het natuurgebied met kleine kinderen. deze mensen kennen deze vliegende gevallen niet en weten ook niet dat het vliegende gehakt molens zijn. kinderen kunnen proberen een laagvliegende multi te pakken. dus blijf uit de buurt van mensen.
als je een landing / voorzorg landing moet maken dis-arm je multi direct, tenzij hij netjes voor je staat.

-blijf zoveel mogelijk op de paden. het is een beschermd natuurgebied met verse aanplant. als we massaal buiten de paden gaan lopen gaat de natuur kapot en is de kans groot dat we nooit meer daar kunnen komen, of dat we nog een fijne boete krijgen.
-vlieg niet hoger dan 80 meter. vlak naast onze vliegplek vliegen er 1:1 zwevers, in principe zullen ze niet lager komen dan 100 / 150 meter maar de kans bestaat. veiligheid van de zwevers gaat voor alles!

-vleugels hebben altijd voorrang!! dit geld voor model vliegtuigen maar zeer zeker helemaal voor de 1:1 zwevers. komt een zwever ons gebied in dan gaan alle modelvlieg dingen direct naar de grond.

-laat duidelijk zien dat je veilig en verantwoord bezig bent. dit hoef je niet aan je medevliegers te laten zien.... maar wel aan de dagjes mensen die hier rondlopen. houd alles netjes, blokkeer geen paden en blijf altijd vriendelijk tegen mensen die je aan spreken, ook al zijn zij dat niet.
er is maar 1 boos telefoontje nodig naar Staatsbosbeheer en we zijn de spreekwoordelijke sjaak.

-ruim je rommel op. nah.. da's wel duidelijk denk ik..

-FM vliegers een uitstervende soort, maar ze zijn er nog wel.. heb je een FM zender controleer eerst of er niet nog meer FM zenders zijn. meld je bij degene die ook een FM zender heeft en controleer jullie frequenties!

-FPV: ook zal er met FPV gevlogen worden en veel band keuze is er niet, dus veel kunnen er niet tegelijkertijd vliegen.
wil je FPV vliegen vergewis jezelf ervan dat jij de enige bent die op die band/kanaal zit zet eerst je ontvanger aan en kijk of je een signaal of ruis binnen krijgt. krijg je een signaal of ruis terwijl je toch niemand fpv ziet vliegen. ga zoeken! er is wel degelijk iemand op dezelfde band en in de buurt van het kanaal bezig. zet nooit je zender aan!
overleg met de aanwezige FPV vliegers welke band en kanalen jullie gebruiken en maak zelf afspraken wie wanneer vliegt.
waarschijnlijk probeer ik een FPV bord te maken ofzo waar je kan kijken of je frquentie vrij is.

zo.. klaar met het gemieren coïtus.
Disclaimer:
MBF (ModelBouwForum.nl) en Topicstarter (Roni) zijn niet verantwoordelijk voor deze meeting. er is geen commerciële intentie, nog worden commerciële uitingen toegestaan.
schade(s) ontstaan door en/of tijdens deze "wilde" meeting zijn geheel op eigen risico en veroorzaker(s) draagt/dragen volledige verantwoordelijkheid voor toegebrachte schade(s) aan materieel, flora, fauna en personen

Video's van de vorige meets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil niet lullig doen maar een zondagochtend daar om 10 uur is niet fijn... Ik woon er om de hoek en hier is vliegen op zondag niet verantwoord met de kolonnes mensen die hier naar toe komen, laat staan als er veel opkomst van hier is. Parkeren is dan ook echt een ramp en aangezien het er stikt van de honden die veelal los rond lopen zou ik eigenlijk voorstellen om het elders te doen..... Overigens is het vliegseizoen van de zwevers alweer begonnen in de weekenden. Zij vliegen daar veel en vaak ook wel laag, meestal circa 6 a 8 in de lucht.

whoutman, jammer dan.

de beslissing is nu gevallen en weer verzetten of lokatie wisselen resulteerd in geen meeting.

nog al onze meets zijn gevlogen in recreatiegebieden waar het wemelt van de wandelaars en mensen en dat gaat altijd prima.

deze zal niet anders zijn.

woon je om de hoek ? gezellig zien we je zeker daar.

Hoi whoutman.
Lekker gezellig langskomen kerel.
Ik weet zo effe niet of jij ook met Multicopters vliegt, maar indien ja, kun je lekker meedoen.
Vr Gr E

kijk daar zat ik al op te wachten!! een Multimeeting. ga zeker me best doen om daar heen te komen om eens met andere multifanaten te vliegen en ouwehoeren!! nu nog duimen op goed weer!!!

tot daar mensen!

Doe maar 20 graden en weinig wind, en veel multicopters met FPV erop:D
Ik wil de spullen van andere mensen wel eens zien en bewonderen, dan hebben we in iedergeval genoeg gespreksstof;)
Neem ook voldoende humor mee, want het hoeft niet de hele dag serieus te zijn toch.:p

Zelfs bij een race event is het meer lachen dan je zou verwachten met al die spanning :)

Hopelijk goed weer voor jullie

Lachen en gezellig zal het zekers gaan worden.
Ik kan me de vorige meetings nog heugen en toen was het al dikke pret en gezellig.
Met name de vele verschillende toestellen en kennis van zaken wat aanwezig zal zijn zal voor velen een blijvende indruk maken.
Zoals gezegt zal de enige domper regen kunnen zijn.
Maar met wat geluk houden we het droog die dag.
Is op dit moment helaas nog niets over te zeggen maar we zullen het gaan meemaken.
Op naar de 15e.

Ik ben er ook bij. Net even op de locatie geweest, mooie plek en inderdaad flink wat ruimte.

Heb geen fpv set (nog niet).

Groeten,
Herman.

Heren Multicopter piloten!!
We komen gevaarlijk dichtbij de 15e juni.
Is het animo nog lekker hoog in aantal om die meeting bij te komen wonen?
De weersvoorspellingen zien er op zich schappelijk uit voor komende zondag.
Moet niet te hard juichen maar heb goede hoop.
Zelf heb ik er al bere veel zin in en neem mee wat ik vliegend heb aan Multicopters.
Vr Gr Erwin

Back