eindwerkstuk: vliegen op zonne-energie

Hoi,

het onderwerp van mijn eindwerkstuk is vliegen op zonne-energie. :)
niet voor niets natuurlijk, heb ik eindelijk een heel goede reden om een model te bouwen wat ook daatwerkelijk op zonne-energie kan vliegen.

wie weet een winkel waar ik zonnecellen kan kopen, tot nog toe heb ik ze alleen bij conrad gevonden en dat geeft een beetje wijnig keus...

ik zal jullie op de hoogt houden van mijn ideeën en vorderingen.

Groeten Halmar

zonnecellen die jij nodig hebt zijn flinterdun, en komen boven de 50 € per cm2 meen ik... hoe dunner hoe duurder..

Bericht 667.... toeval

Eelco zei:
Sorry, maar het vorige berichtje was nr. 666 en dat moest snel even een nummertje hoger worden :wink:

Hoi Halmar,

Wat heb ik eigenlijk nog niet gebouwd en gevlogen denk ik dan..... :wink: Zie bouwen en vliegen 2002/1 en/of FMT 2001/1

Interessant is het boek ´Solar Modellflug´ van Helmut Bruss ISBN 3-88180-017-4

Zie ook www.dienlin.de of http://www.lemo-solar.de/

O ja...........niet in de schaduw van de wolken vliegen :!: :!: :!: :D :D :D

Sorry, maar het vorige berichtje was nr. 666 en dat moest snel even een nummertje hoger worden :wink:

Kopen? Neem eens contact op met Shell, zij hebben een jaar geleden een zonnepaneelfabriek gebouwd/overgenomen. Even zelf zoeken. En dan ben je de arme student en of Shell briljante onderzoekers in de dop wil matsen. Misschien dat deze mensen je kunnen helpen, zij hebben connecties:
http://www.alpha-centauri.nl/ (de Nuna solarracer)

Zoek contact met Arthur Leeuwangh. Hij is een van de experts (misschien wel DE expert) in Nederland op het gebied van modelvliegen op zonne-energie. Doe hem de groeten van mij...

Eelco zei:
Interessant is het boek ´Solar Modellflug´ van Helmut Bruss ISBN 3-88180-017-4

zeker een interesant boek, ik heb hem al :wink:
meteen goed voor m'n duitse leesdosier :roll:

Hoe kom ik aan bouwen en vliegen 2002/1?

badankt allemaal, ik kan weer een tijdje verder :D

Groeten Halmar

halmar, check wat Jorizz zijn resultaten waren met een oude graupner(?) kist. Lijkt me leuk om te doen trouwens! Al is het meer een voorjaar's plan, om dan in de zomer mee te gaan vliegen.

succes, rz :fadein:

Bovenstaande mensen vliegen zelfs een zelfstartende zonne-energie aangedreven mandragende electrozwever (echter met andere zonnecellen dan op hun site).

Groeten Aaalie

Bruno van Hoek zei:
Heb je Arthur al bereikt?
:?: Hij heeft n.l. alle informatie die je nodig hebt. Je kunt natuurlijk op allerlei sites gaan kijken als je dat leuk vind, maar als je resultaat wilt zou ik hem even bellen of E-mailen.

Op deze site staat veel informatie.

http://personalpages.tds.net/~dbeck/

This is the homepage of the model plane, Solar Solitude. This plane is a solar powered electric radio controlled model that held an altitude record of 4210 feet, and also a world distance record with a 24.7 mile flight. It's longest flight has been 6 hour 1 minute. All of this was done with no batteries in the plane!

Hmmm is het niet goedkoper om eens te kijken of je de cellen uit bestaande producten kunt slopen? Ik geloof dat die tuinverslichtings setjes flinke cellen hebben voor niet duur.

Wel een verkeerde tijd om met zo'n project te beginnen Halmar. Ik denk dat je komende tijd niet veel zon en weinig wind te zien krijgt ;)

Bruno van Hoek zei:
Bruno van Hoek zei:
:?: Hij heeft n.l. alle informatie die je nodig hebt. Je kunt natuurlijk op allerlei sites gaan kijken als je dat leuk vind, maar als je resultaat wilt zou ik hem even bellen of E-mailen.

nope, waar vind ik hem?

@Satoer
die setjes kosten ongeveer 10-15 euri, een losse, grotere, cel kost rond de 4-5 euri. :wink:

ik weet dat het een beetje een verkeerd seizoen is maar ik moet in maard een precentatie houden :roll:

Halmar zei:
Bruno van Hoek zei:
Bruno van Hoek zei:
nope, waar vind ik hem?
Hoe zoek jij normaal naar mensen? Ik tik in Google 'Advanced search' de complete naam in en dat is meestal voldoende. Zo ook hier. Moet je ook eens met je eigen naam doen.... 8O

ik heb als ik hetme goed herrinner zonnecellen gezien bij radio shack in gouda, ik kan er maandag wel even langs gaan om te kijken hoe duur deze zijn, maar ik dacht dat ze 34,95 waren voor een plaatje van iets van 10x10 cm

maar hou je zelf niet vast aan dit bericht want het kunnen net zo goed zwarte plaatjes zijn die ik heb zien hangen

ronnie

Back