ESH wedstrijd zondag 13 april in Hengelo (Ov)

Discussie in 'Speedboten' gestart door BJ, 2 apr 2014.

  1. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov
    De winterslaap is voor velen voorbij, en ontwaken de E-speedvaarders ook weer her en der.
    We bijten dit jaar de spits af in Hengelo;
    Op zondag 13 april wordt er weer door de Electro Speed Holland (ESH) vaarders een -voor de latere NK meetellende- voorronde gevaren op het Tuindorpvijver aan de Vijverlaan 63 te Hengelo.
    Aanvang wedstrijd: 10 uur.
    Wedstrijdvaarders zullen er vroeger zijn gezien allerlei voorbereidingen, opbouw, parcours, etc. Er wordt geprobeerd om 3 heats af te werken op deze dag.

    Er wordt gevaren in de klassen:
    FSR-E-Eco Expert (typische 'Standaard' of 'Start' eco boten mogen hierbij uiteraard ook meevaren)
    FSR-E-Mono 1
    Mini Mono
    Mini Hydro
    FSR-E-Mono 2
    FSR-E-Hydro 1

    Er wordt gevaren volgens het door de ESH opgestelde accu-reglement. De buitenlandse reglementen op dit gebied vallen daar zonder probleem tussen; Veiligheid staat voorop.

    Aanmelden (voorinschrijving is inmiddels geopend!) kan t/m donderdag 9 april via de ESH site wedstrijdinfo i.v.m. inplannen van de vaargroepen (-> inschrijvingen).
    Maar een 'verdwaalde' vaarder zullen we op die dag echter niet weigeren.
    Betaling v/d inschrijving vindt plaats op de dag zelf bij de wedstrijdcommissie, voor aanvang van de 1e heat.

    Net als vorig jaar proberen we op de dag zelf een zo goed mogelijk ovaal parcours in het water te krijgen. Het e.e.a. is echter weer afhankelijk van de Stichting Beheer en Exploitatie Tuindorpbad. We zijn dit jaar wat vroeger dan normaal en vooralsnog lijkt dat voor het varen aan de waterkant geen probleem te zijn.

    Vaarders dienen liefst hun eigen tafels mee te nemen om de boten en materiaal op te zetten, een stoel mag ook maar er zijn binnen ook wel genoeg stoelen.
    Er is 230 V voorhanden middels enkele stopcontacten in het gebouw voor diegenen die via een voeding willen laden. Neem voor de zekerheid dan ook een verlengsnoer cq haspel mee.
    Er is tevens weer koffie, thee, frisdrank en een warme hap (gehaktbal) verkrijgbaar.

    Groet, BJ
     
  2. stevendegraaf

    stevendegraaf

    Lid geworden:
    2 jul 2012
    Berichten:
    155
    Locatie:
    maarssen
    Top!

    inschrijving is de deur uit. Hoop dat de balken niet in het water liggen, maakte het de laatste keer wat "spannend"

    Heb er zin in :)

    Gr. Steven
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ik en mijn vader komen kijken! ben benieuwd hoe het daar gaat op zo'n wedstrijddag! ook ter voorbereiding om ooit eens mee te doen..:cool:

    Gr. Sam
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.856
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Sam,

    Neem je boot mee, kun je in de pauze een rondje varen.

    Groeten, Jan.
     
  5. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    was ik idd wel van plan ja! ik ga dan maar nog eens goed kijken naar de afstelling van m'n bootje, want hoe het nu gaat, kan ik hem natuurlijk niet vertonen haha.

    ik heb er zin in!
    Gr. Sam
     
  6. Erwin1992

    Erwin1992

    Lid geworden:
    22 mei 2012
    Berichten:
    445
    Locatie:
    Marum, Groningen
    Zoals het lijkt ben ik ook in de gelegenheid te komen. Het riggertje zal hoogstwaarschijnlijk ook mee komen. Misschien dat er in de pauze een rondje gevaren kan worden.

    Groeten erwin
     
  7. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ik woon in Haaksbergen dat is erg dicht bij hengelo. maar mocht die dag nou net uitkomen op mijn verjaardag :mad: ik had sam en anderen van het forum wel willen zien :(


    edit: ik kom toch wel. ik kom om 10 uur.. lang niet de hele dag. ik kom ook niet varen omdat er nog geen waterkoeling in mijn speedboot zit
     
  8. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Helaas, door het mooie weer van de afgelopen dagen en dat april ook wat lastig valt voor het zwembad met de data (Ronde van de Tuindorpvijver, Koningsdag, Pasen) is ook de Stichting Tuindorpbad nu al zeer actief geweest en liggen de houten palen alweer in het water:

    http://www.modelbouwforum.nl/forums...-p4060001-tuinddorpvijver-de-houten-palen.jpg


    Uiteraard werd door hun ook meteen de houten steiger uitgeklapt:
    http://www.modelbouwforum.nl/forums...03-tuindorpvijver-nog-s-de-houten-steiger.jpg

    Het springkussen ligt er nog niet in aan de rechterkant, maar ook dat kan er volgende week alsnog in liggen. Hiervoor hebben ze echter duikers nodig om het vast te zetten op de bodem.

    Het wordt volgende week dus weer iets lastiger sturen. De grote roeiboot is vorige week ook gelijk geverfd en is pas gisteren in het water gegaan. De 3 ecoboeien liggen daardoor in ieder geval al in het water.

    Helaas, het is niet anders.

    Groet BJ
     
  9. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    gaat het niet door? :(
     
  10. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.856
    Locatie:
    Sneek
    Nee Thijs, de moeilijkheidsgraad voor het sturen is verhoogd door de extra nabijheid van obstakels...
    Een stuurfoutje kan nu gelijk einde wedstrijd zijn.

    Lezen is een kunst.

    Groeten, Jan.
     
  11. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Inderdaad, zoals Jan al aangaf, het gaat gewoon door.

    Het aantal qua deelnemers zijn er nog niet veel. Tot nu toe zijn er -officieel- nog maar 3 vaarders die zich hebben aangemeld. Maar de meesten zullen zich deze week wel gaan melden bij de inschrijving via de ESH site, zoals gewoonlijk.

    Groet, BJ
     
  12. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    tjee is die ruimte tussen de oranje boei en die houten palen waar je tussendoor moet sturen? ben benieuwd!

    Gr. Sam
     
  13. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Nou, zó lastig maken we het niet hoor!

    Die houten palen worden van tevoren wel weggehaald zoals altijd zodat we hier nauwelijks last van hebben, anders heeft hier een wedstrijd houden gewoon geen zin.
    Alleen de Hydrovaarders (alle klassen behalve eco) zullen steeds als ze vanaf de fontein de rechterkant op gaan steeds even moeten opletten met sturen, de ecovaarders hebben al helemaal geen last van de palen.

    Wat wel oppassen blijft zijn de 2 palen die net boven het water uitsteken, links (waar de uitklapbare steiger normaal aan vast zit) en rechts in de vijver. Die worden nog extra gemarkeerd met gele banden. Ook het draaipunt van de houten palen bovenin wordt nog extra gemarkeerd, daar moet je allemaal NIET tegenaan varen...
    De uitklapsteiger wordt ook weer ingeklapt tegen het betonnen deel aan.

    Het ovaal parcours is dan ook niet exact volgens de regels, maar een iets aangepaste versie i.v.m. de obstakels. maar het is een goed lang ovaal parcours en voor iedere hydrovaarder hetzelfde.

    Groet BJ
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2014
  14. stevendegraaf

    stevendegraaf

    Lid geworden:
    2 jul 2012
    Berichten:
    155
    Locatie:
    maarssen
    BJ,

    Is het geen optie om links te varen bij de fontein? Volgens mij is daar maar 1 obstakel, de fontein.

    Gr. Steven
     
  15. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Wordt denk ik ook lastig, bovenin zit ook nog het draaipunt van de palen, en ook daar zit een paal net boven het water wat dan zo'n beetje in/bij het vaarparcours ligt. Tevens vaar je dan naar boven en weer naar beneden, zijn we ook niet gewend ;).

    Maatr zoals het parcours normaal ligt gaat het op zich ook wel goed. Het blijft toch altijd weer uitkijken, zo'n eerste keer van het jaar voor de meeste vaarders.

    Groet BJ
     
  16. stevendegraaf

    stevendegraaf

    Lid geworden:
    2 jul 2012
    Berichten:
    155
    Locatie:
    maarssen
    BJ,

    Doelde er meer op de stijger uit te klappen en helemaal links te varen, op het gedeelte waar we normaal gesproken niet komen. Daar heb je namelijk alleen de fontein voor zover ik het weet.

    We zien het zondag wel.

    Gr. Steven
     
  17. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov
    De heatindeling is inmiddels bekend op de ESH site. Zo te zien missen we wat vaarders door omstandigheden, maar al met al toch weer een leuk aantal.
    Aan het weer zal het niet liggen, dat ziet er al goed uit!

    Groet BJ
     
  18. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    was erg leuk! heb nog een paar mensen gezien van hier. nog een paar tips gekregen over de waterkoeling enz
     
  19. Erwin1992

    Erwin1992

    Lid geworden:
    22 mei 2012
    Berichten:
    445
    Locatie:
    Marum, Groningen
    Goed om eens een bijeenkomst als deze mee te maken. Ondanks het kleine gezelschap een hoop bijgeleerd en gezien. Ik hoop samen met mijn kameraad (nieuw mbf lid andre) de volgende keer ook mee te doen.

    Groeten,
    Erwin
     
  20. BJ

    BJ

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Hengelo Ov

Deel Deze Pagina