Modelvliegend Nederland: De HLC (Hoofddorpse Luchtvaart Club) in Abbenes organiseert wederom haar jaarlijkse Warbird dag op zondag 14 Okt. as. op onze nieuwe locatie in Abbenes. Het is inmiddels een traditie geworden sinds we enkele jaren gelden hiermee zijn begonnen op onze voormalige locatie in Hoofddorp, en in de loop der jaren is het uitgegroeid tot een leuk aangekleed evenement. Op deze dag werden in eerste instantie alle HLC leden opgeroepen om met hun aanhang met al hun warbirds te komen. Uiteraard moeten het warbirds zijn (oorlogs vliegtuigen en heli's). Het format is gewoon een gezellig dag te organiseren en lekker te vliegen of je warbird mee te nemen ter demo. Het vliegveld wordt dan zo goed als mogelijk omgebouwd naar een leger basis met camouflage netten met div. kampen voor Amerikaanse, Engelse, Duitse, Russische etc. toestellen. Er wordt dan ook muziek afgespeeld uit de oorlogs tijd. Vorig jaar hadden we nog de beschikking over een behoorlijke leger tent, maar helaas kunnen we daar dit jaar geen gebruik van maken. Een ieder wordt dan ook opgeroepen om ook gekleed te komen in oorlogs outfit. Indien gewenst dan kunnen we wat leuke dingetjes organiseren zoals spontane scrambles, formatievluchten (niet voor turbine jets) van soortgelijke toestellen, misschien zelfs een combat. etc. Oproep: Mocht je het leuk vinden dan kunnen ook niet leden deze dag komen meedoen met hun warbird toestellen, vliegtuigen, heli's (en ook jets). Graag eens wat meer Oorlogs Heli's aangezien die er vaak niet waren. Sinds we daar vliegen hebben we wel strenge geluids normen en zal je toestel eerst even gekeurd moeten worden, alvorens je ermee de lucht in kunt (dit neemt slechts enkele minuten in beslag.). Ook hebben we wat strenge normen tav. waar je wel en niet mag vliegen, hoever en hoeveel tegelijk, maar dat wordt ter plekke tijdens de briefing uitgelegd. Vliegtuigen met een grote benzine motor zullen er waarschijnlijk niet door komen. Ook voor jou geldt, als je komt, dan wel in Oorlogs Outfit (je hebt vast wel ergens nog wat leger spul liggen) en meld je van te voren even aan. Mocht je ons aan een legertent kunnen helpen dan horen we het graag of als je leger spullen hebt om de boel leuk aan te kleden dan horen we dat ook graag (mailtje aan: Events.HLC@Gmail.com). Er is beperkt 220 volt aanwezig maar neem voor de zekerheid je eigen laadaccu mee. Jeff Brunet namens de evenementen commissie van de HLC.
Ik heb geen warbird. Ben wel lid van HLC. Misschien kom ik wel even kijken. Overigens is Uithoorn heel dichtbij. Ik kom van de andere kant van het water.
Ik zou graag een Spitfire gaan vliegen, maar heb nog weinig ervaring (Hobbyzone Super Cub ), op de sim lukt het heel aardig met de spitfire maar of de stap er eentje te ver is van de Super Cub naar een Spitfire? Kom dus graag naar deze dag om wat ervaren vliegers aan het werk te zien, en wie weet trekt deze dag mij wel over de streep Maar hoe laat beginnen de activiteiten eigenlijk???? Jan
Maukoop, je bent natuurlijk welkom (hoe heet je, kon geen Maukoop op de ledenlijst vinden.).? Jan, je hebt geluk. Toevallig vliegt Ries (Spitfire) bij ons, en ik hoef natuurlijk niet uit te leggen welk type vliegtuig zijn favoriet is... zie je dan ook zondag. Allen, Uiteraard staat en valt alles met goed weer, en dat is nu juist altijd het grote probleem in NL. We melden wel van te voren nav. de voorspellingen of het evenement doorgaat of niet. Het evenement is gepland om vanaf 10:00 uur van start te gaan. Er is ook Catering aanwezig. Aangezien we net verhuisd zijn van Hoofddorp naar Abbenes zijn we eigenlijk weer een beetje terug naar 'af' met onze huisvesting etc. Hadden we voorheen een groot clubhuis met alles wat wenselijk was moeten we het voorlopig doen met een prachtige omgebouwde container als (tijdelijk) clubhuis. Neem dus voor alle zekerheid zelf een opvouwbare stoel mee, als je wilt kunnen zitten althans. Jeff.
Helaas heeft het minder aanmeldingen opgeleverd dan gehoopt. We hebben besloten om de Warbirddag gewoon door te laten gaan ondanks de wisselende weersvoorspellingen. We denken dat het wel mee zal vallen en anders hebben we een prachtige nee leger boogtent. Tot Zondag.