Hallo, Ik kwam op internet weer een leuk depron model tegen de Alpha Jet. Een mooi formaat met weinig uitsteeksels handzaam om achterin de auto te leggen en op elk moment te vliegen. Als je de vert. stabilo los neembaar maakt past de jet mooi op de hoedenplank. Ik ga er geen bouwdraadje over schrijven want er is al het e.e.a. te vinden op internet. De meeste gegevens heb ik hieronder verzameld voor de liefhebbers. Het model is redelijk simpel te bouwen en zit als je je kwaad maakt in een avond in elkaar en vliegt ook nog leuk. De afmetingen zijn ca. b 60 x l 85cm De site waar het ontwerp staat: Home Page De tekeningen zijn hier te downloaden: ALPHA JET De besturing is voor Elevon evt. met een mod voor rudder (zie laatste foto’s hieronder) Wat filmpjes: sZLOAvgBDRg[/media] Jet Gone Wild! - YouTube Gv-jf7jlgKM[/media] Alpha Jet- Insert Superlative Here!! - YouTube TJ477zEYjv4[/media] jet build pics. - YouTube Materialen of maak een eigen keuze - Plaat 6 mm depron - Motor 2200KV of 2700KV - b.v. 2200 KV 2212/06 2212/06 Brushless Outrunner (2200Kv) RCtechnics Modelbouw winkel - b.v. 2700 KV 2212/06HKV 2212/06HKV Brushless Outrunner 2700KV RCtechnics Modelbouw winkel - regelaar HK 30A Blue Series Borstelloze Regelaar / ESC - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's - prop 6x4 APC-LP06040E APC 6x4 Speed 400 Electric RCtechnics Modelbouw winkel - 2 servo’s 9 gram HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's - accu 3S 1300- 2200 mAh heb je misschien nog - ontvanger Het model Alpha Jet Hier de foto’s geknipt uit een bouwfilmpje In dit stadium de setup positioneren je kunt er nu nog makkelijk bij. (Een overzichtje zoals het er in kan zie laatste foto). Rudder mod (klein) Rudder mod (groot) Setup positie Als je de tekeningen bekeken hebt dan zie je ook vouwlijnen waar het depron gebogen moet worden. Als je op die vouwlijn de depron half insnijdt dan blijft hij bij het vouwen nog wel aan elkaar. Daarna kun je de naad hier en daar een druppel hotglue geven. Bij het vormen van de neus wil het gebeuren dat de naden toch open scheuren. Je zou dan eerst aan de binnenkant tape kunnen doen waardoor hij bij elkaar blijft. Een andere methode is de naden onder een hoek van ca. 30 graden aan beide zijde van de vouwlijn insnijden. Daarna aan de andere zijde tape plakken. De V naad laat zich dan makkelijker buigen en vormen echter de tape moet goed plakken. Aan de dichte zijde is dan een mooie dichte iets ronde naad ontstaan afgedekt door tape. De foto’s hierboven zijn met open naden wat ook wel weer wat heeft. Maak er niet al te veel werk van want een depron model is meestal geen lang leven beschoren. Het zou leuk zijn als je er een gebouwd hebt in dit draadje een foto te plaatsen met de setup erbij. Ik ga aan de slag met bouwen.
Vandaag mijn Alpha Jet gevlogen. Hij vliegt heel gemoedelijk is goed op te gooien en kan leuke capriolen maken in de lucht. Hij maakt door die klankkast wel behoorlijk lawaai maar dat hoort bij het model denk ik maar. Ik vlieg met de 2700KV motor en de 2200mAh accu met een HK 6x4 prop. Vol gas ca. 5 min. Nog een keer een betere APC prop testen. In ieder geval een leuke aanwinst om erbij te hebben. Ik heb er weinig werk van gemaakt ziet er simpel uit. Er zal nog wel een keer een mooiere uitvoering komen.
Beetje een oud topic, maar ik heb ook maar es zo'n vlieg-apparaat gemaakt Mijne is een V2 (ik heb eigelijk geen idee wat de verschillen zijn) Helaas heb ik nog geen kans gehad ermee te vliegen.. Ik ben benieuwd
Het duurde even.. Ik had er niet eerder tijd/zin voor.. Maar bij deze mijn maiden flight met dit apparaat
Ik ben so-far niet zo'n high-alpha vlieger eigelijk Maar et is een leuk toestel om dat es wat mee te oefennen Bij deze m'n 2e vlucht dan.. Deze keer Zonder gyro.. En een (lichte crash )
Dus! Zoals in de vorige video te zien was, ben ik nou niet echt een high alpha piloot Dus heb ik vandaag maar es een paar oefen-vluchten gemaakt.. Bij deze een video van 1 van die vluchten