De Marui Coors Melling

Kennen jullie hem nog?
Ik ben een paar maandjes geleden in het bezit gekomen van deze auto. In de tussentijd heb ik hem compleet kogelgelagerd en een grondige schoonmaak en afstelbeurt gegeven. Een paar weken geleden heb ik helaas de originele "gouden" velgjes voor de straatbandjes kapot gereden tegen een klein randje. Daarvoor heb ik nu aluminium velgjes gekocht. De originele off-road bandjes heb ik er ook nog bij. Ook is er een asje in de behuizing van de tandwielkast gaan smelten doordat er toen nog glijlagers inzaten. Dit gedeelte was niet erg slim geconstrueerd vond ik zelf. Ik heb het echter opgelost en de auto is dus rijdende. Hier een paar foto's:
219axs1.jpg

2ahck21.jpg

en met de nieuwe velgjes:)
5wdlbr.jpg

lijkt beetje op een nascar wagen. Leuk. Heb je ook wat foto'tjes van onder de kap?

sterker nog...het IS een nascar wagen. Toen de tijd (midden jaren 80) bestond deze ook echt;) zoek maar op op google via Coors Melling. Het chassis van deze marui auto is gebaseerd op een buggy-onderstel van hetzelfde merk.

2rrpcua.jpg

wsv0v4.jpg

Laatst bewerkt:
mooie wagen, ik heb hem vroeger ook gehad.
Heb hier nog wel zijn zusje staan: de Ninja. moet nog het een en ander aan gebeuren, maar dat komt ooit wel eens...

375595105_5_GyrT.jpeg

btw, waar heb jij de lagers gekocht, want het zijn best wel onmogelijke maten (en dus duur)

Ik was dus te voorzichtig :lol:

Wel jammer van die velgjes zeg... Die gouden stonden er echt een stuk beter onder... Ebay afspeuren he!

Ik was dus te voorzichtig :lol:

Wel jammer van die velgjes zeg... Die gouden stonden er echt een stuk beter onder... Ebay afspeuren he!

Ik vind het op zich ook wel jammer dat de velgjes kapot zijn, maar mooi vond ik ze niet:P Ze waren van keihard plastic dus konden geen enkel stootje hebben. Een "nieuw" setje rijdt ik waarschijnlijk dus ook wel weer kapot:P De velgen die ik nu heb passen qua maatvoering net niet goed eronder. Dit vanwege een ander soort wielmeenemers en iets kleinere diameter van het wiel. Ik heb gelukkig nog het originele grijze setje velgen welke exact tzelfde zijn als de gouden:) En over of de nieuwe velgen mooi zijn of niet...smaken verschillen:)
De lagertjes heb ik gewoon besteld bij mijn plaatselijke modelbouwwinkel en deze kon ze zonder moeilijkheden leveren. Ik vraag me alleen wel af hoe lang ze meegaan want duur waren ze niet. Slechts 1 euro per stuk. De kwaliteit zal dus wel tegenvallen, maar vooralsnog gaat alles goed.

geef me ff de naam van die winkel, kheb er een stuk of 20 nodig.
scheelt me een hoop duiten. ik betaal gemiddeld tussen de 2 en 5 euro per lager

vandaag na vele uren rijden en tegenwoordig ook driften de tandjes van het achterdifferentieel kapot gereden (van de 3 kleine kegeltjes). heeft er iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen of heeft iemand nog wat liggen?
gr

Ik denk dat ik die nog nieuw heb liggen. Ik heb de Coors zelf nooit gezien, maar hij lijkt op de Ninja. Ik vermoed trouwens dat die kegel tandjes in de Ninja, Samurai en Coors hetzelfde zijn.

Laatst bewerkt:
klopt, in elk geval de ninja dan. Van de samurai weet ik het niet zeker en anders via e-bay: onderdelen zat daar!

maar vind je het niet een beetje zonde om ermee te rijden....als je wat stuk rijdt, dan heb je weinig kans om aan onderdelen te komen.
Die van mij staat mooi op de werkbank (stof te happen)

van de ninja dacht ik al dat die hetzelfde zijn. maar ik vind het helemaal niet sonde om ermee te rijden. daarvoor is hij tenslotte gemaakt. show-waardig was hij toch al niet helemaal. maar ik zal eens kijken voor die tandwieltjes van de ninja dan, op ebay heb ik vannochtend in elk geval niks gevonden. hoop dat ik hem weer aan de praat krijg haha

Helemaal mee eens ;-) Als de auto nieuw gebouwd is en zo oud zal ik er zeker niet mee rijden, maar deze is daarvoor gemaakt !

Ik heb deze tandwielen liggen, het nummer staat er ook op. Zijn dit de tandwielen ?

bevelgear.JPG

volgens mij zijn ze dat wel alleen zijn die kleine kegeltjes bij mij van staal en die zijn nu dus kapot. ik verwacht dat die plastic/nylon tandwielen dan niet sterk genoeg zijn? ik had er denk ik niet mee moeten gaan driften, daar zal het wel aan liggen. zou u eventjes na willen tellen hoeveel tandjes die tandwielen zijn? Zowel de grote als de kleine. dan kijk ik ook even het nummer na in de manual die ik nog heb liggen. kunt u (jmellipse) mij misschien een vraagprijs zenden via pb?

Deze zijn inderdaad berucht. Ik weet nog dat ik toen der tijd constant die dingen moest vervangen.

Ik heb ze in de Samurai wel van staal zitten, ik zal vanavond even kijken.
Verder zal ik ook nog veel losse kegel tandwielen hebben denk ik.
Ik zal ze vanavond zoeken en even tellen.

de tandwielset zou inderdaad kunnen passen (nummer 304). echter heb ik mijn bedenkingen bij plastic tandwielen. Ik heb in de handleiding ook nog de metal bevel gear set gevonden waar alleen de kleine kegeltandwieltjes (6 stuks) in zitten. Deze begint met order nummer 407

Back