Hi all, In afwachting van de start van de bouw van een Jclass schaal 1/20 ga ik nog even het volgende rompje afbouwen....... met intrigerende background story Dit is een Bob Wiedemann 760 design dan getekend is in 1982. Toen een enorm vooruitstrevend ontwerp, daar het een design was met ophaalbare kiel en waterballast-tanks en een minimaal nat opp. Dit was nog niet toegepast in de kleinere commerciele jachtbouw. Het plan werd door Bob Wiedemann getekend voor Friendship. Dit 1/10 schaalmodel werd gemaakt, maar Friendship durfde het niet aan. Bob Wiedemann werd bedankt voor zijn diensten, maar kreeg te horen dat ze het toch niet gingen bouwen... De yachting markt was er nog niet klaar voor vonden ze. Een jaar later in 1983 ziet Bob Wiedemann op de hiswa bij de stand van Friendship zijn eigen ontwerp staan, weliswaar met enkele kleine veranderingen, maar met de naam eronder van een andere architekt. Yachting business sucks:vamp: wordt vervolgd.....
Zo,....terug, van lang weg geweest. Ik was van plan van een bouwverslag te maken van dit bootje, maar eigenlijk had ik niets nieuw te vermelden dat niet al 100 keer of meer in verschillende andere forums werd vermeld. Ik heb trouwens enorm veel info en trucs zelf geleerd van de bouwverslagen op dit forum. Eln alss ik dan toch even strop zat ....dan gewoon even een mailtje of telefoontje naar Dazzler, en die wist er dan wel raad mee. (o.a. met het maken van de carbon kielvin en het roer) Zo hier dus even wat foto's Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Stainless: BW760 - Afbeelding Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Stainless: BW760 - Afbeelding kiel + bulb (carbon + lood :-D) Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Stainless: BW760 - Afbeelding vooraanzicht Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Stainless: BW760 - Afbeelding Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Stainless: BW760 - Afbeelding zo dat was hij dan Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Stainless: BW760 - Afbeelding
Nog niet, Zodra de zeiltjes af zijn ik weet wel niet wat ik in het vorige bericht fout heb gedaan. ik wilde de foto's in't bericht plaatsen, en niet de links
Dit moet dan in je tekst komen te staan. Het is dat gele vlakje met die twee bergen daar moet je je link dan in kopieëren. Mvg.
Sorry, maar dit lukt gewoon niet Als ik op afbeelding invoegen klik, krijg ik een popup window waar ik alleen maar een url adres kan in plakken Als ik dat dan doe krijg je dit
Ga anders op een foto staan die je wilt toevoegen druk rechter muisknop, dan eigenschappen, het http:// adres kopieëren en dat plakken. Dat moet wel werken. Mvg.
Dit lukt langs geen kanten. Ik weet uberhaupt niet meer hoe het me de vorige keren is gelukt, maar dit is geloof ik voor een andere topic
Hey Amigo, dat ziet er weer strak uit Heb alleen de indruk dat het tuigage nogal ver naar voren zit, maar dat kan mss alleen maar zo lijken? Ben eens benieuwd wat deze gaat doen tegen de Alinghi
Hi Daz, Het center zeilpunt staat inderdaad ver naar voor, maar dit is volgens het ontwerp van Wiedemann. Zoals je later in't echt zult zien staat de kiel ook vrij ver naar voor. Het bootje weegt uiteindelijk wel +/- 700 gr te zwaar. Maar dat wisten we in't begin al daar de romp veel te zwaar gebouwd was. Nadeel, met heel weinig wind wat trager. Voordelen - romp is "bulletproof" - Daar de romp wat dieper ligt is de aanvangsstabiliteit veel groter - Met meer wind beter lopen, en geen nose-diving (hoop ik)