Herbouw cyclone pitts s12

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door razor, 19 sep 2010.

1. razor

razor Guest

ik heb een jaar geleden een pitts s12 gekocht bij cyclone in china,

[media=youtube]58sH5tJsI6k[/media]

daar zijn ongeveer 3 vluchten mee gemaakt, en toen kwam ik tot de conclusie dat de kist niet voldeed aan mijn verwachtingen, op zich vloog hij goed, maar een en ander liet nogal te wensen over,

de folie laat overal los, en zit er als een natte lap omheen, de hout constructie is weliswaar degelijk, maar de afwerking van het skelet is ook verre van goed, overal zitten scheuren in het balsa, op sommige plekken is het zo dun geschuurd dat je het als vloei kunt gebruiken, kortom, ik was er toen zo zat van, dat ik besloten heb, het project Pitts maar tot later aan de kant te schuiven.

vorige week ben ik begonnen met het restaureren van de Pitts, ik heb alle folie eraf gehaald, dit was in niet meer dan 10 minuten klaar, ik had meer werk om de rudder horns los te schroeven dan met het verwijderen van de folie.

als eerste heb ik een ondervleugel van nieuwe achterlijst en voor lijst van hetaileron voorzien, en deze daarna opnieuw geschuurt en gefolied met Oracover.

omdat ik nog niet genoeg balsa in huis heb vervolgens verder gegaan met de romp...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Wat waren de dingen waar je niet echt tevreden mee was
    Buiten dat de cover los laat
    Het loslaten van de cover kan namelijk erg makelijk verholpen worden
    door de voor rand in te smeren met epoxsie
    Dat voorkomt dat er lucht onder de cover komt

3. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Hmm cyclone gebruikt dus geen oracover? Dan zijn de pilot-rc kisten toch echt een klasse beter.

4. razor

razor Guest

daarvoor koop je toch geen kist, als je die al moet insmeren met epoxy, dat staat als een vlag op een modderschip,dat ziet er niet uit..

ik heb alle folie eraf gehaald, en ben begonnen met het vervangen,

de ailerons liggen niet in lijn met de vleugel, er zitten op tallose plekken breuken en scheuren in het balsa, hij is niet strak geschuurt/afgewerkt,

het is een ontzettend mooie bouwdoos, maar het zou een stuk interesanter zijn, als ze hem als bouwdoos zouden leveren...

5. razor

razor Guest

nee, het is het woord folie eigenlijk niet eens waard, als je er een gat in steekt, scheurt het helemaal uit, en wc papier plakt beter.

6. razor

razor Guest

7. Jeroen van Zutphen

Jeroen van Zutphen

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Heb je er maar echt 3 vluchten mee gedraaid?
    Hoe waren de vlieg eigenschapen voor zo ver als je het kan zeggen?

Het is wel bekend dat de meeste chineesen kisten geen oracover gebruiken, maar na 3 vluchten is toch wel heel snel.

8. razor

razor Guest

hi jeroen, ik heb net al even in jouw draadje geantwoord

9. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Ik bedoelde op de voor rand onder de motorkap
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een aanfluiting vind als de cover los komt
    Dan liever iets duurder en met oracover
    Ik volg dit draatje op de voet dat snap je natuurlijk wel

10. razor

razor Guest

momenteel ligt de restauratie stil, ben eerst bezig de extra te bouwen als die klaar is, volgt de pitts..

11. cyclone pitts s12

Razor,

even een onbescheiden vraag, wat heb je daar nu voor moeten geven?

Peter

12. razor

razor Guest

voor de kist?

400,-
    motor 400,-
    verzenden 200
    inklaren 200

13. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Razor ik had jouw foto,s gemaild
    Heb je daar nog wat op kunnen zien
    Ik heb niks meer van je vernomen
    Dat vind ik erg jammer

14. razor

razor Guest

jweel , er zijn wel dingen gewijzigd, maar o.a. het landings gestel is nog het zelfde,

begrijp me goed, de kist is niet slecht, in tegendeel, hij zit best deugdelijk in elkaar, maar de hele afwerking, en verlijming is bagger

15. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Ik denk dat dat nu juist ook 1 van de dingen is waar ze in cina met de nieuwe uitvoering wat aan gedaan hebben
    ik heb er 1 erg goed bekeken maar ik voel nergens dunne plekken van overmatig schuren en alles is erg strak
    hoe de verlijming is van de nieuwe kisten dat is lastig te conteroleren
    maar ik hoop dat dat ook verbeterd is
    Bij mijn sukhoi is het goed maar dat zecht natuurlijk niks
    Ik heb eens de tigermoth van robbe gehad met een 25 cc supertiger
    dat was een heel duur setje toendertijd maar daar lieten de ophangpunten voor de servo,s los

Ik blijf dit draatje volgen
    en eventueele verbeteringen wil ik graag doorgeven aan ciclone

Sucses met de pits

16. razor

razor Guest

het probleem met de pitts, is dat hij zo enorm hoog op zijn poten staat, waardoor je moment op die poten bij een landing erg groot is, daardoor moet het landingsgestel ERG goed vast zitten, en dat zouden ze meteen betere kwaliteit hout alsmede een grotere plaat moeten doen..

zelf heb ik er een plaat 6mm vliegtuig multiplex in verlijmd, met een laagje kool er over,

17. j.weel

j.weel

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Kun je daar wat foto,s van maken dan kan ik dat als optie bij de modellen die ik heb inbouwen
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de plaatsing van het landingsgestel ook wel apart vind en dat i erg hoog staat
    te hoog als je het mij vraacht

18. razor

razor Guest

kan ik wel, maar doe ik niet, dan moet ik weer de hele handel slopen, en daar heb ik geen zin in.

19. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Ciclone heeft nog een heel eind te gaan willen ze dezelfde kwaliteit ls pilot rc gaan leveren.

20. razor

razor Guest

precies...

Deel Deze Pagina