Hallo,
Na al een paar jaar verslagen op het forum gevolgd te hebben en zelf een aantal kleine projecten gedaan te hebben, wil ik nu toch een bouwverslag gaan bijhouden over de bouw van de Smit New York in de schaal 1:50. Tegenwoordig de Hua An.
Zusterschip van de Waker, ex Solo en Smit Houston.
Met de bouw ben ik ongeveer twee weken geleden begonnen en ik zal dit topic langzaam aan gaan bijwerken tot het punt waar ik nu ben.
Ik werk over het algemeen alleen op zaterdag en op woensdag avond aan het model. Omdat ik dan op de club ben waar allerlei gereedschap tot mijn beschikking staat. En omdat daar veel ruimte is om lekker aan mijn model te werken.
Maargoed, over de Smit New York.
Hier een foto zoals het geheel er uit zal moeten gaan zien.
En hier een foto van de romp.
(Bron: SMB Rompen)
Hier nog even wat algemene informatie over het origineel:
Lengte: 67.50 meter (schaal 1:50 : 135 cm)
Breedte: 14.55 meter (schaal 1:50 : 29,1 cm)
Diepgang max 6.23 meter ( schaal 1:50 : 12,5 cm)
Hoofdmotoren: 2 x 3382 Kw (2 x Speed 900BB)
Boegschroef: 391 Kw (Zelfbouw)
Bollardpull: 120 ton (4,5 kg)
Morgen de eerste update.
Wordt vervolgt...
Bart
Na al een paar jaar verslagen op het forum gevolgd te hebben en zelf een aantal kleine projecten gedaan te hebben, wil ik nu toch een bouwverslag gaan bijhouden over de bouw van de Smit New York in de schaal 1:50. Tegenwoordig de Hua An.
Zusterschip van de Waker, ex Solo en Smit Houston.
Met de bouw ben ik ongeveer twee weken geleden begonnen en ik zal dit topic langzaam aan gaan bijwerken tot het punt waar ik nu ben.
Ik werk over het algemeen alleen op zaterdag en op woensdag avond aan het model. Omdat ik dan op de club ben waar allerlei gereedschap tot mijn beschikking staat. En omdat daar veel ruimte is om lekker aan mijn model te werken.
Maargoed, over de Smit New York.
Hier een foto zoals het geheel er uit zal moeten gaan zien.

En hier een foto van de romp.

(Bron: SMB Rompen)
Hier nog even wat algemene informatie over het origineel:
Lengte: 67.50 meter (schaal 1:50 : 135 cm)
Breedte: 14.55 meter (schaal 1:50 : 29,1 cm)
Diepgang max 6.23 meter ( schaal 1:50 : 12,5 cm)
Hoofdmotoren: 2 x 3382 Kw (2 x Speed 900BB)
Boegschroef: 391 Kw (Zelfbouw)
Bollardpull: 120 ton (4,5 kg)
Morgen de eerste update.
Wordt vervolgt...
Bart
Laatst bewerkt: