We monteren de motors op de armen.. Sunny sky heeft m3 gaten in de motor, erg prettig, maar komt wat lastig uit met de dikte van de arm.. M3x5 met 1 dikke of 2 dunne ringetjes gaat prima, maar das niet mooi... Ik wil geen ringen... Is ook nog eens extra gewicht
Dus wat er niet is maken we wel op maat... M3x4.20
Het middenste gat van de arm is te klein, dit moet van 5mm naar 7,5mm uit me hoofd..
Flash de regelaars.
(gebruik de 5-15-2013 versie!) deze is compatible met de sunnysky's. Ik heb gekozen om 2 normaal te flashen en 2 met de reverse software, zo kan ik alle draden "straight" solderen. Even van te voren merken welke kant welke regelaar op draait

Ik gebruik altijd even en strook schilders tape op de tafel, een stukje zeer slecht handschrift...
Haal de draden van de regelaar af en verwijder alle soldeer. Kort ook de draden van de motor in...
Soldeer de motordraden aan de regelaars.
Maak een begin met de power distributie...
Flash de ontvanger met de nieuwste software. Dit zodat we de GR12 kunnen gebruiken met ene 8 kanaals ppm trein op uitgang 6. Uitgang 5 kunnen we dan gebruiken voor de ingang van de telemetrie. De nieuwe firmware laat ons ook in de sumo 8 mode, failsafe kiezen op kanaal niveau! Super! Hierdoor hebben we maar 1 draad nodig van de naza naar de ontvanger.
(kanaal 6 van de gr12 gaat naar X2 van de naza)
Geef de ontvanger, en de VTX hun plekje... Monteer ook de korte pigtail... Verwarm deze eerst voor je hem buigt, zo breekt en scheurt hij niet, maar wil dan wel makkelijk buigen. Verwarm hem ook niet te veel dan gaat hij "plooien"...
Nu we weten waar de ontvanger komt en de VTX, kunnen we weer verder met de power distributie. Zet de naza ook even tijdelijk vast, dit voor de maten van de kabels..
"Probleem" met de nieuwe lichting sony super HAD's Deze hebben een ander crystal. (zilveren tonnetje) met langere en dunnere "pootjes" Dit trilt en breekt dan door metaalmoeiheid af..
Simpele fix: Zet het crystal even vast met bv hotglue, zuurvrijekit, of plastidip. Wel van te voren even GOED ontvetten met bv isopropyl alcohol..
Zet de naza definitief vast op het frame.
Nu kunnen we verder gaan met de draden en het voorzichtig wegwerken van de draden...
Ik gebruik de V-sen unit van de naza NIET. Niet aan te raden voor beginners!) Ding is me te log, en de naza kan prima zonder. Het afstellen gaat wat omslachtiger, maar eenmaal ingesteld kom je er bijna nooit weer aan.
Dus dat zie ik niet als een probleem. Tevens kunnen we ook remote gain inzetten, dus niets aan de hand. Zo heel veel hoeft hij niet aan de pc te hangen... Heb wel wat ervaring op het gebied van de naza, dus dat afstellen verloopt erg vlotjes
Wel mis je nu de "low voltage warning" (word opgelost met telemetrie) en de "flightmode leds" (onzin want ik vlieg hem toch enkel fpv) De eventuele error codes mis ik nu ook. Maar meestal wil hij dan toch niet vliegen, dus ook dat ga ik denk ik niet missen

Dat zie ik wel weer als ik hem aan de pc knoop...
Hierdoor hebben we veel meer ruimte, en werkt alles lekker makkelijk weg. Ik heb ook de regelaar signaal draden ingekort. Maakt het weer meer 1 geheel...
De naza krijg voeding van 1 van de regelaars. Deze regelaars hebben een s.bec, en kunnen 1 ampere leveren. Das meer dan voldoende voor de naza! Door dat het een s.bec regelaar is mag je deze niet "stapelen". Dus haal 3 rode draden uit de stekkers, 1 rode laat je dus zitten. Deze geeft immers de voeding aan de naza.
Het wegwerken van de draden en de power distributie:
Het begint al ergens op te lijken!
De speciale mini clover.. Straks word hij hopelijk vervangen door een "Golden forrest edition"
Top he?, je eigen logo!
Opmerking:
Bij de kit worden plastic schroeven geleverd. Op zich niets mis mee, maar gezien ik wel een crash of 2 (en ws veel meer) zal maken, heb ik liever niet dat me een schroef breekt.
Hierdoor kan mijn arm ontzet worden en bedrading aan gort helpen.
Ik ben me ervan bewust dat ik nu het breekpunt verleg op het frame en eventueel de armen, maar liever dat dan me op maat gemakte bedrading aan gort! Het is een keus weke je maakt, of ik een goede keus maak, geen idee, de tijd zal het leren..
Gelukkig heeft DannyMetall al het een en ander getest met crashes :rolling:, en daar pakte mijn idee erg goed uit
. Ik hoop ook dat het zo werkt bij mijn eigen mini H. Hoewel ik wel erg lang bezig ben om de skills te ontwikkelen welke hij heeft! Das niet gezond!