Ik ben vandaag vrij, tijd om te bouwen! Het was de bedoeling om hem vandaag af te maken en in te vliegen, maar ik was er nog niet aan begonnen... Of hij daadwerkelijk vandaag afkomt doet er niet echt toe, de namaak Clik waar ik de vorige wedstrijd mee vloog heb ik nog, alleen is hij een beetje zwaar, heeft al wat reparaties gehad, en er zitten hxt500 servo's in. De setup Servo: 3X D47 direct op 2s Motor: AD-100L of Turnigy 1811 1500kvals die op tijd komt, en als back-up de bekende 19grammer. Reg: Turigy 6A reg. Ontv: R616FFm Accu: 2s1p zippy 240 Eerst een rechte plank uitgezocht, de tafel eronder is iets doorgebogen ~2mm in het midden. Het is erg belangrijk dat je een rechte ondergrond hebt. Ailerons uitgesneden, scharnier gemaakt, tesa bovenlangs helemaal. En onderlangs 2 kleine stukjes. Hoogteroer ook. daarna de vleugels vastlijmen aan de romp. Eerst wat low tack afplak tape, trekt niet de helft van je depron mee al je het eraf haalt. Bizon constructie lijm op een papiertje, daarna heel weinig aanbrengen met een stokje. Onderkant ook met die lijm vastgeplakt, 4 haakse metalen latten erlangs en wat gewicht om het op z'n plek te houden. Verre van ideaal, maar mijn oude accu's heb ik niet meer. Dit is mijn eerste gekochte kit, en ik moet zeggen dat dat wel bevalt. De interlocks kloppen echt, zelf krijg je ze nooit zo goed. Daarnaast is het licht depron en mooi bedrukt. Ik heb er nu iets meer dan een uur bouwtijd opzitten. Voor ik verder mag nog nu 2 uur wachten op de lijm Klopt het trouwens dat de SFG's iets naar buiten staan? Of horen ze parallel aan de romp? Die lijntjes lijken naar buiten te wijzen.
Zoals ik al zei, ik heb nog een vliegklare Clik, vorige wedstrijd deed hij het prima. Maar bedankt voor je aanbod.
Moet makkelijk kunnen in een dag, met snijden erbij doe ik het in een complete ochtend Wel met sec lijm, ik ga geen 2 uur op de lijm van een shockie wachten..... Grt.
plaat Nando, wat ligt er op je bouwplaat? Ik zie het glimmen op de foto's. Is het een fineerlaag oid of heb je er iets van (plexi)glas opgelegd? Ikzelf heb nog wel is dat bij lijmen van naden een druppel sec lijm op de bouwplaat komt en de kist vastgeplakt zit. Meestal gaat het goed, maar soms kost het ook je opdruk of een deel depron vast zit :S Ik gebruik zo'n doseernaaldje, waardoor ik amper lijm gebruik, maar toch komt het nog voor. Wie heeft hier naast heel zuinig lijmen nog andere tips voor?
joh, in 1 dag bouw je 4 shockies als je een beetje je best doet Ik volg het wel, want heb nog een clik! liggen
Het meeste werk is meestal niet het snijden/plakken maar wel het plaatsen van de stangetjes en de motormount, motor, servo's (inclusief stangen), ontvanger, regelaar en accu. Vooral als je dat ook nog netjes wilt doen. Vorige week op een avond twee Disc'en gemaakt maar wel zonder de electronica.
Een kwart van de tijd gaat naar het bouwverslag en drie kwart is wachten op lijm. :? En ik ben voor mijn doen best precies bezig, als ik een rag shock aan het maken was had hij al klaar kunnen zijn. Zover was ik Eerst al het koolstof enigszins opmaat maken en op de juiste plek prikken. Ik heb na lang twijfelen besloten 1,5mm hol te gebruiken als vleugelkruis maar 1mm had ook gekund. Naar de staart is alles 0,5mm. Dan lijm op de koolstof staafjes en weer terug op de plaats doen. Nu weer wachten op de lijm.
Stuurstang ondersteuning zit erop. Gemaakt van dunne rietjes, depron en 0,5mm koolstof. Landingsgestel tijdelijk vast. Checken of hij recht staat Vast met garen en secondelijm, voetjes wel met constructie. vleugel kruis maarkt het landingsgestel sterker/stijver en het landingsgestel maakt het vleugel kruis sterker/stijver.
als je wilt heb je voor negen uur nog 2 paar lipo's opgevlogen :rolling: ziet er in ieder geval netjes uit grtz
@ Nando Ik gebruik de constructielijm ALLEEN voor het landingsstel en het vleugelkruis te lijmen. Voor de rest " secundenkleber " van China :lol: :smile:
Dat word hem niet vandaag, 1 servo is stuk. Ik doe hem aan en hij stript direct een tandwiel. En ik heb geen zin een een temp fix. Morgen dus met de oude clik. Onderkant is af, landingsgestel met depron achterkanten wielen en wiel pants zitten erop. Hij is klaar om om te draaien en met de aileron aansturing te beginnen. Als de servo heel was had ik nog een uurtje doorgegaan en was hij waarschijnlijk wel af geweest.