Bouwverslag Raketenwurm 1

Na een tijdje van mijn vakantie genoten te hebben ben ik stilletjes aan mij raketenwurm begonnen.

Raketenwurm-3.JPG

Kabeltjes gelegd
wurm1.JPG

Servo's op hun plaats
wurm2.JPG

wurm3.JPG

wurm4.JPG

Een beetje soldeerwerk
wurm5.JPG

Roerhoorn voor rolroeren gekleefd
wurm6.JPG

wurm7.JPG

Motor is ondertussen ook binnengekomen
wurm8.JPG

wurm9.JPG

Nu morgen de moed vinden om aan de flaps te beginnen

Mvg,
NickB

Hoi Nick,
leuk om te zien dat je nu ook met de bouw begonnen bent. Het maken van de flap aansturing valt ook wel mee. Je moet wel door een liggertje heen boren, maar die is zo slap dat je er misschien met een tandenstoker nog wel doorheen prikt, bij wijze van spreken. Deze zit ongeveer 1 cm achter de rand tussen vleugel/flap. Als je de flap en tape wat aan de kant doet dan kun je hem wellicht zien zitten, is bekleed met koolstof. En als je heel zorgvuldig bouwd dan is het misschien zelfs mogelijk om de aansturing zo te maken zonder dat je, zoals ik, een gleufje in het vleugeldeel moet maken.

Weet je ook al welke accu je gaat gebruiken? De stekker v/d vleugel moet nl wel achter de accu terecht komen, anders kan het zijn dat deze in de weg zit als je de vleugel monteerd.

Als accu heb ik voor de kokam H5 4000mah gekozen. Dezelfde als de jouwe denk ik.
De kabels zijn ongeveer een 6 cm. Denk dat het wel moet lukken om achter de accu uit te komen.

Mvg NickB

Laatst bewerkt:
Hey
De bouw heeft een tijdje stil gelegen door gebrek aan tijd (school etc..)
Maar deze vakantie ben ik er terug volop aan bezig
Over een paar daagjes komt er wel een update.
Hoe is het met jou wurm ?

Mvg NickB

Heb je draadje juist bekeken
Je wurm ziet er goed uit :)
Ben al benieuwd naar het vliegresultaat

Mvg NickB

Nick, laat iets weten als je'm gaat invliegen :zon:... zou ik niet graag missen.

OK ik laat je iets weten.

Het heeft iets langer geduurd dan verwacht maar hier is dan toch een update.
De vleugel is nu volledig af.
wurm10.JPG

wurm11.JPG

wurm12.JPG

wurm13.JPG

wurm14.JPG

Nu verder naar de motorsteun

Mvg NickB

De motor is nu ook ingebouwd.
Veel dank aan mijn vader die dit voor zijn rekening genomen heeft.
De motor wordt aan de achterkant ondersteund in de 4 hoeken van de romp zoals je hier kan zien.
wurm15.JPG

Mijn lipo is ondertussen ook aangekomen. :)
In plaats van de Kokam H5 heb ik voor de Flightpower Evo30 4500 gekozen.
wurm16.JPG

Mvg NickB

Laatst bewerkt:
Begint er erg goed uit te zien. Laat het mooie weer maar komen.:zon:
Iemand bij mijn vereniging heeft ook FlightPower's in z'n F5B kist. Zijn vast net zo goed als de Kokam's, alleen jij hebt een 4500 en ik maar een 4000:(.
Stond toevallig nog een artikel in de laatste FMT van Wolf Fickenscher die Lipo's aan het testen is in z'n Raketenwurm. Hij kon er behoorlijk wat vluchten mee maken voordat ze afgeschreven zijn, maar hij warmt ze wel voor natuurlijk.

Bouwen gaat trager dan vliegen. Algemeen bekend.
Maar als deze machine vliegt, dan is het bouwen geschiedenis.

Doe rustig voort Nick. Gelle zij goed bezig. :-)

Mijn geduld raakte op en heb de lipo eens aangesloten :) lichtjes gas gegeven tot de motor startte. Ik moet zeggen ik verschoot er toch even van :D. Serieus wat koppel. Ik ben niet verder dan halve gas gegaan omdat ik de prop eerst toch iets beter wil borgen.

Mvg NickB

Hier nog een paar foto's van de motorsteun

wurm20.JPG

wurm21.JPG

De stuurhevels van het staartvlak heb ik gemaakt met ballinks. Eerst dacht ik de stuurstang gewoon rechtstreeks in de hevel te laten aankomen maar ik denk dat het dan toch een beetje zou gaan wringen. Hier een paar foto's waarop het toch iets duidelijker wordt :).

wurm17.JPG

wurm18.JPG

wurm19.JPG

Mvg NickB

Zo dat ziet er wel heel goed uit die aansturing. Dat wordt morgen de dremel maar eens in m'n v-tail zetten om het te verbeteren.

Ben benieuwd hoe het resultaat er uit ziet wat betreft the V-staart.

Jos

Ik ben nu nog bezig aan het plaatje voor de ontvanger en hoogteroer-servo. In één van de volgende dagen zal ik een paar foto's posten.

Mvg NickB

Vandaag nog eens goed doorgewerkt. Hij is nu praktisch volledig af. Hier wat foto's.
wurm23.JPG

wurm24.JPG

wurm25.JPG

wurm26.JPG

wurm27.JPG

wurm22.JPG

Hopen dat het weer dit weekend een beetje meezit om eens een maiden te proberen.

Mvg NickB

De wurm heeft gisteren zijn maiden plus 2 vluchten gehad. Er was geen trimwerk nodig. Ik had het zwaartepunt wel een paar mm naar achteren liggen maar dit bleek geen probleem te zijn. Ik zen content ;)

Mvg NickB

Laatst bewerkt:
Back