heb weer eens een wild plan uit gewerkt. ik heb inmiddels de hele winter gevlogen met de easystar en wil de stap wagen weer met me art-tech cessna te gaan vliegen. de cessa is twee keer neergestort. en heb hem gelukkig weer een beetje kunnen lijmen. hij ziet er niet meer uit maar dat maakt me toch niet uit. omdat hij twee keer met de neus ten gronden is gegaan is me motor ophanging niet meer wat het geweest is. had nog een edf fan liggen en heb deze er in gebouwd. HobbyKing Online R/C Hobby Store : EDF55 with C20 Motor Assembled 203W $23.79 de cessna moet gaan vliegen met een 2200mah 3s lipo. of hij de lucht in komt is natuurlijk de vraag. heb in de achterkant van de cessna een sleuf gemaakt om daar de lucht uit te laten komen. en boven de sleuf een plaatje gamaakt om de lucht er recht uit te laten komen. als dit plaatje er niet in zit drukt hij het vliegtuig naar beneden. ben zelf er benieuwd of hij gaat vliegen en voor hoe lang moet het vliegtuig nog even goed uit trimmen en balanceren. hierbij moet het balanspunt toch in het midden van de vleugels liggen?
Misschien 5 meter als je hard gooit . En het CG ligt op 1/3 van de vleugel ongeveer (van de voorkant) Mvg Johan
Ik geef je weinig kans van slagen, de EDF in deze opbouw zal verschrikkelijk inefficient zijn. Naast dat je te weinig uitstroom openingen hebt en deze te veel weerstand opleveren + de weerstand van alles in de kist zal je alleen maar druk opbouwen in de kist en geen voldoende luchtstroom krijgen voor de voortstuwing. Ik gok dat je op 10 meter komt, alleen dan wel heel hard gooien want die EDF doet toch niets zo.
en bedankt jullie zien het wel zitten ( not dus ik moet nog wat aanpassingen doen om de luchtstroom te bevorderen. ik ga schuim blokken plaatsen die de lucht om me componenten moet lijden om zo het rendament te vergroten. zou leuk zijn als jullie helpen deze in de lucht te krijgen met creatiefe iedeen. al iemand die dit geprobeerd heeft? heb gister de cessna natuurlijk al even getest en moet zeggen dat hij best vooruit wil. of hij genoeg snelheid maakt moet blijken. het schotje bij de uitgang gaf al veel nut. die begelijden de lucht recht naar achter in plaats van dat hij de neus drukte. de openin aan de achterkant moet ongeveer de zelfde grote zijn als de fan zelf. moet alleen het neus wieltje nog monteren. even kijken hoe ik dat ga doen. word vervolgt .......... we zullen zien
met zo'n lange winter gaan we een beetje doorslaan , maar als het vliegt film het want het is een bijzonder plan, succes ermee gr Andre
Zou dat gat zoiezo groter maken. Zo is hij mega inefficiƫnt. Kan van voor zeer goed de lucht naar binnen zuigen en moet het dan via zon sleufje naar buiten. Denk wel dat het zal vliegen.
fan bovenop de vleugel plaatsen maakt een kans. Stel je eens voo dat er geen snelle lucht, maar water uit de fan zou komen. Heb je met de opstelling van jou alleen een hoop gespetter. De lucht zal dus aardig "door de war" zijn.
zoals ik al melde moet ik dus nog binnen in de romp schuimblokken maken om zo de luchtstroom te bevorderen en de edf efficienter te maken. er zit vrij veel ruimte in de binnenkant van de cessna. hier kan ik de onvanger en regelaar makkelijk kwijt. me accu zit en de ruimte onder het vliegtuig. ik hoop dat hij gewoon genoeg snelheid maakt om omhoog te komen en dat ik nog wel in de lucht wat snelheid kan maken. het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat wanneer me accu bijna leeg is ,en me regelaar in de soft mode gaat om me accu te sparen dat de cessna uit de lucht valt. moet er dus voor zorgen dat hij met half gas een mooie landing kan maken
als ik jou was zou ik een mooi luchtkanaal maken waar de lucht door kan stromen, gewoon maken met behulp van een pringles bus o.i.d. en dan iets verzinnen waardoor de lucht er aan de achterkant ook weer (snel) uit kan komen, Groeten, Sam
tis een creatief iedee. zo zie ik dat graag. als ik de buis iets plat druk heb ik aan de achterkant een aansluiting die redelijk overeen komt met de achterkant.
nou voor de gene die dachten dat dit project een stille dood zou sterven hebben het mis. ik heb weer wat tijd gevonden met dit project bezig te zijn en heb in de cessna een tunnel gemaakt van schuin om de lucht goed geleid het vliegtuig te paseren.heb me best gedaan om een on onderbroken tunnel te maken zodat de lucht geen opstakels tegen komt en zo het rendamend te vergroten. heb me electronika weg gewerkt in de ruimte die ik over hou onder het schuim. en ik heb het gat aan de achterkant vergoot. merk alleen wel dat ik de regelaar toch wat ventilatie moet geven want die kreeg het met testen erg warm wat eigelijk logisch is. heb hem op de grond gehad en gas gegeven en ik moet zeggen dat hij best vooruit wil en ik hoop dat wanneer ik buiten ga testen hij van de grond komt en netjes naar beneden dan is dit projectje geslaagt.
hij is nog niet vlieg klaar. moet even kijken hoe ik het voorwiel nog moet monteren.en ik moet het schuim nog vast zetten en een plekje vinden voor de regelaar. en ik moet nog kijken of hij een beetje in balans is. als ik zo naar het gat kijk lijkt het ongeveer de zelfde doorgang grote te hebben als het ronde gat. dus waarom nog groter. kan altijd nog toch eerst maar eens kijken of hij zo met volgas wil stijgen en half gas wil vliegen. zal proberen een filmpje te maken als ik ze eerste vlucht maak. groeten