Goedkope verlichting setjes

Robbie TPC

Forum veteraan
Ik wil iedereen even erop attenderen dat als je goedkope verlichting nodig hebt voor je model het nu de tijd is om die aan te schaffen, aangezien we in de kerstperiode zitten :-)
Ben bij Blokker, Xenos en Intratuin geweest om wat licht setjes te kopen, ze kosten allemaal rond de 2 euro. Voor die prijs hoef je niet zelf te zitten klooien met LEDjes draadjes en weerstandjes, er zit ook nog een batterijhouder bij.

Om te beginnen met deze setjes die ik gekocht heb bij Blokker en Intratuin, mooie van deze is dat je ze in het water kan leggen, verkrijgbaar in 4 kleuren rood, blauw, groen en geel/warm wit.

Foto-E3XZ43AP-D.jpg

Dit setje komt bij Xenos vandaan, niet waterproof wel mooie warme verlichting.

Foto-DUHW6AB3-D.jpg

Deze was wat duurder (5 euro) bij Intratuin, setje van 20 lampjes in verschillende kleuren.

Foto-EZ7HAAYC-D.jpg

En hier nog een setje witte LEDs van Blokker voor 2 euro.

Foto-IE3F7CNK-D.jpg

Verlopig heb ik even genoeg verlichting voor m'n modellen :yes:

Heel leuke tip Robbie!

Maar wat moet je dan doen als je er vb. maar 1 of twee lichjes nodig hebt?
Kan je deze er dan gewoon tussenuit knippen ?

Ik ben een echte leek op dit gebied...
Aan lampjes kan ik wel aan uit maar aan ledjes niet..

Nu we toch over verlichting bezig zijn.

Als je "orginele" verlicht op de auto wil, hoe moet je die dan voeden?
Heb je dan extra accu nodig of hoe werkt zoiets?

De auto's heb je met verschillende voltage's.

Ik ben een complete leek op dit gebied, heb mooi setje leds gezien (om in het donker te rijden), maar verder niks mee gedaan omdat ik (nog) niet weet hoe dat precies werkt.

Wel Robbie bedankt voor deze tip, ben direct naar blokker gegaan en heb mij ook een tiental setjes aangeschaft. Juist die laatste set, zaten deze normaal in een glazen bol voor 4.99€ ? want los heb ik deze in blokker niet gevonden.

Geen dank Frank :thumbsup:
Het laatste setje in de eerste post zat niet in een glazen bol, die was los verkrijgbaar voor 2 euro.
Kan zijn dat de Blokker filialen in België een iets anders assortiment hebben dan in Nederland.

Nu we toch over verlichting bezig zijn.

Als je "orginele" verlicht op de auto wil, hoe moet je die dan voeden?
Heb je dan extra accu nodig of hoe werkt zoiets?

De auto's heb je met verschillende voltage's.

Ik ben een complete leek op dit gebied, heb mooi setje leds gezien (om in het donker te rijden), maar verder niks mee gedaan omdat ik (nog) niet weet hoe dat precies werkt.
Bij deze die robbie heeft zit een houder voor batterijen, en een knopje om hem aan en uit te zetten. Je hebt ook speciale RC licht setjes , sommige daarvan hebben nog werkende knipperlicht ook. Die moet je dan aansluiten op een kanaal van je ontvanger.

Hier is al eerder een topic over geweest. Daar kwamen ook de goedkope setjes van de Aktion voorbij.

Ik heb ook zo'n setje, gaat gewoon direct op een 1S Lipo en dat werkt prima.

Hier is al eerder een topic over geweest. Daar kwamen ook de goedkope setjes van de Aktion voorbij.

Ik heb ook zo'n setje, gaat gewoon direct op een 1S Lipo en dat werkt prima.

Thanks voor de tip :thumbsup:
Zojuist bij de Action geweest en een setje gekocht van 20 (warme) LEDs voor slecht 1 euro en 30 centen.

Foto-LCYQPCU8-D.jpg

Voor de mensen die ietsjes meer willen uitgeven en een mooie passende set willen hebben op bijvoorbeeld een 1/10 auto... Bij R2Hobbies hebben ze led setjes voor zo'n 7 euro excl verzendkosten:
KLIK

Bijvoorbeeld:
01.jpg

Laatst bewerkt:
Dit topic even uit de sloot halen want de donkere dagen komen er weer aan.
Sinterklaas is er nog niet maar er zijn al winkels die hun kerstartikelen aan het stallen zijn.

Mocht iemand nog ergens aantrekkelijke verlichting setjes hebben gezien, gooi het aub in de groep :thumbsup:

Back