Naar langs zoeken naar informatie zijn we nu eindelijk begonnen. Christopd-vdw en ik gaan een model bouwen Het wordt een slow stick depron. Wij hebben via een klein tekstje het bouwplan gemaakt ten zijn eerst begonnen met mallen te maken. Vervolgens hebben we deze mallen uitgetekend op een stuk 2 mm depron: Uit deze plaat zijn 2 vleugels het stabilo en het kielvlak gemaakt. Hierna hebben wij een bezoekje gebrackt aan de HUBO. Hier hebben wij een ronde alumilium buis gehaald van 10 mm met 1mm dikte, Waarom een ronde buis; omdat de vierkante uitverkocht waren. Deze buis had met zijn lengte van een meter maar een gewicht van 69 gram. Vervolgens alles uitgesneden en mooi bij mekaar gelegt : En even in model gelegt : Hierna hebben wij een mal gemaakt waar we depron op konden vormen in de goeie bolling : En het toen met de föhn verhit zodat het in de vorm bleef staan. En dit was uiteindelijk het resultaat. Nou dit was het wel voor vandaag, ik zou speodig nog andere foto’s plaatsen van de verdere vorderingen. MVG Jeppe en Christoph-vdw
Jeppe, Bij welke club zit je? In Enschede zelf? Ik woon ook in enschede en ben onlangs ook begonnen met vliegen. Misschien is een club wel een idee om eens te bezoeken en kijken of dat wat voor mij is. Ik lees het wel. Leuk projectje die slow flyer. Ik heb 2 mm depron platen gezien bij Bertus Workel in de stad. Ik weet allen niet hoe duur. Ik heb ook nog wel een goedkoop adressje voor 6mm, 2 euro per vierkante meter.
Kottenpark modelbouw club, Zit ik het Kottenpark college, kom anders even langs op woensdag avond , of vrijdag middag van af 13.30. Het zit in de kelder.
je kunt ook naar de trmc gaan, die zit op vliegbasis twente. ik vlieg daar zelf ook. www.trmc.nl stijn
Jeppe, Dank je voor de informatie. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Lijkt me leuk. kan ik zo naar binnen of hoe gaat dat?
Hoi Stijn, Ik heb al eens gekeken op de site. Is aardig profi allemaal daar en de kosten liegen er ook niet om. Ik ben echt een "zo af en toe vlieger" die heb bouwen misschien nog wel eluker vind dan et bouwen. Ik zal de zite wel in gaten houden als er een kker wat te doen is dan ga ik wel een keertje kijken.
Ja je mag zo naar binnen komen, Vraag dan even naar Ebele schouwstra en zeg dat je hier komt vanwege mij , jeppe. Anders neem je eerst even contact op via : kottenparkmodelbouwclub.com Anders bel je een keer met mij of stuur je een mailtje en zal ik het even melden dat je langs komt. Jeppeh@home.nl MVG
EN het bouwen is ook al weer gevorderd, HIj zit nu geheel in mekaar en moet alleen nog de setup hebben om te kunnen vliegen. Foto's moeten nog gemaakt worden !