bm 16m2

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Douwey, 12 jul 2007.

1. Douwey

Douwey

Lid geworden:
    12 jul 2007
    hoi allemaal,
    ik ben bezig een bm 16m2 te bouwen schaal 1:10. Ik vraag me alleen af hoe ik het beste de besturing kan regelen. Zouden twee servo's hier voldoende voor moeten zijn? En hoe sluit je een doorgestoken roer netjes aan op een servo? Dit bootje is mijn eerste bouwproject dus ik heb nog totaal geen ervaring met dit soort dingen. Alle advies is van harte welkom! Alvast bedankt,
    groeten
    Douwe

2. martinez

martinez

Lid geworden:
    16 mei 2007
    Hallo Douwey,

Ik ben bezig met de draak van Billing boats.
    Ik ga met 2 servo's werken. een mini servo voor het roer en een grote met een hevel voor de schoten.

Hier een link naar een website van iemand die reeds een draak RC bestuurbaar heeft gemaakt. Het is dan wel geen BM 16m2 maar het geeft wel een goed idee hoe je de besturing kan doen.

Succes, ben benieuwd naar het resultaat

http://www.kkoll.de/dragon/

Groeten,

Martin

3. Pendelaar

Pendelaar

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Douwey,

Ga je deze BM bouwen volgens tekening ?

Pendelaar

4. Douwey

Douwey

Lid geworden:
    12 jul 2007
    Ja inderdaad. Ik heb de tekeningen bij de NVM bestelt en de romp is inmiddels bijna af. Hij staat nu in de lak. Voor dat ik verder ga moet ik dus echt bedenken wat ik allemaal onder het dek moet verstoppen.

Dit helpt behoorlijk, bedankt.

Alle tips, suggesties en dat soort dingen zijn nog steeds meer dan welkom.
    Groeten,

Douwey

5. Pendelaar

Pendelaar

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar enkele foto's van het bouwproces en dan kunnen we ook weer wat makkelijker hulp bieden.
    In iedergeval zorgdragen dat je roeraskoker boven de waterlijn komt zodat er geen water in de boot kan lopen.
    Hoe lang gaat deze BM worden, 1:10 lijkt mij wat aan de kleine kant maar dat is uiteraard persoonlijk.