Ik heb SN20A ESC's met BlHeli aangeschaft voor mijn Blackout Mini H. Deze zijn te flashes met de Arduino Nano V3, gekocht bij MRP. Ik krijg het ding alleen niet aan de gang! Even kort een samenvatting van wat ik nu allemaal al gedaan heb.. Ik heb het geprobeerd in een Virtual Windows 7 Machine op mijn Macbook, op een Windows 7 PC. Ook Windows 8 nog geprobeerd. Steeds dezelfde problemen. BlHeliSuite werkt helaas niet op OSX, anders had ik de Arduino ook nog op mijn Macbook kunnen proberen. De drivers installeren niet automatisch in tegenstelling tot wat er in de korte beschrijving staat. Op de site van FTDI de meest recente drivers gedownload en geïnstalleerd. Nog steeds installeert de Arduino de drivers niet automatisch bij het aansluiten. Via Apparaatbeheer alsnog handmatig de USB Serial Port driver en USB Serial Converter kunnen installeren. Vanaf dan geeft hij bij apparaatbeheer een foutmelding bij de COM-poort. Die werd automatisch op COM4 ingesteld. Bij de driver staat echter 'apparaat start niet op (code 10)'. Na wat zoekwerk zou dit kunnen duiden op niet genoeg voeding. Meerdere PC's geprobeerd en ook een gevoede Hub. Werkt allemaal niet. Dat lijkt me dus niet het probleem. Heb ook al een andere USB kabel geprobeerd. De Power LED blijft rood branden en de L LED blijft knipperen. Van wat ik kan vinden, zou de Power LED groen moeten zijn. Zijn dit RGB LED's met meerdere kleuren? Ik heb al een mail naar MRP gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Misschien dat hier iemand dezelfde problemen heeft gehad.
heb je de arduino software geinstalleerd? die installeert ook de drivers. Ik heb het met een arduino uno gedaan. Kijk hier ook nog even als je de drivers gefixed hebt: https://wiki.openpilot.org/display/WIKI/BLHeli+Atmel+Flashing
Zelfde probleem hier, alleen deed ie het bij mij wel op een win8 bak, en met geen mogelijkheid op 2 win7 bakken... Heb hem ook kunnen proggen op de win8 bak. Flashen van ESCs nog niet gedaan, moet nog even een power limiter knutselen, lijkt me verstandig.
Ik heb de oplossing gevonden! Kreeg al vrij snel reactie van Multirotorparts (MRP). Menno is dit probleem nog niet eerder tegen gekomen. Bij zijn test opstellingen van Windows 7 en 8 werden de drivers gewoon automatisch geïnstalleerd. Nu de oplossing.. Menno vertelde me dat het niet de echte Arduino Nano is, maar een namaak. Zoals de velen die er op internet rond zwerven. Kan ook niet anders, de originele kost al snel 30 euro! Nu blijkt er een chip in te zitten die de CH340 driver nodig heeft. De chip is ontwikkeld door WCH en op hun site kun je de driver downloaden. De CH341SER om precies te zijn. Wanneer je hem opent zie je alleen maar chinese tekens. Druk op de grote blauwe download knop en dan komt het goed. http://www.wch.cn/download/CH341SER_EXE.html Gooi eerst alle drivers eraf die je tot nu toe voor de Arduino geïnstalleerd hebt via apparaatbeheer. Installeer daarna de nieuwe drivers. Wanneer deze geïnstalleerd zijn, sluit je de Arduino Nano van MRP aan en hij wordt meteen herkent en de juiste COM poort werkt ook direct. BlHeliSuite herkende de COM poort ook meteen. Waarom hij bij sommige mensen soms wel automatisch installeert en bij sommige niet? Mij een raadsel. Gelukkig een oplossing gevonden. De (fake) Arduino Nano V3 werkt verder perfect!
Hallo. Bovenstaand had ik uiteraard ook. Driver zelf gevonden dus wat staat het fashen in de weg zou je zeggen . Nou het lukt mij niet!! Ik heb DYS SN20A Mijn Nano V3 heeft contact met de PC zit bij mij op Com 15. BLhelisuite draat ook. Via de tab "Make Interfaces" heb ik Adruino BL Heli Bootloader naar mijn NANO V3 geflasht. Ook dit lijkt prima te gaan. Maar dan verbinding met mijn ESC maken, dat lukt niet. Dus wat doe ik niet goed? Wie kan mij helpen??
Eerst op verbinden drukken, dan als laatste pas de accu aansluiten. Bedenk me nu in eens dat de laatste batch vanuit MRP voorzien was van een SimonK bootloader, geen BlHeli meer. Is dat het misschien? Of heb je ze daar niet gehaald?
Yep heb ze daar wel besteld. Ik heb ze net een week. Had wel BlHeli besteld dat ik. Maar dan moet ik ze toch kunnen re-flashen?? of zie ik het niet correct.
Als je ze een week geleden gekocht hebt bij MRP, dan staat er hoogswaarschijnlijk de SimonK bootloader op. Op zich geen probleem, daar kan gewoon BlHeli firmware op. Maar hoe dat werkt met flashen weet ik even niet. Heb alleen nog maar met een BlHeli bootloader gewerkt. De bootloader zelf wijzigen is een ander verhaal, al is dat als het goed is niet nodig. Maar daar heb je andere tools voor nodig volgens mij. Pin me er niet op vast, heb het ergens gelezen volgens mij, dus zeker weten doe ik het niet.
Jups, heb hetzelfde gehad, er staat blheli13.2 op maar een Simonk bootloader. Je moet dus een 1 wire interface maken voor Simonk (optie onder die in de handleiding van mrp) en die daarna dus ook kiezen in het pull-down menu. Dan heb je binnen een seconde verbinding. Het staat ook in de beschrijving van de esc op mrp dat er een Simonk bootloader op zit maar ik dacht dat het een typvoudje was
Die PDF had ik wel gezien maar klopt niet helemaal meer met BlHeli Suite. Maar goed de raad opgevolgt en gelukkig het is mij nu ook gelukt. Dit alles werpt bij mij de vraag direct weer op, waarom Bootloader "SimonK" met BlHeli firmware? Er is toch ook een bootloader BlHeli. En is het aan te bevelen om de Bootloader te veranderen, als dat al mogelijk is.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar de SimonK bootloader kan zowel SimonK als BlHeli firmware draaien. De BlHeli bootloader kan alleen BlHeli firmware draaien. Maar pin me er niet op vast!
Okay, dat geloof ik graag. Maar ik zou het gewoon willen weten. KAN je eigenlijk wel een bootloader veranderen. Maar mijn gevoel zegt, als ik BlHeli draai dan hoort daar toch ook de Bootloader bij! Waarom, gewoon omdat het zou kunnen..... Voor de duidelijkheid BlHeli draait nu prima en ik kan alles netjes aanpassen.
Volgens mij staan de bootloader en firmware los van elkaar, beïnvloeden elkaar niet. De SimonK bootloader is alleen groter dan de BlHeli qua opslag, of andersom.. De bootloader is wel de veranderen, maar niet met de Arduino. Maar nu stop ik want straks lul ik weer uit mijn nek.. Allemaal info die ik wel eens voorbij heb zien komen en nog ergens tussen de oren opgeslagen heb zitten. Alleen is het de vraag of die info nog in de juiste volgorde zit!
Ik snap je wel hoor. Ik kan helaas die info niet zo vinden. We gaan gewoon verder mogelijk weet iemand een antwoord.. Bedankt @Royce