Hotbodies Ve8 1/8 electro buggy

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rcdaan, 6 jun 2010.

1. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Hoi allemaal,

Graag wil ik even m'n laatste aanwinst showen... de Hotbodies Ve8.

Ik heb gekozen om zelf een auto in elkaar te zetten en vraag me niet hoe maar m'n oog viel op de Hotbodies. De laaste keer dat ik een auto in elkaar heb gezet was 15 jaar terug, namelijk een Grasshopper. Laatst kwam ik er achter hoe ver de techniek sindsdien is gevorderd dus ik stond helemaal versteld van de snelheid van de electro auto's tegenwoordig. Dus er moest er ook maar 1 komen ;)

Specs:

Neu-Castle 1515 2200kv
    ZTW 120A esc
    2x 2s 5000mah lipo's
    Futaba Attack stick zender

Het enigste probleem dat ik nog heb is dat ik de esc niet vastgezet krijg. Zie laatste foto's.... de esc is te groot voor het frame. Nu zet ik'em op z'n zij en met wat dubbelzijdig tape en een paar tywraps zet ik'em vast. Niet ideaal want na een crash kwam die weer los. Als iemand een idee heeft... ??

Maar wat een brute bak zeg.... erg leuk ding !!!! :D

Zijn er trouwens meer mensen op het forum met deze auto? Ik kon namelijk niets vinden...

Na 2 dagen bouwen het resultaat:

En nog een filmpje van vanmiddag:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Vette buggy!!! Ik heb zijn neefje de Hpi Vorza :D

3. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Je zal dan toch voor een kleinere esc moeten gaan.
    Als ie echt het veld in gaat gaat ie veel meer te verduren krijgen.
    Ik heb een 1/8 electro-buggy RTR gekocht en de esc was na 2 x rijden al los, dus had ik em vastgezet met velcro,werkt goed.

4. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Die is ook erg vet ja!!! Als ik niet zelf had willen bouwen had ik ook een Vorza gehaald.

Zo'n Mamba monster esc kost bijna 2x zoveel als deze... is me een beetje te gek... (weet niet als die kleiner is trouwens) nou ja, ik vind er nog wel wat op.

velcro.. moest eerst opzoeken wat dat was... hahaha klitteband dus... zou ook een oplossing kunnen zijn.

Laatst bewerkt: 6 jun 2010
  5. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Imo een van de lekkere buggy's. Zo smal! Enkel plastic chasis vind ik minder leuk. Maar binnenkort zijn alu chasis beschikbaar. Mijn regelaar op mijn losi zit vast met velco die kleeft langs 1 kan. Stuk op ESC plaat, stukje op ESC zelfs. Op elkaar zetten en dan nog een ziptie erover dat ie zeker niet los komt bij een crash. Ziptie niet super vast maken. Gewoon lichtjes aanpassen zodat je velco nog als kussentje kan dienen tegen klappen.

6. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Mooi :D wat heb je dit beest betaald?

7. kyoshoTF-5

kyoshoTF-5

Lid geworden:
    9 aug 2009
    En alweer iemand met een 1/8 brushless buggy.:D
    Je kan er tegenwoordig niet meer omheen.
    Vette buggy.
    Ik heb ook getwijfeld tussen de LRP S8 BXe en de HB.
    Ben voor de S8 gegaan. Omdat ik die toen in de aanbieding zag staan.
    Heb je trouwens de schijfrem in gebruik?

groeten, wesley

8. TheNewbie

TheNewbie Guest

hody shit! mooie buggy. ik wou dat ik het ook kon betalen

9. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    380 euro voor de kale buggy bij pkracing.nl

Ook relax die S8, net even plaatjes op google bekeken. Die gaat vast ook wel ;)

Ik wilde de schijfrem wel gebruiken. Onder het mom van: als het er op zit gebruik ik het ook. Dus alles netjes gemonteerd. Enkel heeft m'n zender geen 3e/mix kanaal. Dus ik had de esc en de remservo met een y verbinding op de ontvanger aangesloten. Toen had ik het probleem dat de rem-servo de verkeerde kant op draaide, dus remmen tijdens gas geven. Later ben ik nog even bij pkracing geweest en die gast daar vertelde me dat het sowieso niet zou werken omdat bij gas geven de remservo ook meedraaid en dat dan die voetjes (die de rem aandrukken) tegen het middendif aan zouden komen... ooops, had ik zelf niet aan gedacht... heb nu dus de mechanische rem maar weer verwijderd.

10. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    hey daan, gaaf ding hoor. Mooi motortje erin ;-)

Veel plezier man.

11. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Mooi motortje he ;)

Nog voordat de motor heb gedraaid had ik de zaag er al in gezet... lol... de as was te lang, heb er een stukkie afgezaagd, anders konden de accu's er niet in. Nu past het allemaal net.

12. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Gewoon een inverter kopen voor je servo dan werkt het. Dat de servo meebeweegt bij gas geeft echt niet hoor gewoon zorgen dat je geen contact heb. Hoe denk je dat het bij een nitro werkt? Daar is gas en rem ook op 1 servo.

Bekijk het plaatje: Bij remmen gaat de servo trekken en pakken de remmen. Bij gas geven zal de servo naar de andere kant gaan. De staafjes zullen opschuiven, maar de servo zal niet tegen de beentjes duwen. Tenzij je epa van de gas op 150% heb ofzo, maar op 100% mag het geen probs geven.

Laatst bewerkt: 6 jun 2010
  13. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Hmmm haha

In ging dus naar pkracing om zo'n invertor te halen. Die gast bleek er nog nooit van gehoord te hebben en verkocht ze ook niet zei die... beetje vreemd maargoed.

Nu heb ik hier ook een nitro auto staan (goekoop ding) maar dat werkt net iets anders, daar zit de gasschuif en de rem op 1 servo zeg maar.

Maargoed, ik rijd toch geen wedstrijden, dus het maakt niet zoveel uit. De motor word ook niet erg heet door het remmen op de motor dus voor nu is het wel ok.

Als ik weer eens wat tijd heb zal ik die rem-asjes-met-voetjes weer eens monteren en kijken als die ergens tegenaan komen als de servo de andere kant op draaid (tijdens gas geven dus).

M'n zender heeft trouwens geen epa functie (zover ik weet tenminste)zal eens het boekje wat er bij zit doorsnufffelen.

14. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Hij is een beetje uit balans zonder remservo. En zeker met een castle neu 1515 :p

15. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Stukje lood er in dan!

lol

16. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Kan ook natuurlijk. Maar dan liever de eigenschappen van mechanische remmen als er dan toch gewicht bij moet

17. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Dat was maar een grapje natuurlijk... Ik heb de auto voor de fun dus een beetje onbalans maakt me niet uit ;)

18. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Zolang hij niet omrolt in de lucht is het goed :)

19. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Das waar... ;)

Zit net even de sticky te lezen...

Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
    Hot for a motor = generally over 160F (71C)
    Warm for a motor = generally 100F (38C) through 150F (66C)

Nu word de motor redelijk warm, zeg maar op het punt van net wel, net niet de hand er op kunnen houden.

esc en lipo's waren gewoon koel.

Maar undergeard? Betekend dit dat de motor te weniig toeren draaid? Er zit nu een 19 tands motortandwiel op... hoeveel tanden dat grote tandwiel heeft weet ik eingelijk niet. Iemand? Dus een kleiner motortandwiel monteren zou opzich beter zijn als ik het goed begrijp?

20. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Thermometer in huis halen :) Want opt gevoel gaat echt niet. Je motor mag tot 70°C worden, maar hoger liever niet. Rond de 60-65°C is ideaal, want als je gaat pushen op een circuit gaat ie toch sowieso nog warmer worden.

Ik had ook eerst een warme motor en de rest redelijk fris en ik was toch overgeared.
    Welk spur heb je?

Deel Deze Pagina