Dag allemaal. Heb nu een paar dagen op deze forum rond gekeken en vind de rc autos helemaal te gek. Ik wil er nu zelf ook eentje kopen, het liefst zelfbouw en wou jullie mening vragen omdat jullie er meer vanaf weten. Cyclone Zelfbouw Rc Nitro kit 1/10st schaal http://www.nitrotek.nl/A1001.htm Deze heb ik op het oog. is helemaal zelfbouw en de prijs vind ik niet gek. - het rijdt op nitromethaan neem ik aan. - 4wd - Team Infinity 18 Motor - Pistool type radio aparatuur - olie e.d. - olie gevulde schokdempers - Voor en Achter differentials - dichte radio tray er staat dat die makkelijk 65km/h zou halen. Wat vinden jullie hier van? ik wil ermee rijden op de parkeerplek, beetje driften e.d. nu heb ik een video beken op hun site van een nitro rc car. is dit een beetje wat ik er van kan verwachten? http://www.nitrotek.co.uk/movies/cyclonevideo.wmv ( deze heeft wel een 15 motor, weet niet egt wat het betekend. denk kleiner)
hallo, Als ik jou was zou ik voor een bekender merk gaan. Dit ivm onderdelen en de kwaliteit van de auto. Deze site ziet er ook wat "goedkoop" uit naar mijn mening. Mijn advies is: ga naar je lokale modelbouwwinkel en laat je door hun adviseren. Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Mvg Lacoste
De .15 staat voor .15 ci ofwel cubic inch, omgerekend is dat 2.5cc. Dat de auto met een .18 motor komt ofwel een 3cc zal niet veel merkbaars aan de prestaties doen. De prijs is goed, teminste als je niet veel te besteden hebt. Je bent (net als de conrad) zeer afhankelijk van 1 leverancier voor een verdere support en onderdelen en reken maar dat je als beginner dat nodig zal hebben. Inderdaad is ook mijn advies om het budget uit te breiden naar een wat bekendere merk, 1 auto die qua opzet en prestaties in de buurt komt is de Kyosho Fazer.
deze heeft de .18 heb zelf de condor zelfbouw bij Nitrotek Ltd gekocht heb hem naar een week gecrasht tegen een boom. Heb direct met Nitrotek gebeld en binnen 3 dagen had ik de onderdelen in huis. Natuurlijk had ik er zelf voor moeten betalen. Maar zover ik had gekeken was er niks goedkoper dan dit op het internet plus de help die je krijgt van de nitrotek medewerker's ze beantwoorden je vraag via mail of telefoon direct. Ze blijken erg veel ervaring te hebben met nitro modellen. ik zou er voor gaan want ik ben behoorlijk blij met mijn condor. en in deze tijd is het behoorlijk moeilijk om geld uit te geven aan je hobby.
Als je wil driften kun je beter elektro gaan, nitro motoren slijten daar veel te hard mee. Moet je heel goed op je toeren letten. Maar dat is je eigen keus natuurlijk.. Als je toch echt graag brandstof wil in die prijsklasse zou ik een carson kopen. Posted via Mobile Device
Ik heb hem besteld en kwam eergisteren binnen, heb m helemaal in elkaar gezet. Ik heb een complete bouwverslag die komt volgende week. Krijg hem nog niet gestart . Jullie horen nog.