achterwiel aandrijving

• Topicstarter Topicstarter mitchi
  • Startdatum Startdatum
M

mitchi

Guest
hallo ik heb een protech outo en mijn achterwielaandrijving werkt niet meer en ik weet niet wat er aan mis is kan iemand me mischien helpen

grts een raadeloze bestuurder

zelfs met mijn minimale kennis, kan ik je vertellen dat met deze vraagstelling er maar weinig mensen zijn die je kunnen helpen :roll:

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor iemand die 17 jaar is mag ik hopen dat je het Nederlands beter beheerst dan wat je nu gebruikt, want waar zijn de hoofdletters, punten en komma's ?

Verders is het een kwestie van je aandrijving volgen en kijken waar het niet meer draait, draai met de hand aan het grote tandwiel bij je motor en volg de bewegingen van de assen totaan de wielen, waar het stopt moet je kijken wat er mis is.

Ik doe eens een wilde gok: tandwiel versleten?
Indien die nog goed zijn dan moet je kijken naar dat 'dingetje' waarin je aandrijfas vast zit op je differentieel, dat ding heeft 'outdrive' en die wordt met een inbusboutje op een asje van je differentieel vastgezet; als dat inbus boutje los is dan drijft de aandrijfas het differentieel niet aan. Boutje vast draaien en weer lekker rijden..

maar kan het ook niet aan het difensieel liggen

grtz

Ik ga nog steeds met Roelof mee ... Spelling mag ook wel wat beter , difensieel ben ik nog nooit in 1 van m'n auto's tegen gekomen :nooo:

Een differentieel echter wel .....

Zorg er eerst eens voor dat we weten waar je het over hebt en dan in gewoon het zogenaamde ABN..... Oftewel Algemeen Beschaafd Nederlands.

Zodra je dat doet kunnen we je misschien helpen als je de juiste info geeft ....

Ja, Mitchie, het kan ook NIET aan het differentieel liggen.
Dat was mijn eerste gok: versleten tandwielen. Dat ligt niet aan je differentieel dan, maar aan het tandwiel wat door je motor wordt aangedreven. Is dat tandwiel nog goed? Wordt dat tandwiel nog correct aangedreven door het tandwiel op de koppeling van de motor?

ja mijn ABN is niet zo goed maar ik ben ook wel een ras echte antwerênaar he.
en ik ben ook nog niet zolang bezig met modelbouw dus weet ik de namen nog niet zo goed en idd het lag aan het diffrentieel

grtz en merci

Back