Algemeen Rally topic

motorsports

Forum veteraan
Ik ben weleens benieuwd of er al meer mensen zijn met een rally auto in de schaal 1/8 , dacht zo her en der te lezen dat er wel wat mensenbezig waren om een rally te bouwen van bv een 1/10 naar 1/8 .

Misschien leuk om dat hier te posten uiteraard met foto's en kleine uitleg van de bouw? .

Zoniet mag hij dicht .

Zelf ben ik meer van de GT kappen in 1/8

Bv van deltaplastik:

Rally
GT kappen in 1/8

5796383f.jpg

1183f43c.jpg

f6ab4c22.jpg

452c96b9.jpg

Zo,, die Delta is en blijft een prachtige auto!
Bij de rest vindt ik de kap tussen de wielen ( de zijkant ) te dicht op elkaar zitten.
Daardoor lijkt het wat " opgepropt " vindt ik.
Dan bedoel ik bijvoorbeeld die Megane op de tweede foto van boven.

Nadeel van deze leverancier dat ze niet kwaliteit lexaan gebruiken of de manier van vacuum trekken is niet optimaal, er zit dikte verschil in de kappen , en ook onderling maar ook in de kap zelf , daar tegen over is de prijs ook niet echt " hoog"

Zelf bezig met een ombouw van 1/10 naar 1/8 en dan een GT kap erop,.....

de mijne in wording

van 1/10 naar schaal 1/8 met 17mm hex converters , deze geven circa 30 mm meer spoorbreedte en een kap van deltaplastic's, pinion van 17T naar 13T , en gewoon de 3800Kv en MMP als aandrijfving .
En 1/8 banden op velg .....

CIMG1356.jpg

1/8..

Klopt , alleen niet alles is 1/8 .......;)

Noteer dan gelijk even je definitie van 1/8 dan houden we dit draadje gelijk zuiver.

Persoonlijk zou ik zeggen: duidelijk groter dan 1/10, rally-body en electro (van mijn part ook de 1/7, 1/6, 1/5's). Anders is dit draadje wellicht wat mager. En met zoekfunctie en de reeds bestaande draadjes er aardig wat info voor handen is voor de geintreseerden.

Maar over jou auto, welk chassis en set-up of verhuis je naar bouwverslagen?

Laatst bewerkt:
RTR WR8 Flux

Ik zit eigenlijk hier op te wachten!!!

wr8flux1.jpg

wr8flux2.jpg

wr8flux3.jpg

wr8flux4.jpg

RTR WR8 Flux

To partner the super-cool WR8 3.0 World Rally Championship replica, we've also got a Flux-powered electric version that is tuned for tarmac rally fun and excitement!

The WR8 Flux has all of the tough drivetrain components of the nitro version, however it's powered by a 4000Kv Flux Vektor motor and your choice of 2S or 3S LiPo battery. It's ready to fly over jumps and blast down the street right out of the box!

• Super scale rally replica
  • Based on Bullet Flux off-road chassis
  • Flux Vapor Pro speed controller
  • Flux Vektor 4000Kv motor
  • 2S or 3S LiPo
  • 2.4GHz radio system
  • New rally wheels and scale tarmac tires
  • Aluminium chassis
  • Molded adjustable battery box
  • New suspension arms with mud guards
  • Sway bars

Groet Ronald

Mooie kap dito chassis , echter verwacht ik dat de bodemspeling niet groot zal zijn en het eerder een on-road auto zal zijn en niet over een baan zie knallen , maar wie weet......

Echter geef ik meer de voorkeur voor een buggy chassis met daarop een rally kap om ook zodoende meer bodemspeling te krijgen ....

V1.13.2

Laatst bewerkt door een moderator:
De HPI WR8 FLUX is veelbelovend en vrij compleet met alle toeters en bellen uitgerust, maar ik vind momenteel de iets minder luxe uitgevoerde Kyosho DRX VE nog net iets interessanter qua specs en potentieel.

Nu denk ik dat je tussen de twee niet echt een slechte auto zal vinden.

Voor de WRC stijl rally hebben deze auto's een goede clearing mbt schaal, daarna wordt het al snel weer een buggy met rally kap en dat is ook prima voor wie dat leuk vindt.

Voorlopig hou ik het bij de aankomende Kyosho, ook al valt die niet onder de specs van dit draadje.

On topic. Ik ben blijkbaar in de minderheid, maar ik vind die Delta kappen erg lelijk.
Heb er nog even naar gekeken, maar toch maar vanaf gezien.

Ruy

Ziet er goed uit!

Alleen jammer dat de voor en achterwielen er voor de helft uitsteken.
Of is daar nog wat aan te doen?

Jawel!

De foto geeft een vertekend beeld weer, de kap is net 5 mm breeder dan de spoorbreedte chassis ,dus 2,5 mm beide kanten . De kap staat ook nog wat , naar mijn idee, te hoog op het chassis ,...

54f1c569-8197-5c02.jpg

Laatst bewerkt:
Hier nog iemand die zit te wachten op de WR8 FLUX :)
Heb nu een DF-03RA maar vind dit op sommige plekken toch echt nog even iets te klein...

@ motorsports, ziet er goed uit! op basis van welke auto is dit?

Ik heb gekozen voor een buggy 1/8 met daarop de deltaplastic kappen , is de HPI trophy geworden , daar genoeg afstellings mogelijkheden zijn, en heeft de trophy kap ook nog als functie om de rommel weg te houden van de electronica , enig klein minpuntje , voor mij zijn de niet instelbare schokbrekers maar wel naar wens/rijhoogte af te stellen door de pre-load clips (hoe die dingen ook heten ).

In het weekend ga ik de speling het en der eruit halen en eens kijken welke lipo's erin komen , 2s of 3s of 4s .
Neig zelf naar het midden ,3s, omdat ik dan nog leuk kan vertanden zonder grote worries over de temperaturen
Gr.

V1.13.2

Laatst bewerkt door een moderator:
Back