BIGGS@St.Truiden

Lang hebben we getwijfeld of we wel zouden gaan, het weer was niet erg stabiel en de verwachtingen in NL waren op zijn minst slecht te noemen. Vanmorgen vroeg alle meteo sites nog maar eens bekeken en besloten om toch maar te gaan. Het hele gezin in de auto en de ASH26 en ASW15 mee naar België. Bij aankomst op de vliegclub S.M.A.C. viel het superstrakke clubhuis op ( Sint-Truidense Model Aëro Club | Home ) Na de briefing door Richard, koffie en een paar broodjes was het tijd om te vliegen! Joke en de kinderen vertrokken naar de kermis in St.Truiden.
Vanmiddag alleen met de ASW15 gevlogen:
DSC_0449.jpg

Er stond veel wind en mijn ASH26 is erg licht:
DSC_0417.jpg

Landen was wel even wennen met al dat mais direct om het veld.
hier zie je goed dat het mais tot aan de rand van het veld groeit:
DSC_0448.jpg

Ik heb genoten van een heerlijke dag slepen. Het weer was, op een korte maar flinke bui na, best goed!
Er zijn weinig vervelende dingen gebeurd, helaas is wel de Elefant van Fotor gecrashed. Tijdens de sleep kwam de lijn slap te hangen en toen er met een flinke ruk weer spanning op de lijn kwam, brak de vleugel in twee stukken. Zonde van zo'n bijzondere kist!

Meer foto's van vandaag staan hier:
https://picasaweb.google.com/113295091623309079374/BiggsStTruiden

Laatst bewerkt:
mooie line-up. (wel een lange rij , te weinig slepers of te veel zwevers ;) )
DSC_0465.jpg

Als ik het zo bekijk heb ik spijt dat ik toch niet gegaan ben (en zondag kan ik niet)

Laatst bewerkt:
Er zijn weinig vervelende dingen gebeurd, helaas is wel de Elefant van Fotor gecrashed. Tijdens de sleep kwam de lijn slap te hangen en toen er met een flinke ruk weer spanning op de lijn kwam, brak de vleugel in twee stukken. Zonde van zo'n bijzondere kist!

Sodeju, die is inderdaad wel desastreus kapot :(
Echt heel jammer.

=============================================

Biggs meetingen zijn wel mooie evenementen :cool:
(Refererend aan de meeting an sich, niet aan de crash van de Elephant natuurlijk!!)

Voor het treffen op St. Truiden ben ik het hele weekend gebleven. Het was weer beregezellig en heerlijk gevlogen. Zaterdag stond er erst wel wat wind dus eerst met de DG600 gevlogen, die kan wel wat hebben. Later op de dag ging de wind liggen en toen nog heerlijk met de Grunau Baby gevlogen en op aanwijzing van enkele roofvogels nog een superbel gepakt en heel hoog door kunnen stijgen. 's Avonds lekker met een hele groep uit eten. Vandaag stond er in de ochtend nog aardig wat wind die in de loop van de dag steeds meer afnam. Eerst lekker kunnen vliegen met de Habicht die ideaal is bij wat meer wind. In tegenstelling tot Nederland was het weer heel aardig en hebben we maar één bui van betekenis gehad. Daarna nam de wind af en was het heerlijk vliegen. Bijzonder spectaculair waren de sleepjes achter de Pilatus Porter die was voorzien van een echte turboprop motor. Deze liep op kerosine waarbij de lucht die eraf kwam het schaalgevoel nog extra benadrukte. Deze trok mijn Habicht bijna verticaal omhoog waarbij de Pilatus de flaps licht uit had staan. De combinatie ging hierbij heel gecontroleerd omhoog zonder overdreven snelheid op te bouwen. Dat waren toch wel de mooiste sleepjes van het weekend. Ook de Wilga van Wim was erg mooi en deze kist vloog ook heel goed. De kwaliteit van de sleepkisten en de stuurkunsten van de sleeppiloten maken deze weekenden toch tot heel bijzonder. In de regel wordt er toch wel erg kundig gesleept. Los van het vliegen staat de gezelligheid ook voorop en moet ik zeggen dat de sfeer erg goed is. Een zeer geslaagd weekend, mede door de perfecte accomodatie van SMAC.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
mooie foto's

Lang hebben we getwijfeld of we wel zouden gaan, het weer was niet erg stabiel en de verwachtingen in NL waren op zijn minst slecht te noemen. Vanmorgen vroeg alle meteo sites nog maar eens bekeken en besloten om toch maar te gaan. Het hele gezin in de auto en de ASH26 en ASW15 mee naar België. Bij aankomst op de vliegclub S.M.A.C. viel het superstrakke clubhuis op ( Sint-Truidense Model Aëro Club | Home ) Na de briefing door Richard, koffie en een paar broodjes was het tijd om te vliegen! Joke en de kinderen vertrokken naar de kermis in St.Truiden.
Vanmiddag alleen met de ASW15 gevlogen:
DSC_0449.jpg

Er stond veel wind en mijn ASH26 is erg licht:
DSC_0417.jpg

Landen was wel even wennen met al dat mais direct om het veld.
hier zie je goed dat het mais tot aan de rand van het veld groeit:
DSC_0448.jpg

Ik heb genoten van een heerlijke dag slepen. Het weer was, op een korte maar flinke bui na, best goed!

Meer foto's van vandaag staan hier:
https://picasaweb.google.com/113295091623309079374/BiggsStTruiden

Erik,

Leuke foto's heb je gemaakt, mijn ASH26 komt ook nog fraai in beeld.
Zondag was het weer iets beter, we hadden toen maar twee buien ipv 3 ;-)
Ondanks matig weer toch een geslaagde meeting

Ben zondag ook even komen kijken (en kwijlen). Wat een hoop mooie vliegtuigen bij mekaar ! Maar een pluim voor het bijzonder mooie clubhuis bij SMAC lijkt me toch ook niet misplaatst.

Bert

een pluim voor het bijzonder mooie clubhuis bij SMAC lijkt me toch ook niet misplaatst.

Mee eens!! Het clubhuis is idd geweldig en zou voor een golfclub niet misstaan:
full

En dit is de bar met drie soorten bier op tap:
full

Helemaal geweldig

Mee eens!! Het clubhuis is idd geweldig en zou voor een golfclub niet misstaan:
En dit is de bar met drie soorten bier op tap:
< Foto's van de lokale Spijker-dealer>
Helemaal geweldig

Euhm, modelvliegclub? Sure? :confused:

smac_gebouw_rechteraanzicht.jpg

En toch is het lidmaatchapsgeld maar 120 euro per kalenderjaar :D

Mooi hoor!

Geen Vlaamse feesttent zonder eten en een stevig streekbiertje.

Aurectar

Dit weekend in Bastogne stond er " slechts " een houten clubhuis , maar wel met spagetti en barbeque te verkrijgen ( en natuurlijk " la chouffe " nietwaar Bruno ?? :rolleyes: )

full

Back