cloverleafs

Beste,

Ik zou graag cloverleaf antennes gebruiken op mijn 5,8 Ghz TX en Rx.
Nu heb ik gelezen dat dit zonder de juiste apparatuur niet mogelijk is,omdat door de hoge frequentie de antennes tot op de millimeter correct moeten zijn.
Nu is mijn vraag;waar kan ik cloverleaf antennes kopen?(maw wie is er bereid om voor mij een setje te bouwen?)

Ik had ze nochthans graag zelf gebouwd maar ik heb de juiste apparatuur niet :(

Alvast bedankt

Beste,

Ik zou graag cloverleaf antennes gebruiken op mijn 5,8 Ghz TX en Rx.
Nu heb ik gelezen dat dit zonder de juiste apparatuur niet mogelijk is,omdat door de hoge frequentie de antennes tot op de millimeter correct moeten zijn.
Nu is mijn vraag;waar kan ik cloverleaf antennes kopen?(maw wie is er bereid om voor mij een setje te bouwen?)

Ik had ze nochthans graag zelf gebouwd maar ik heb de juiste apparatuur niet :(

Alvast bedankt

Hey Lowietje,

Ik heb er samen met fransbr 4 op 1 avond gemaakt en vlieg met 2 stuks daarvan met veel plezier in het rond.
De andere 2 zijn iets minder plezierig ( bereik is wat minder :-)

Gewoon bouwen en voorzichtig gaan vliegen.

Frank

ik ben ook nog op zoek.... en niet bepaald gemotiveerd door alle draadjes om er zelf te gaan bouwen. Het ziet er erg complex uit.... Ik geef liever 50 euro aan iemand die snapt wat hij aan het doen is.....(en de tijd ervoor heeft) iemand?

Even gedult, Sander Sassen zou een receptje maken voor een cloverleaf:)
Ik wacht daar ook op.
Cloverleafs zijn te koop bij Ready Made RC en komen van Ib-crazy.( een amerikaan op rcgroups) hij heeft de apparatuur wel, en ook een malletje waardoor hij direct een flinke partij cloverleafs op de juiste frequentie kan maken.

Volgens mij heeft ibcrazy ook geen meetapparatuur..

Een recept voor 2.4 zal al heeeel kritisch worden.
Voor 5.8 wordt het dus 2 keer zo erg....

In praktijk? lees mijn vorige post..... :-)
tís jammer dat we zo een eind uit elkaar wonen anders wist ik zeker dat we een DIY CL workshop kunnen origaniseren.

als ik de link volg naar Ready RC blijkt er geen voorraad te zijn. Betekend dat dat ze op order gemaakt worden of ligt de productie even stil?

Alex schijnt onder het mes te zijn geweest en heeft een beetje het bijltje erbij neer gegooid .
Foute mails ,slechte betalingen hebben hem een fikse domper gegeven .
En heeft de lol een beetje verloren in de antenne bouw .

Maar zijn antennes zijn door zijn uitleg goed na te bouwen .
Maar het blijft nauwkeurig werken erg nauwkeurig .

ik denk dat ik het ga proberen. Het is nu toch vakantie dus dan is het ook wel weer leuk om een bouw projectje te gaan starten. Ondertussen kan ik toch gaan oefenen met die omni's en achtjes vliegen.

Volgens Peter (Birdman one ) i het zelf maken van een 5,8 Ghz een beetje zoals op de lotto spelen;je hebt maar een zeer kleine kans dat het naar behoren werkt.

Ik zie het ook wel zitten om er zelf te maken volgens de werkwijze die IBcrazy voorsteld.Maar ik doe niet graag werk voor niets.

Lowie

Heb ze ook zelf gemaakt en van de vier werken er 2 prettig !
Kan niet meten of ze echt goed werken maar haal met 200 mw op 5.8 1125 meter...

( angsthaas durft zelf niet verder :-) )

Hoi Frank,

Nou... ben nog even met vakantie, maar dan ga ik ook klavertjes maken hoor voor mijn 5.8
Van Sander de info gekregen welke connectortjes en coax benodigd is (is onderweg), dus kan ik binnenkort ook aan de slag...
Sander zou nog wel een bouwverslag op het forum plaatsen om deze op de best mogelijke manier in elkaar te freubelen.
Ik kijk er naar uit om dit te gaan maken en uit proberen.

Ben benieuwd hoe ver ik zelf durf.... in ieder geval leuk om elke keer weer een stapje verder te durven.

Kun je even een linkje plaatsen naar de juiste stekkers en coax die sander aanraadde?
Misschien begin ik er ook maar aan dan.Ik bouw er gewoon enkele en ik zie wel wat ervan komt.

Als er mensen zijn die eraan beginnen,aarzel niet om foto's enz... te plaatsen.

Dat is de site van Alex (IBCrazy).
Ik heb m'n 5.8Ghz cloverleaf/SPW setje daar ook besteld. Doet het prima voor zover ik nu heb getest, maar ben nog niet ver geweest.

Hmmm, misschien maar eens overstappen op een andere frequentie... want voor 1360 mhz worden de antennes te groot om veilig en fatsoenlijk te vervoeren, en op mijn nemotje te zetten :(

Back